Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flopper
Bra för oss konsumenter.
Dags att uppgradera till dx10.

Det enda jag kan garanterat hålla med om ur ditt långa "tal"

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
Så, nja det där argumentet höll inte tycker jag

Ok då.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av korda
Oj..

Du har en stor ATI-flagga över väggen va?

Du borde söka jobb på en reklambyrå när du blir stor.

Hehe, tänkte detsamma.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Jaha, Leadtek visar upp "stolt" att g92 är bättre:

Första man lärde sig i gymnasiet på marknadsföringskursen: gör aldrig reklam som går ut på att meddela att din konkurrents produkt är sämre. Det är barnsligt och har negativ effekt på din image... nu är den kanske bättre, vem vet, men som marknadsföring suger en sån här ploj.

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem

Inte så svårt att gissa att RV670 inte kommer upp i 8800GT nivå. Då hade vi fått höra mycket mer om läckta benchmarks och liknande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drakgore
Inte så svårt att gissa att RV670 inte kommer upp i 8800GT nivå. Då hade vi fått höra mycket mer om läckta benchmarks och liknande.

Onekligen så verkar det så, men den här plojen var bara så LOL...

Sitter faktiskt och tänker om jag inte ska beställa ett och få det här ur världen

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drakgore
Inte så svårt att gissa att RV670 inte kommer upp i 8800GT nivå. Då hade vi fått höra mycket mer om läckta benchmarks och liknande.

Jag är ytterst skeptisk. Klarar G92, 8800GT att prestera som den gör så finns inget some tyder på annat än R670XT, HD 3870 kommer panga långt över den. Mer tympliga streamprocessorer på obekräftat hastighet, GDDR4 minne för minskade produktionskostnader, strömkonsumtion och ökade klockor, 55nm chipteknik för låg energiförbrukning, höga klockor och pålitlighet, mer programbar Tessalation-enhet, inbyggd fysikaccelerator, DirectX10.1 med en del unika funktioner som lär öka shaderprestandan tillsammans med SM4.1 stöd.

Jag tror att HD3850 och 8800GT kommer vara ganska identiska med varandra sålänge ATi ökat farten på sina streamprocessorer - då de har många på låg hastighet medan Nvidia ha få på hög hastighet och 8800GT skulle aldrig kommit någonvart utan sina 112SP på 1500mhz. Sedan kan man anta att ATi kommer radikalt förbättra eller helt dumpa sina shaderbaserade AA och hoppa på något som har bättre stöd och prestanda. Klockhastigheterna på 3870 ser också bra ut då vi har en minnesklocka på 2,4ghz och arbetsklocka strax över 840mhz tillsammans med ett chip som lär kunna klockas på ett väldigt bra sätt då det är det minsta grafikchippet du får tag i.

Du behöver inte ett DX10-kort för DX10. Det handlar bara om .ini-tweakar så har du det i hamn. Crysis funkar pörfekt i Windows XP på inställningar tänkta för att vara unika till Vista och DX10.

Permalänk
Medlem

Hursomhaver så blir det intressant att se när RV670-baserade kort dyker upp. Jag tror också på en ganska jämn prestanda bild med RV670 bättre i vissa spel och G92 i andra. Det som blir spännande att se är prissättningen. Jag tippar att julen 2007 kommer gå till historien som tiden då de flesta kommer ha råd att köpa ett prestandakort för kaffepengar.

Det är inte omöjligt att alla som rusat iväg nu och köpt ett 8800gt kommer bita sej i tummen om en månad eller två när samma kort kostar 500-700kr mindre.

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk
Medlem

Fasen kunde inte motstå hahaha! Beställt ett leadtek 8800gt nu!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dance
Det är inte omöjligt att alla som rusat iväg nu och köpt ett 8800gt kommer bita sej i tummen om en månad eller två när samma kort kostar 500-700kr mindre.

Jag betalar gärna 500extra för att ha kortet NU. Sen tvivlar jag på att det kommer kosta 1500kr om ett par månader. Allvarligt

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av korda
Oj..

Du har en stor ATI-flagga över väggen va?

Du borde söka jobb på en reklambyrå när du blir stor.

ATI är snyggare som bakgrund än en grön.
Rött är makt, grönt är gallan som ligger där när man spytt.

vad jag specificerar är korrekt,
OEM gillar kalla saker, ati har vunnit en hel del OEM anhängare då deras chipset är kalla och amd´s nya drar typ 8w. (Intel 50+w)
Om jag satt och byggde datorer, vad skulle jag välja, kalla och snabb eller varm och snabb?
Skillnaden är bla priset på tilläggskomponenter, mer risken för rma med intels och nvidias chipset.
Enkel riskanalys avgör att ati/amd vinner den matchen.
Det ör här och med midsegementet som man vinner stålar till fortsatt utveckling. Inte med att vara värst då mittsegmentet säljer flest kort.

ATI har dock bekymmer med sin nya arkitektur vad de än säger.
Nvidias slår dem med hästlängder och deras dubbelkort som bör släppas i feb/mars gör pris/prestanda för desktop en hel del.

R700, är väl den lösning som ska få ATI i rätt riktning, blir förvånad om inte en mer optimerad amd/ati lösning med chipsets kommer fram med deras fusion koncept. Finns dock för lite info om detta just nu.

Om folk anser att Nvidia är ett bra märke så har de "kort" minne och deras kort har haft mer strul än ati´s under åren i de spel som jag spelat. Tur för mig att jag kört ati under dessa år.

8800GT är dock för sitt pris/prestanda Imponerande.

3870, kommer att vara långsammare men dock billigare.
kan vi säga 1800kr?
Som grafikkorts deal är då ett ATI kort sämre, ja men också billigare med 2 kort i crossfire vilket är amd´s kortsiktiga lösning för att komma upp i 3dmark poäng som dock ATI leder så vitt jag vet

Men jag håller med dojjan, deras marknadsföring har mycket att önska.

Jag skulle nog ha valt en annan approach än dem.
Men stora pengar spelar in samt deras situation har inte varit den bästa det senaste året.
Lätt att glömma bort att intel har tex vad typ 10ggr mer resurser än amd.
Ett handikapp amd inte kan bortse från.

Vad jag ser fram emot är kalla kort, som kan klockas rejält, inte haft ett kort ännu som man inte klockat lite.
Nvidias 8800GT är där en rejäl förbättring men kommer troligen att kräva en voltmoddd.
Undrar vad 3870 behöver?
ati tool?

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flopper
ATI är snyggare som bakgrund än en grön.
Rött är makt, grönt är gallan som ligger där när man spytt.

vad jag specificerar är korrekt,
OEM gillar kalla saker, ati har vunnit en hel del OEM anhängare då deras chipset är kalla och amd´s nya drar typ 8w. (Intel 50+w)
Om jag satt och byggde datorer, vad skulle jag välja, kalla och snabb eller varm och snabb?
Skillnaden är bla priset på tilläggskomponenter, mer risken för rma med intels och nvidias chipset.
Enkel riskanalys avgör att ati/amd vinner den matchen.
Det ör här och med midsegementet som man vinner stålar till fortsatt utveckling. Inte med att vara värst då mittsegmentet säljer flest kort.

ATI har dock bekymmer med sin nya arkitektur vad de än säger.
Nvidias slår dem med hästlängder och deras dubbelkort som bör släppas i feb/mars gör pris/prestanda för desktop en hel del.

R700, är väl den lösning som ska få ATI i rätt riktning, blir förvånad om inte en mer optimerad amd/ati lösning med chipsets kommer fram med deras fusion koncept. Finns dock för lite info om detta just nu.

Om folk anser att Nvidia är ett bra märke så har de "kort" minne och deras kort har haft mer strul än ati´s under åren i de spel som jag spelat. Tur för mig att jag kört ati under dessa år.

8800GT är dock för sitt pris/prestanda Imponerande.

3870, kommer att vara långsammare men dock billigare.
kan vi säga 1800kr?
Som grafikkorts deal är då ett ATI kort sämre, ja men också billigare med 2 kort i crossfire vilket är amd´s kortsiktiga lösning för att komma upp i 3dmark poäng som dock ATI leder så vitt jag vet

Men jag håller med dojjan, deras marknadsföring har mycket att önska.

Jag skulle nog ha valt en annan approach än dem.
Men stora pengar spelar in samt deras situation har inte varit den bästa det senaste året.
Lätt att glömma bort att intel har tex vad typ 10ggr mer resurser än amd.
Ett handikapp amd inte kan bortse från.

Vad jag ser fram emot är kalla kort, som kan klockas rejält, inte haft ett kort ännu som man inte klockat lite.
Nvidias 8800GT är där en rejäl förbättring men kommer troligen att kräva en voltmoddd.
Undrar vad 3870 behöver?
ati tool?

