Crytek släpper demoversion av pc-spelet Crysis

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Norbius
Spelet kräver SM 3.0 såvitt jag vet, och det har inte ditt 9600XT, så det är rätt kört.
Mitt X800XT har heller inte SM 3.0, jag får igång spelet, men det går inte se nånting i stort sett, en enda stor röra av texturer som hoppar hejvilt runtomkring. Lite tråkigt.

Ajdå, det var trist. Jag har nämligen fått tag i ett X850-kort, men då är inte det till någon nytta heller. Vad är minimum-kort som krävs? Jo, sen också - tror Ni att en P4 3.3GHz:are skulle kirra om man har ett bättre grafikkort. Jag vill spela Crysis men inte lägga ut någon förmögenhet på ny dator :-/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Norbius
Spelet kräver SM 3.0 såvitt jag vet, och det har inte ditt 9600XT, så det är rätt kört.
Mitt X800XT har heller inte SM 3.0, jag får igång spelet, men det går inte se nånting i stort sett, en enda stor röra av texturer som hoppar hejvilt runtomkring. Lite tråkigt.

Vet inte riktigt hur du har fått in det i ditt huvud.

http://www.crysis-online.com/Information/System%20Requirement...

Video Card: NVIDIA GeForce 6800 GT, ATI Radeon 9800 Pro (Radeon X800 Pro for Vista) or better

Lär ju iofs inte flyta alls men ska dock funka.

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem

spelet går ju bra på medel @ 1024x768 för mig, 3700+ @ 2.6ghz 7600gt @ 634/800 , tror aldrig det droppar under 30, har inte kikat men det känns inte som jag har low framerate

Visa signatur

Ryzen 9800X3D | 64GB G.Skill Trident Z Royal | 7900 XTX | Asrock Nova X870E

Permalänk
Medlem

Undrar vart folk har fått att det inte flyter på 8800GTX i SLi ifrån, även om det inte flyter på utmärkt på mina kort i 1680*1050, så är det spelbart med alla inställningar på high (inte AA dock, verkar inte gå att aktivera ens), med dubbla 8800GTX måste det ju vara en dröm i spelbarhet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

kan iaf meddela att det går igång på min laptop! som har ett mobility X700 samt en P-M 1,73 2gig ram. Som andra säger inte super bra men det går att spela om man måste. Dock var där lite problem med att ljudet hackade.

Ska även sägas att jag kör vista på maskinen!

Permalänk
Medlem

Yaaay average 10 Fps Max 12 Fps i timedemot för GPU med allt satt till High

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Jag kör med 8800 gtx i sli med 1680*1050 upplösning
det flytter inte 100% rycker lite hoppas jag inte gör i spelet sen...

Visa signatur

Zalman Fatal1ty Champ1on/Evga 680Sli/Core2duo x6800/Zalman CNPS9700NT/Ocz ddr2 8500 Sli 4G/Asus 8800GTX Sli/Scythe Kamameter/74 raptor+500 sata 300/ThermalTake850w Nu med asus 20 widscreen tft skärm,tagan 900w aggregat

Permalänk
Medlem

woggy.... du måste veta att det inte är säker att du kan köra allt på high när du får spelet....

du får vänta tills nvidias nästa 9 serie tror jag.

Permalänk
Medlem

Måste man ha vista för att köra very high? har ett 8800 GTS 320MB.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maximoff
Måste man ha vista för att köra very high? har ett 8800 GTS 320MB.

Yep, kan nog inte köra på DX10 i XP

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

allt på medium flöt det på med 30-60 fps på min burk i 1680-1050 upplösning vista 64bit :
amd 6000
evga 8800gtx(626/2000)
2gb ram
150gb raptor
jävligt bra spel förresten

Permalänk

1-3fps med texturebuggar oavsett upplösning/grafikinställningar. I blame ATIs drivrutiner.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

Haha satan!! Verkar grymt snyggt på screenshots man sett, och ballt att man kan skjuta av träd osv! Blir så satans sugen på att köpa mig en riktig dator så man kan lira nu asså! Eller tror ni min dator klarar att driva spelet hyffsat med allt på lägsta grafik?

Amd athlon XP 1.6ghz, 2500gb ramminne, geforce3 ti 200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tSp
Haha satan!! Verkar grymt snyggt på screenshots man sett, och ballt att man kan skjuta av träd osv! Blir så satans sugen på att köpa mig en riktig dator så man kan lira nu asså! Eller tror ni min dator klarar att driva spelet hyffsat med allt på lägsta grafik?

ditt grafikkort kommer inte låta dig att spela Crysis dessvärre.

Jag har spelat igenom demot nu på alla fyra lägena.

Samt ägnat ett par timmar till att titta runt och leka. Nästa steg är att installera Vista så att man kan testa DX10 och se hur mycket skillnaden blir.

Permalänk
Medlem
Citat:

CPU'n håller inte heller. Finns en kille här med 1.73 processor som upplever lagg efter lagg: helt ospelbart för honom.

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem

Det glider på bra med max detaljer i 1280*1024(DX9) på min dator

Visa signatur

Cooler Master Storm Sniper - Gigabyte P67A-UD3 - i5 2500k 3.3@4.7ghz - Crucial M4 SSD 128 GB - Gigabyte 560 Ti GTX OC 1024MB - Crucial Ballistix 4GB@1600mhz DDR3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AntooNzor
FAAAN!!! Har precis åkt från gamingdatorn och får vänta tills på söndag innan jag kan spela :(:( ffan, har väntat så länge

Hhahah var du kryssning eller? Själv kom jag hem nu ASPACKAAD. Jag laddar ner demot nu o spelar sen när jag nyktrar till

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Citat:

2500 GB ramminne?

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk
Medlem

Jag ska in och ta några screenshots i 2560x1600 men det kommer ju lagga sönder

Visa signatur

System: AMD Ryzen 7 9800X3D, 64 GB RAM, RTX 5080
Shitlist: Asus, NZXT

Permalänk

Det är ju redigt fint, jag körde allt på medium då jag inte har ett 8800 kort (har ett 7950GX2).. låg i ca:60-80 fps med de system i min sign...

