Crytek släpper demoversion av pc-spelet Crysis

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Richiraptor
"Is this what Sandbox is all about?

http://img89.imageshack.us/img89/4254/119356631200 6jz5.jpg "

Hahah vilken bjässe till höna! testat ta upp och kasta den?

För övrigt fattar ja inte varför alla klagar på grafiken i crysis... finns ju inget annat spel som motsvarar detta, sen så är det ju självklart så att man bara får den dära bra grafiken, som ni sett trailers o dylikt, med högsta inställningar. Inte skulle väl ni marknadsföra spel där lägsta grafikken är inställd?
ajja over n out

Permalänk
Medlem

Hur krävande är spelet egentligen ? För min del så tänkte jag spela på Medium på alla inställningar räcker gott o väl,

Visa signatur

Don't Hate The Game, Hate The Player

Antec P182 | Corsair 520W | Gigabyte DS4 | Corsair 2GB CL4 | Leadtek 8800GT 512MB| Q6600 @ 2.4 Ghz | Razer Deathadder | Logitech Flat | Acer 19" wide | Icemat | Festis flaska |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fluffster
"Varför pratar alla Koreaner flytande engelska?"

För att du ska veta när de hivar en handgranat på dig. På svåraste läget pratar dom koreanska.
Går att ändra i en config om man vill ha "rätt" språk på alla svårighetsgrader.

Okej, tack så mycket

Ska ändras med det samma, ger en mycket bättre känsla.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dookan
Hur krävande är spelet egentligen ? För min del så tänkte jag spela på Medium på alla inställningar räcker gott o väl,

På medium så är det inte särskilt krävande. Jag har testat på Low, Medium och High. Medium flöt bra på ett X1800GTO. High blev som ett bildspel.

Men efter att ha sett grafiken på High så vill jag omgående ha ett kort som klarar High. Det är en EXTREM skillnad mellan Low och High. Steget mellan Medium och High är också ganska stort.

Crysis skall spelas på minst High iaf. Då blir upplevelsen störst.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem

bra demo, funkar fint med medium shadows och ingen AA allt annat på high och very high. Spelat och bokat!

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Nu ställer jag nog en frukstansvärt dum fråga, men vart startar man Sandbox2? Jag kan överhuvudtaget inte hitta någon .exe fil

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sm90caen
Nu ställer jag nog en frukstansvärt dum fråga, men vart startar man Sandbox2? Jag kan överhuvudtaget inte hitta någon .exe fil

Du måste installera den först, finns in sanbbox installer mappen sen hittar du exen i bin32 katalogen

Permalänk
Medlem
Citat:

Du måste installera den först, finns in sanbbox installer mappen sen hittar du exen i bin32 katalogen

Tack tack, missa att kolla där.

Permalänk
Medlem

oki tack för svar, hur mycket kommer det skilja i prestanda om man anvädner sig utav en Quad mot en Dual ? Eller belastar spelet mest grafikkortet ? och grafikkortet är dagens 8800GTS 640mb kort

Visa signatur

Antec P182 | Corsair 520W | Gigabyte DS4 | Corsair 2GB CL4 | Leadtek 8800GT 512MB| Q6600 @ 2.4 Ghz | Razer Deathadder | Logitech Flat | Acer 19" wide | Icemat | Festis flaska |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dookan
oki tack för svar, hur mycket kommer det skilja i prestanda om man anvädner sig utav en Quad mot en Dual ? Eller belastar spelet mest grafikkortet ? och grafikkortet är dagens 8800GTS 640mb kort

undrar detsamma. Jag har bara runt 30 i fps med mitt system i 1024x768 i allt på medium förutom vattnet(som är på high). Visserligen är mitt grafikkort medelmåttigt men prollen borde prestera bättre, tycker jag.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem

Använder mig av E6400, 2GB ram och ett Radeon X1950XTX, allt på medium och får runt 40 FPS. Höjde inställningarna lite och fick mellan 20-30 FPS. Jag tycker spelet redan var väldigt snyggt på MEDIUM inställning så jag kan knappt vänta tills burken är uppgraderad så man kan köra detta underbara spel fullt ut!

