PC-Spel med grym story

Permalänk

PC-Spel med grym story

Tjena! SKulle vara tacksam om ni kunde ge mig tips på PC spel (2006 och framåt) med grym story. Alla tips är välkomna. The Witcher verkar ha en bra story men spelstilen verkar inte vara övertygande, någon som har en annan erfarenhet av den?

Permalänk
Medlem

The Witcher är riktigt bra! Kör OTS kameran så är striderna riktigt kul
Enda minuset enligt mig är laddningstider, men det vägs upp av allt de positiva i spelet. Rekommenderas starkt!

Permalänk
Avstängd

Dreamfall: The longest Journey är det bästa jag har spelat i år. Det finns en föregångare som heter The Longest journey fick jag reda på efteråt, men den hag jag inte kunnat spela ännu tyvärr, men spela Dreamfall du kommer inte ångra dig!

Visa signatur

Jag är en vampyr, jag suger och spyr, låt mig komma in, jag vill bli din

Permalänk
Medlem

Re: PC-Spel med grym story

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baller__80
Tjena! SKulle vara tacksam om ni kunde ge mig tips på PC spel (2006 och framåt) med grym story. Alla tips är välkomna. The Witcher verkar ha en bra story men spelstilen verkar inte vara övertygande, någon som har en annan erfarenhet av den?

Fahrenheit

Permalänk
Medlem

Neverwinter nights 2 + expansionen är nice.

Permalänk

The Witcher ser ut att vara ett bra spel, men det som stör mig är fighterna, man turas om att slå. Hade förväntat mig att det skulle vara mer likt fps, att man kan attackera och röra sig samtidigt som god of war t.ex.(Föredrar spel där man inte klickar med musen vart man ska gå utan styr med wasd och musen) Är mer intresserad av spel med fantasy inblandad.

Permalänk
Medlem

Ja just NWN2 expansionen Mask of the Betrayer är det bästa sedan baldursgate triologin och planescape torment !

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk

Deus Ex har en fängslande story, rekommenderas!

EDIT: såg inte tisdsrestriktionen.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baller__80
The Witcher ser ut att vara ett bra spel, men det som stör mig är fighterna, man turas om att slå. Hade förväntat mig att det skulle vara mer likt fps, att man kan attackera och röra sig samtidigt som god of war t.ex.(Föredrar spel där man inte klickar med musen vart man ska gå utan styr med wasd och musen) Är mer intresserad av spel med fantasy inblandad.

Det är väl inga problem att styra med WASD och mus i Witcher, det gör jag... välj bara "över axeln"-vyn så funkar det kanon.

För övrigt så är det bästa spelet i år enligt mig, mycket mer spännande än t.ex Oblivion.

Permalänk
Avstängd

Ge the witcher tid, det blir MYCKET bättre när man kommer lite längre in i spelet, tyckte det var rätt meh första timmen men sen blev det bara bättre och bättre.

WASD styrningen tycker jag fungerar utmärkt, men är iofs van vid det.
Jag tycker också att detta är roligare än oblivion.

Permalänk
Medlem

KOTOR 1&2
NWN2+exp

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Inaktiv

Som sagt, dreamfall. Sjukt underbart spel med fantastisk story. Ska nog spela om det igen

Permalänk

Call Of Juarez var verkligen ett spel jag var tvungen att spela igenom!

Visa signatur

Intel 2500K + Antec Kühler 620, Asrock Z68 Xtreme4 gen 3, Gaiward GTX 570, 8GB DDR3 1600MHz, Zalman 600W, Fractal Design R2.

Permalänk
Medlem

Bioshock

Permalänk
Medlem

Gears of War

Permalänk
Medlem

The Witcher (som så många andra redan har skrivit) är det bästa spelet på länge och man vänjer sej efter ett tag vid styrningen och fighterna.

Storyn är riktigt bra och det ända minuset är just laddtiderna som kunde ha varit kortare...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Fallout serien, visserligen gammal, men sjukt bra ändå.
The Witcher, det bästa RPG spelet sedan Baldurs Gate.
NWN2 + exp.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk

Half-Life 2 + alla expansions

Permalänk
Medlem

Varför denna tidsrestriktion?
Spel är ju faktiskt sämre handlingsmässigt idag än förr
Förr var det ju spelglädje man satsade på, idag den fetasta grafiken med mediokert innehåll.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk

Ingen direkt tidsrestriktion, men jag föredrar spel med bra grafik. Men undantag kan göras om det verkligen är något spel man måste spela. Har börjat spela The Witcher. Verkar ha bra story men tycker styrningen med wasd är lite stel. Hoppas bara storyn överväger det. Är ute efter spel som god of war och legay of kain till pc. Har inte direkt fastnat för RPG-spel med undantag för Final Fantasy.
Måste man spela föregångaren till Dreamfall för att hänga med i storyn.

Permalänk
Medlem

God of war har ju inte direkt grym story.. det lever ju enbart på gameplay nästan, Legacy of kain: Defiance är dock en pärla! älskar röstskådespelarna

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk

Kommer det komma någon uppföljare till defiance?

Permalänk
Avstängd

Känns som om det kommer lika många rekommendationer på spel i den här tråden som det finns användare på forumet..

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Fahrenheit.

Permalänk
Medlem

Dreamfall: the longest journey och fahrenheit. Inte spelat många äventyrspel, men tillräckligt att fatta: Om man vill ha spel med jävligt bra story så ska man vända sig mot äventurs genren.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baller__80
Har börjat spela The Witcher. Verkar ha bra story men tycker styrningen med wasd är lite stel. Hoppas bara storyn överväger det.

Du vet att man kan styra med bara musen också? Antingen point-to-click eller hålla in a'la NWN.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire-Ham
Dreamfall: The longest Journey är det bästa jag har spelat i år. Det finns en föregångare som heter The Longest journey fick jag reda på efteråt, men den hag jag inte kunnat spela ännu tyvärr, men spela Dreamfall du kommer inte ångra dig!

Hade man bara kunnat installera det trots att ma har en systemdiskC:\ som bara har 10 gb så hade det kanske kunnat vara bra. SÄMSTA INSTALLERN GENOM TIDERNA. Jag kan inte installera den trots att jag ändrar i regedit. Funkar inte med mitt windows 64 bit:/

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Om inte redan nämts, dom bästa Pc spel någonsin: Mafia, Vampire bloodlines, Never winter nights 1 + exp.

Permalänk
Medlem

Fan blir ju skitförbannad när det inte funkar att installera skitspelet.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Call of duty 4 har ganska underhållande story enligt mig.

förutom det har den dessutom riktigt bra multiplayer

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |