Permalänk
Medlem

Grymt spel Nästan för bra.. det har en sån där "bara lite till" effekt.. oh storyn är så otroligt bra. Det märks verkligen att världen är uppbyggd på en bok och är därför mer... genomtänkt.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apothysis
Men sen är det mycket mer intressant att ha så många val som Oblivion har, så många möjligheter. Sen är utrustningsarsenalen mycket mycket större.

Val? Man ar i stort sett inga val alls genom hela Oblivion. Inget du gör påverkar någonting i spelvärlden. Nej, Oblivion är helt klart det sämst i elder scrolls serien, men snyggt är det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av henrikj82
Val? Man ar i stort sett inga val alls genom hela Oblivion. Inget du gör påverkar någonting i spelvärlden. Nej, Oblivion är helt klart det sämst i elder scrolls serien, men snyggt är det.

Inte påverkar? Hur sjutton menar du då? Hur du bemöter folk ändrar deras tro i dig och hur mycket de vill avslöja. I Oblivion kan du charmera dem, i Witcher kan du supa båda karaktärerna fulla. Oj vad kul.

Sen är det bara bra att man inte påverkar huvudstoryn, och jag ser verkligen inte varför något skulle påverka huvudstoryn, det rör ju inte den på något sätt.

Permalänk
Medlem

en fusion av oblivions rörelse frihet+witchers story/quest skulle bli det ultimata RPG liret genom tiderna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apothysis
Inte påverkar? Hur sjutton menar du då? Hur du bemöter folk ändrar deras tro i dig och hur mycket de vill avslöja. I Oblivion kan du charmera dem, i Witcher kan du supa båda karaktärerna fulla. Oj vad kul.

Allt sånt där med osynliga mätare när man t.ex. sammlar "godhetspoäng" när man gör goda saker som i kotr eller när man samlar "charmpoäng" tills någon säger något random är ju helt värdelöst.

Säger eller gör man något så ska man få stå till svars (eller bli belönad av) för det med direkta konsekvenser. Inget annat halvbakat lullull.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pilzner
en fusion av oblivions rörelse frihet+witchers story/quest skulle bli det ultimata RPG liret genom tiderna

Mina tankar exakt.

Permalänk
Medlem

Kan ni inte sluta snacka om oblivion? Skit segt.. Hjälp mig istället med varför the witcher slutar svara när man är i act 3 och det stänger av sig.

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk

Stänger det av sig hela tiden på samma ställe eller mera random? Mitt spel stängde av sig hela tiden utan patchen men problemen minskade efter patchningen men upplever fortfarande att det hänger sig. Fortfarande buggit med andra ord kommer väll fler patcher inom kort.

Permalänk
Medlem

Det stänger av sig random i act 3. har inte hunnit så långt. Bara varit ute på gatorna. Det hände inte i act 1 och 2. Vilken patch? 1.1 eller 1.1a? Får testa att installera 1.1a då, och läsa lite på witcher fourm. Där kanske står något.

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk

jag har patch 1.1a och det händer någon gång då och då att spelet slutar svara när det laddar mellan scener. otroligt störande.

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Medlem

Mellan scener... i mellansekvenser menar du då?
Eller när den laddar in nya zoner?

Laddningstiderna är ju det förjävligaste jag vart med om. Är speltiden 80timmar så är ju laddningstiden 800timmar... riktigt uselt och man börjar ju riva sig i håret efter ett tag.

Permalänk
Medlem

Nån som har tips på hur man dödar domdär växterna som kommer upp ur marken? Det finns massor av dem i act 2, och de gör så fruktansvärt mycket skada..

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maximo
Eller när den laddar in nya zoner?

ja. men "då och då" var kanske att ta i. har hänt två gånger hittills och jag har spelat rätt länge.

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Medlem

Mitt problem löste sig med patch 1.1a!

Visa signatur

Permalänk

The Witcher verkar ju rätt kul! - så om man gillade Oblivion och RPG i allmänhet, så är alltså detta något som är värt att köpa enligt er? - hur pass linjärt är det? och stämmer detta med cirka 80 speltimmar?

Tänkte först köpa COD4 - men behöver nog lite ombyte från FPS-genren.

He-he! det här blir en dyr spelhöst! nu när både Assassin's Creed och Mass Effect snart ska inköpas till XBOX360 - men jag behöver något schysst PC spel fram tills dess!

Mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RawXcellence
The Witcher verkar ju rätt kul! - så om man gillade Oblivion och RPG i allmänhet, så är alltså detta något som är värt att köpa enligt er? - hur pass linjärt är det? och stämmer detta med cirka 80 speltimmar?

Jag ligger bara på Act2, men hitills är det ganska linjärt, vet ej hur det blir senare, har tagit det lugnt och utforskat allt, och gjort alla sidequests jag hittat och har väl spelat i 25h hitills, så det kan nog stämma med 80 timmar beroende på hur man spelar.

Main storyn är ganska linjär, men man ställs inför en del val då och då som inte alltid är så enkla, då följderna inte syns förrens långt senare ibland.

Det är ungeför som första NWN, man är spärrad till ett visst område tills storyn avancerar, vet dock inte om hela spelet är så här.