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funnyvlad
undrar detsamma. Jag har bara runt 30 i fps med mitt system i 1024x768 i allt på medium förutom vattnet(som är på high). Visserligen är mitt grafikkort medelmåttigt men prollen borde prestera bättre, tycker jag.

konstigt, jag har mycket sämre dator å jag har runt 35-40 fps med mitt 7600gt allt medium förutom physics som är på high. i 1024x768 :/

Visa signatur

Ryzen 9800X3D | 64GB G.Skill Trident Z Royal | 7900 XTX | Asrock Nova X870E

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hockexx
konstigt, jag har mycket sämre dator å jag har runt 35-40 fps med mitt 7600gt allt medium förutom physics som är på high. i 1024x768 :/

LOL så kan det vara för jag står ju valet mellan en 6750 och en Quad på prolle val, och frågan är ju om man verkligen behöver en quad eller om man klarar sig på en dual på med-high inställningar, vilket jag skulle tro att man skulle nog klara sig bra med, finns redan idag spel som kräver en hel del, och det har dual klarat sig fint på, vi få väl se

Edit: vi har båda samma prolle och grafikkort blir ditt grafikkort för varmt nångång? min ligger på en temp på 60 grader o prollen 50,, börja bli utslitet?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hockexx

Nja min fps pendlar en del, ärligt talat tittar jag inte så mkt på fps(Med FRAPS) i hörnet när jag spelar)då tappar jag konecntrationen). En hastig blick såg jag 30 när det var en massa texturer och soldater och skottlossning. Frapsen gick upp till 50 någon sekund och snittet ligger kanske på 35-40 som du har men jag håller medi dig att det är dåligt med tanke på den framför allt klart bättre procesorn(visserligen har du överklockat den men den borde vara klart sämre ändå). Ett 7600GT hade jag nyss(för ett par veckor sedan) och den ska vara märkbart sämre än ett x1950pro men å andra sidan så är Crysis ett "Nvidia, The Way It's Meant To Be Played" spel

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sm90caen
Precis, gick tillbaka från betadrivisarna och då funkade det direkt

Samma här.

Visa signatur

Skärm: Samsung Odyssey G9 • Moderkort: ASRock X870 Pro RS • CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D @ 4.7GHz • RAM: G.Skill Trident Neo DDR5 6000MHz 32GB • GPU: ASUS GeForce RTX 5090 TUF • SSD: Samsung 970 Evo 2TB • HDD: WD Black 4TB

Permalänk

Vf använder demot bara en kärna?

Kärna 4 går i 100% på mig medans de andra 3 typ idlar.

Demot är rätt så konstigt jag har lika mkt fps i 1336*768 som i 800*600 med samma inställningar.

Jag trodde att fps skulle dubblas när man sänker upplösningen så mkt.

Permalänk
Avstängd

Skojigt spel! synd bara att man knappt kan köra det på medium i 1920*1200! 7900 gtx amd 5000+ 4 gb ram 5300 och vista 64 bit! ska dra ner beta drivisarna som släpptes i fredags o se om det blir en aning bättre!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Använder båda mina kärnaor. Kan det bero på om man kör 32 lr 64?

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem

Blev inte värst imponerad, lirade precis half life 2: episode two tyckte det spelet hade finare miljöer och story, allt är inte grafik...

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem

Precis lirat klart demot. Maxade alla inställningarna samt 1680x1050. Med AA eller AF så flöt inte spelet på så värst, dock utan AA/AF så var det en riktig pärla ^^.
Riktigt snyggt och välgjort spel måste jag säga, detta skall köpas!