Har ett 8800GTX på ingång, då blire mumma av allt

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH
Jag ska in och ta några screenshots i 2560x1600 men det kommer ju lagga sönder

Ser fram emot det! Glöm inte att sätta allt på high/very high också

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem

Dator nr 1 i sig kör allt på high i 1280x960 (Win XP) och det är förvånansvärt
spelbart i ca 15fps. Återkommer med resultat på dator nr 2 i sig.

Listar bra och dåligt nedan:

Bra:

Skön närvarokänsla.

Bra flyt i spelet trots krävande grafik.

Kul att man kan lösa strider som man vill antingen genom att smyga eller
totalkrossa beroende på hur man använder dräkten och vapnen.

Gillar att man kan kasta, plocka upp och skjuta sönder de flesta saker.

Dåligt

Hade personligen velat att spelet skulle vara lite mer öppet i stil med Just
Cause istället för att hela tiden följa ett utlagt "stråk".

Går inte att plocka åt sig vapen eller ammo som ligger på fordon.

Går inte att välja var spelet ska installeras, vilket gör att man mister
möjligheten att använda sina raid 0 hårddiskar om man har otur.
Kanske bara en grej med demot får man hoppas.

Dåligt att jag inte kan välja very high på ljudet även fast jag
har ett X-fi med 64MB X-RAM. Är väl DX10 bundet förstår jag.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaman
Själv kom jag hem nu ASPACKAAD. Jag laddar ner demot nu o spelar sen när jag nyktrar till

Det var trist, hoppas du kan dricka med måtta i framtiden...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DLM
Dator nr 1 i sig kör allt på high i 1280x960 (Win XP) och det är förvånansvärt
spelbart i ca 15fps. Återkommer med resultat på dator nr 2 i sig.

Listar bra och dåligt nedan:

Bra:

Skön närvarokänsla.

Bra flyt i spelet trots krävande grafik.

Kul att man kan lösa strider som man vill antingen genom att smyga eller
totalkrossa beroende på hur man använder dräkten och vapnen.

Gillar att man kan kasta, plocka upp och skjuta sönder de flesta saker.

Dåligt

Hade personligen velat att spelet skulle vara lite mer öppet i stil med Just
Cause istället för att hela tiden följa ett utlagt "stråk".

Går inte att plocka åt sig vapen eller ammo som ligger på fordon.

Går inte att välja var spelet ska installeras, vilket gör att man mister
möjligheten att använda sina raid 0 hårddiskar om man har otur.
Kanske bara en grej med demot får man hoppas.

Dåligt att jag inte kan välja very high på ljudet även fast jag
har ett X-fi med 64MB X-RAM. Är väl DX10 bundet förstår jag.

Det var trist, hoppas du kan dricka med måtta i framtiden...

Jag installera då dit jag ville, utan problem
du va nog för spel k*t o klicka förbi det i början av installationen..

very high ljudet är bundet till dx10, men gillar att crysis känner av vad man kör för "system" i windows.. som jag har 5.1 där o det vart perfekt surre i spelet..

tror man sku tröttna snabbare på spelet om man bara "flög" omkring o röjde som i just cause... och dom sku inte få in lika spännande story i spelet. du kan ju göra en egen värld i sandboxen vet ja

"Is this what Sandbox is all about?

http://img89.imageshack.us/img89/4254/119356631200
6jz5.jpg "

Permalänk
Medlem

Jag kunde då välja vart jag ville installera det :), du måste gå på advanced när du installerar bara :).

Visa signatur

Ryzen 9800X3D | 64GB G.Skill Trident Z Royal | 7900 XTX | Asrock Nova X870E

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut när träden faller när man har physics på high? på low ser det bara patetiskt ut.

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk

Varför pratar alla Koreaner flytande engelska?

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laggarbacken
Varför pratar alla Koreaner flytande engelska?

Om du väljer högsta svårighetsgraden så pratar de koreanska har jag för mig.

Permalänk

för att du spelar på en enkel svårighetsgrad

välj delta för att låta dom snacka koreanska... det blir egentligen inte svårare, man måste dock lära sig att sika med inbyggda siktena å så... mycket roligare att spela på delta...

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk

"Varför pratar alla Koreaner flytande engelska?"

För att du ska veta när de hivar en handgranat på dig. På svåraste läget pratar dom koreanska.
Går att ändra i en config om man vill ha "rätt" språk på alla svårighetsgrader.

Permalänk
Medlem

Något som drar ner ofantligt på prestanda är very high på shaders och very hig på postprocessing. Resten går att köra på very high i DX10 med ett 8800GTX. Men det är shaders man vill köra på very high eftersom spelet genast ser mycket bättre ut. Hoppas riktiga versionen är lite mer optimerad och för att inte tala om drivrutinerna.

Det var samma sak med Lost Planet, ett grymt dåligt optimerat spel som nu flyter på som smör maxat i DX10. Så med lite mer patchar och drivrutiner tror jag crysis kommer att flyta på ännu bättre.

Visa signatur

Desktop: Core I7 2600K @ 4Ghz, 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600 MHz, GTX 680.
TV-dator: Core I7 965 @ 3.6 Ghz, 6GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1333 MHz, EVGA GTX 680.

Dell XPS M1730, X9000 @3.4 GHz, 4GB, 9800m GTX SLI, 320GB Raid 0 SATA, AGEIA PHYSX, 1920x1200 WUXGA Screen.