Jag tycker iaf att det är ett givet köp, bästa RPG spelet sedan Fallout enligt mig.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slak
Jag ligger bara på Act2, men hitills är det ganska linjärt, vet ej hur det blir senare, har tagit det lugnt och utforskat allt, och gjort alla sidequests jag hittat och har väl spelat i 25h hitills, så det kan nog stämma med 80 timmar beroende på hur man spelar.

Main storyn är ganska linjär, men man ställs inför en del val då och då som inte alltid är så enkla, då följderna inte syns förrens långt senare ibland.

Det är ungeför som första NWN, man är spärrad till ett visst område tills storyn avancerar, vet dock inte om hela spelet är så här.

Jag tycker iaf att det är ett givet köp, bästa RPG spelet sedan Fallout enligt mig.

Tackar så mycket för den informationen! då slår jag nog till med ett köp!

Permalänk

Är inne på Act3 nu.. jag leter efter Velerad, har sökt efter han i "Watchtower" men han syns inte till. Är han där vid någon speciel tidpunkt kanske? någon som vet?

Permalänk
Medlem

Blev verkligen överraskad av det här spelet. Riktigt kul. Dock så kraschar det lite då och då. Vet inte om det beror på mitt klockade grafikkort, för det känns som det började när jag drog på klocken, men jag vet inte. Har 1.1 patchen för övrigt

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är rätt jobbigt med krascherna jag med. Håller på att klocka gkortet också och man vet inte riktigt vad det är. Testar med 3dmark, crysis och witcher och de 2 spelen är inte de stabilaste:P

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag får också upp meddelandet " Wrong Disc " som flera andra också har. Jag har avinstallerat Deamon Tool och Alcohol som någon sa att man kunde behöva göra, men ändå ligger de hära SCSI DVD enheterna kvar som deamon tool skapar. Så jag testade att inaktivera dom och startade om datorn men det funkar ändå inte... Någon som vet hur jag skall gå till väga :P?

Såg nu att de virtuella DVD enheterna inte alls var daemon tools utan att de heter " Generic DVD-ROM SCSI Cdrom Device" kan det vara dom som e felet?

Permalänk
Medlem

Krashar ibland för mig med.

Men bara vanlig krash: Stött på problem och måste avslutas.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

Stängde av klocken på graffet och det verkar inte som det kraschar nu

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk
Medlem

Synd. Roligare när det är spelet det beror på

Visa signatur

Permalänk

Jag har problem med mellansekvenserna. Jag kör spelet på laptopen i signaturen, och i själva spelet så flyter allt fint på high i 1280x1024 (2AA och 8 AF). Men i mellansekvenserna får jag 2-5 fps. Jag har provat att ställa allt på low eller medium och att gå ned ända till 800x600 i upplösnng, men det blir inte bättre. Spelet flyter skitbra, men inte mellansekvenserna, trots att jag har 1.1a-patchen.

Nån som har nåt förslag på vad jag kan göra?

Visa signatur

Zepto Znote 6625WD : Intel C2D T7300 2.0GHz, Geforce 8600M GT 512MB, 2 GB DDR2 667MHz/PC5300, Samsung 160 GB Hybrid, Windows XP SP2.

Permalänk

Någon som vet om The Witcher ska släppas till Xbox 360 eller PS3?

Visa signatur

Give me a wooden cross

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asmodeus Pakus
Jag har problem med mellansekvenserna. Jag kör spelet på laptopen i signaturen, och i själva spelet så flyter allt fint på high i 1280x1024 (2AA och 8 AF). Men i mellansekvenserna får jag 2-5 fps. Jag har provat att ställa allt på low eller medium och att gå ned ända till 800x600 i upplösnng, men det blir inte bättre. Spelet flyter skitbra, men inte mellansekvenserna, trots att jag har 1.1a-patchen.

Nån som har nåt förslag på vad jag kan göra?

Gosh, jag kör på i 1024x768 och medium utan AA och AF och tycker att det småhackar... det är på datorn i sign. Och jag har knappast höga krav på fps efter att ha spelat WoW i 2 år med 20 fps.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Börjar bli lite irriterad, har alltid lite liv efter en fight och inga Swallow pots, jag ha inte material häller att göra swallow pots och nu har det slutat med att jag härjar runt i stan och så fort jag möter någon fiende dör jag tack vare låga livet, så jag undrar, finns det någon ställe i Vizimia (inte outskirts utan staden) där man kan köpa ingredienser till swallow?

Visa signatur

LG OLED77CX • AMD 9800X3D @ 5.4GHz • Lian Li Galahad II Trinity 360 • GIGABYTE X870 Aorus Elite ICE • Corsair 32GB DDR5 CL30 6000MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Jag undrar också över hur man gör swallow. Jag verkar ha alla ingredienser men kan ändå inte göra dem. In fact, jag kan inte göra några som helst pots med 4 ingredienser

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tycker detta är ett dunderspel, har inte haft det minsta problem med stabiliteten heller --> klockrent!

Synd att det kommer så många andra kula spel nu bara :/

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 5800X3D - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - AMD RX 6950 XT - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb