Permalänk
Medlem

Acer Ferrari 3200 + Utbyte av minnen

Tjena, har en acer ferrari 3200 och skulle vilja byta ut mina 2x256mb 333mhz till 2 st nya, har ringt acer och snackat ned suporten.

enligt dom så går båda minnena att byta ut, det ena är det en liten lucka på undersidan av datorn som är väldigt simpelt att byta ut medans det andra ligger på åvansidan av datorn under tangentbordet, detta ska också gå att byta ut så länge man har lite vana med att öppna en bärbar dator, vilket jag INTE har...

någon som skulle kunna förklara lite mer ingående hur detta ska gå till och hur man ska gå tillväga?

Tacksam för all hjälp jag kan få!
Victor

Permalänk
Medlem

Bumpar denna tråd jag skulla vilja ha samma hjälp som skribenten ovan

Permalänk

Du hittar förhoppningsvis om du googlar lite (3200 och 3400 är ganska lika).
Jag vill minnas att det var 2 skruvar på baksidan och 2 skruvar om man viker upp det svarta mellan tangentbordet och skärmen. Sedan kan man lyfta tangentbordet och komma åt minnesplatsen.
Kommer inte ihåg mer eftersom det var så länge sedan som jag hjälpte en kompis. Efter att ha monterat 2x512Mb var datorn heldöd, men när jag skiftade plats på minnena så blev allt OK.

Visa signatur

Lian Li O11 Air Mini - MSI Z590 Tomahawk wifi - Intel I7 10700 - Noctua NH-U12A Chromax - ASUS Geforce GTX3080 - Corsair 850W - 32GB RAM Corsair - ASUS VG27BQ

Permalänk
Medlem

du släper på 4-6 skruvar under den som liger under tangentbordet på så vis kan du lyfta upp tangent bordet där ska det liga en minnes plats ligga