Permalänk

Intel Core 2 Quad

Vad är det för skillnaden på dessa: Intel Core 2 Extreme QX6700/Intel Core 2 Quad Q6700 för utom Thermal Design Power och temperaturen Antar att intel core Extreme är något vassare. Men med tanke på pris bilden exteme är typ dubbelt så dyr kan ju aldrig vara så stor skillnad så att det är värt dubbla priset?. Ursäkta om frågan är dum men frågar man inge får man inget veta. Är tacksam för alla svar.

Visa signatur

Spacefrog

Permalänk
Medlem

QX6700 har upplåst multiplier.

Visa signatur

:: MAIN :: Asrock P67 Extreme4 :: 2500K :: 970 GTX :: HP W2207 :: Corsair 16GB :: TRUE :: Samsung 850 :: Logitech diNovo Edge :: HTPC :: ION :: Intel X-25 G2 :: Array R2 :: Samsung F4 ::

Permalänk
Vila i frid

QX är för folk med ett överskott av pengar eller kör med torris som kylning. För 99% av oss är det inte värt dubbla priset - men alla har vi våra egna lidelser och böjelser att tillfredställa.

Permalänk

Tack! då vet jag alltså mer övecklock vänlig med extreme pga att den har som upplåst mutiplier som man kan ändra med andra ord och lägre arbetstemp.

Visa signatur

Spacefrog

Permalänk
Medlem

Vet inte vart du fick lägre arbetstemp ifrån men. I vilket fall, köp en Q6600 istället och lägg de extra pengarna på ett rejält grafikkort, eller en bra fylla.

Permalänk

Jag fick en QX6700 av Intel, och multipliern ser ut att vara upplåst på mitt moderkort (asus p5n32-sli premium), men oavsett vad jag ställer den på så blir den 10x i vilket fall. Vete tusan varför. En trevlig processor även utan multiplier-upplåsning dock.

Permalänk

Presis, köp en Q6600 istället och spara pengar till nåt annat.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64