Har du nått att backa upp det där du säger om att 3870 kommer vara sämre än 8800gt?
Nej tänkte väll det. Är så trött på folk som tar grejer ur luften.
Bara att vänta tills nån riktigt review kommer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TinMann
Jaha, Leadtek visar upp "stolt" att g92 är bättre:

http://xs220.xs.to/xs220/07442/winfast_px9900_gt_1.jpg

Första man lärde sig i gymnasiet på marknadsföringskursen: gör aldrig reklam som går ut på att meddela att din konkurrents produkt är sämre. Det är barnsligt och har negativ effekt på din image... nu är den kanske bättre, vem vet, men som marknadsföring suger en sån här ploj.

Den där är väl gjord av en medlem på XS forum om jag minns rätt. Om man förstorar sliden så är den stämplad 2006 och det står RV670XTX som inte finns.

Edit:

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Den där är väl gjord av en medlem på XS forum om jag minns rätt. Om man förstorar sliden så är den stämplad 2006 och det står RV670XTX som inte finns.

Inte det jag länkade, kommer direkt från leadteks hemsida.

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TinMann
Jaha, Leadtek visar upp "stolt" att g92 är bättre:

http://xs220.xs.to/xs220/07442/winfast_px9900_gt_1.jpg

Första man lärde sig i gymnasiet på marknadsföringskursen: gör aldrig reklam som går ut på att meddela att din konkurrents produkt är sämre. Det är barnsligt och har negativ effekt på din image... nu är den kanske bättre, vem vet, men som marknadsföring suger en sån här ploj.

Är du helt säker på att det inte står RV570 (alltså x1950 serien)? För det verkar ju mer troligt än att de skulle skriva saker som inte går att backa upp på något sätt!

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Painby
Är du helt säker på att det inte står RV570 (alltså x1950 serien)? För det verkar ju mer troligt än att de skulle skriva saker som inte går att backa upp på något sätt!

hmm måste hålla med, det kan faktiskt stå 570...

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Den där är väl gjord av en medlem på XS forum om jag minns rätt. Om man förstorar sliden så är den stämplad 2006 och det står RV670XTX som inte finns.

Edit:

http://www.expreview.com/img/news/071030/88vs670_s.jpg

HAHAHA snyggt när det står angivet i %!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
HAHAHA snyggt när det står angivet i %!

Det är ju en klassiker som brukar användas vid officella benchmarks från tillverkarna

Ser ut som ens egna kort är dubblelt så snabbt när det egentligen bara handlar om några enstaka frame per second

Permalänk

Jag vore förvånad om R670 inte presterade bättre. AMD har haft så mycket problem så de borde tänkt till endel detta året kan man tycka.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Den där är väl gjord av en medlem på XS forum om jag minns rätt. Om man förstorar sliden så är den stämplad 2006 och det står RV670XTX som inte finns.

Edit:

http://www.expreview.com/img/news/071030/88vs670_s.jpg

Är inte bilden från 2006?
Står det nere i vänstra hörnet iaf..

Permalänk
Avstängd

The one potential fly in the ointment for the 8800 GT is its upcoming competition from AMD. As we were preparing this review, the folks from AMD contacted us to let us know that the RV670 GPU is coming soon, and that they expect it to bring big increases in performance and power efficiency along with it. In fact, the AMD folks sound downright confident they'll have the best offering at this price point when the dust settles, and they point to several firsts they'll be offering as evidence. With RV670, they expect to be the first to deliver a GPU fabbed on a 55nm process, the first to offer a graphics processor compliant with the DirectX 10.1 spec, and the first to support four-way multi-GPU configs in Windows Vista.
http://www.techreport.com/articles.x/13479/8

Notera, står inget om snabbare än 8800GT bara prestanda och effektivitet förbättringar dvs från 2900xt som ja är halv ok.
Att vara först till något betyder lite,
amd var först till1 ghz, som sedan trots sin 64 serie ligger efter.
Först till x antal funktioner betyder lite, de flesta används sällan under kortets livstid.

Vad ati har förbättrat är dock drivrutiner och dess uppdatering som jag anser har funkat utmärkt.
Därav har vad jag kan utläsa att amd valt att fokusera på flera kort på moderkortet för ökad prestanda.

Vi får hoppas de är laddade för en riktig kamp men troligen blir prestanda i liknande klass som GT.
Inga rykten, ingen info tyder hittills på något annat.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jerkan90
Är inte bilden från 2006?
Står det nere i vänstra hörnet iaf..

Skrev ju det i min post

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Den grafen säger verkligen ingenting. Den uppfyller inte ens kriterier för att räknas som graf.

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flopper

Därav har vad jag kan utläsa att amd valt att fokusera på flera kort på moderkortet för ökad prestanda.