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AP TX Screw-in

Permalänk

shiiit, kan aldrig få nog av att spränga hus&bilar så de flyger i luften tyckte de va snyggt på 1024x768 @medium

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

hur tar man screens? med print screen blir de ju bara svart.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Avstängd

Jepp! Spelet va tufft. Testade det men min gammala rishög till dator. Kunde köra det på lägsta grafikinställningarna men utan lagg och snyggt var det iaf ! Amazing.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ngn annan som har problem med att man få sjuk låg fps med antialiasing bara 2x får från 30 fps till 0-1. Kör me 1950pro,

Visa signatur

ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD Phenom2 X6 1055T|GB GF GTX 460 | Corsair 4GB | SSD 40GB Intel X25-M | HD500GB Seagate ST3500418AS | |HD2TB Seagate ST2000DL003 | Corsair TX 650W PSU | Fractal Design Define R3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muscle
Ngn annan som har problem med att man få sjuk låg fps med antialiasing bara 2x får från 30 fps till 0-1. Kör me 1950pro,

man kan ju tänka på att det är ju rätt mycke prylar som syns samtidigt som ska kantutgämnas alla jädra blad o buskar..

som jag sagt förut o säger igen, detta spel är gjort för framtiden åh. under närmsta 1-2åren ska det bli snyggare o snyggare, med det menar crysis att det inte finns hårdvara som klarar av allt max än.

Permalänk

Körde det med medium på allt, tror jag låg runt 10-30 i fps. Gick inte direkt smidigt...

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag installera då dit jag ville, utan problem
du va nog för spel k*t o klicka förbi det i början av installationen...

Jo jag var nog det. Men nu är man ju "tillfredställd" så jag hinner kolla lite
mer noga när jag installerar på dator nr 2.

Citat:

very high ljudet är bundet till dx10, men gillar att crysis känner av
vad man kör för "system" i windows.. som jag har 5.1 där o det vart
perfekt surre i spelet..

Jo jag gissade det. Känns bara som man inte nyttjar X-Fi kortet fullt ut.

Citat:

tror man sku tröttna snabbare på spelet om man bara "flög"
omkring o
röjde som i just cause... och dom sku inte få in lika spännande
story i spelet. du kan ju göra en egen värld i sandboxen vet ja

Jag tror Crysis bara skulle bli bättre om det blev lika fritt som Just Cause.
Det finns ju inget som tvingar dig att "bara flyga omkring" utan det handlar
mer om att kunna lösa uppdragen på ett mer öppet sätt. Visst ger dräkten
bra frihet för hur uppdragen ska lösas på detaljnivå men jag gillar inte
att det bara handlar om en rak story där man följer ett stråk.
Bättre om man får möjlighet att utforska världen (ön) och hitta nya sätt
att lösa nästa uppdrag.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nsky|sct
Blev inte värst imponerad, lirade precis half life 2: episode two tyckte
det spelet hade finare miljöer och story, allt är inte grafik...

Nej det är som jag påpekar ovan mycket mer som gör ett bra spel.

Förstår att jag låter negativ mot Crysis, men det är jag summerat inte.
Än så länge har vi bara sett ett demo som bara det är väldigt beroendeframkallande.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DLM
Än så länge har vi bara sett ett demo som bara det är väldigt beroendeframkallande. [/B]

Kunde inte säga det bättre

har för tillfället gjort mig en egen demo bano i sandbox, lite andra missions o fler baser o kinesare att spränga

Permalänk
Medlem

Igår så hoppade jag direkt in i inställningarna och maxade dem. Därefter rakt in i spelets värld. Så jag undrar nu vart ni hittar sandbox'en :).
Är på jobbet nu så jag har ingen direkt möjlighet att kolla det själv.

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AP TX Screw-in

Permalänk
Medlem

Enormt krävande! Jag ligger 20-30 fps, ibland 15 fps i 1920 x 1200 samt allt på High och utan AA, kör i XP. Undrar hur lång tid det tar tills vi får se 100 fps, 1920 x 1200, full AA, Very High och DX10