Det är just det som är problemet. De lägger energi på fel saker, Nvidia likaså. Alla vill så klart ha ett kort som presterar riktigt bra som Nvidia visserligen lyckades med om vi tittar på G80.

Detta med 3 och 4 vägs system är inget de kommer att tjäna några större summor på. Att Nvidia sitter och pillar med 3 vägssystem kan jag förstå lite grann, då det har gått otroligt bra för Nvidia och de har råd med det. Men jag anser fortfarande att det är korkat och inget de kommer att tjäna på i längden.

AMD däremot som det faktiskt inte går något speciellt bra för just nu och sedan något år tillbaka, ska sattsa på 4 vägssystem? Då anser jag att de kan lägga sin kraft på att skaffa ett riktigt bra och svalt kort som inte drar allt för mycket ström och en serie för hela den arkitekturen. Det hade vart riktigt nice enligt min mening.

Av det jag har läst så kommer R700 att bli en riktigt killer. Jag tror mer på R700 än på G90 av det jag har läst.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TinMann
Jaha, Leadtek visar upp "stolt" att g92 är bättre:

Första man lärde sig i gymnasiet på marknadsföringskursen: gör aldrig reklam som går ut på att meddela att din konkurrents produkt är sämre. Det är barnsligt och har negativ effekt på din image... nu är den kanske bättre, vem vet, men som marknadsföring suger en sån här ploj.

Haha. Det där är ju att sjunka riktigt lågt. Var vill dom komma med bilden? Att dom sitter på information ingen utanför ATI har?
Att dom förutsätter att ATI misslyckas?

Vad det än är så är det roligt. Man borde skalla personen som kom på idén att klistra på något sådant dock.

Visa signatur

I/O-Master 5000 @ 77GHz - 512kb tvärlatensminne - VengeanceXtremeDeathboard Socket-666 - Radeon RV100 DDR

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DokujiN
Man borde skalla personen som kom på idén att klistra på något sådant dock.

Haha, jo.

Photoshop är relativt lätt att lära sig. Folk har inget vettigt att göra och skruvar ihop en bild för att få ett forum att gå loss. Det värsta är att forumen går loss också och folk går på det.

Det pinsamma här är ju faktiskt att Gigabyte la ut bilden på deras hemsida.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Om jag inte minns fel så gjorde han bilden för att skämta om riggade slides, än mer tragiskt att en del tog den på allvar

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
Om jag inte minns fel så gjorde han bilden för att skämta om riggade slides, än mer tragiskt att en del tog den på allvar

Jo men varför lägga upp den på Gigabytes hemsida?

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TinMann
Fasen kunde inte motstå hahaha! Beställt ett leadtek 8800gt nu!

Jag betalar gärna 500extra för att ha kortet NU. Sen tvivlar jag på att det kommer kosta 1500kr om ett par månader. Allvarligt

Det är ju upp till var och en vad man tycker det är värt så om du tycker det är det ju helt ok. Angående 1500:- så är det kanske i lägsta laget men allt beror på vad RV670-korten lägger sej på för pris och hur väl de matchar G92 i prestanda. Den som har tålamod att vänta lite får se

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk

Läste detta nyss. Kanske ligger det något i fud's kommentarer att rv670 inte kan matcha g92 i ren prestanda. Men ändå, om 3870 lägger sig på en attraktiv prisnivå under 8800gt och presterar klart bättre än HD2900xt på alla vis kommer det nog att sälja bra trots allt. Förhoppningsvis drar det med sig nvidias priser lite till på köpet

http://www.fudzilla.com/index.php?option=com_content&task=vie...

Visa signatur

Fractal Define S | Ryzen 7 5800X3D | Powercolor Radeon RX 7900 XTX RD | Aorus X570 Master | GSkill 32gb 3600 C14 | Corsair MP600 1tb | Kingston Fury Renegade 2tb | WD Black SN750 1tb | Corsair RM1000e
Loque Ghost S1 | Ryzen 5 5600X | Gigabyte RTX 3060ti Gaming OC | Aorus X570 I Pro | Crucial Ballistics 16gb 3600 C16 | WD Blue SN550 1tb | Corsair SF450 v2

Permalänk

ja enligt detta testet så tar ju g92 denna med storm!

http://myevilprocessor.blogspot.com...ia-geforce.html

Visa signatur

Quad Q6600@ 3.2 ghz 24/7 lappad IHS --=-- Scythe Infinity --=-- Asus P5W DH Deluxe --=-- Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 3072MB CL4 --=-- ¤4870X2 @ orginal --=--corsair 750w --=--2Tb hårddisk --=-- SAMSUNG 226bw (S)