Vågar jag köpa denna mobilen?

Permalänk

jupp, återkommer när jag har hämtat ut varan på posten

Mvh

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant och se vad han skickat, förmodligen ett tomt kuvert.

Han skriver att han skickat REK med det börjar på RE i kollinummret.

Att vikten ej stämmer kan vara det han knappat in det och skrivit ut tex via pacsoft och lämnat in då kommer den riktiga vikten att visas först när paketet passerat ett företagscenter eller terminal.

Men vem signar sig som X? hehe

Låter som en bluff deluxe, om han nu är så ärlig kunde han ju skicka det mot postförskott.

Luktar bluff iallafall, synd att du ej har hans uppgifter, spö borde sådan nisse få.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NorBiz
Ska bli intressant och se vad han skickat, förmodligen ett tomt kuvert.

Han skriver att han skickat REK med det börjar på RE i kollinummret.

Att vikten ej stämmer kan vara det han knappat in det och skrivit ut tex via pacsoft och lämnat in då kommer den riktiga vikten att visas först när paketet passerat ett företagscenter eller terminal.

Men vem signar sig som X? hehe

Låter som en bluff deluxe, om han nu är så ärlig kunde han ju skicka det mot postförskott.

Luktar bluff iallafall, synd att du ej har hans uppgifter, spö borde sådan nisse få.

säljarens uppgifter står alltid i det automatiserade svarsmailet från tradera vid vunnen/köp nu auktion. sen finns det IOFS en risk med att han reggat sig med en annan persons personnummer osv. ska bli intressant att följa detta äventyr.

Permalänk
Medlem

Avstängd och noll omdömen betyder ju stor varningsflagg så jag skulle då inte betala en spänn till den killen så låt han flytta istället så har vi en mindre trolig bedragare här "hemma"!

Permalänk
Medlem

Det knasiga är ifall han verkligen har postat något ens, menar paketet ligger ju fortfarande på samma ställe som det gjorde, bör ha rört på sig efter 24h.

Permalänk
Medlem

Spännande att se hur det går.... är det inte bluff från hans sida så är jag Otroligt förvånad!!!

Visa signatur

LACIE 324

Permalänk

hehe, har iaf inte fått något mejl av honom ännu, och paketet har inte rört säg =/ Är det ett *tomt* paket, ska jag polis anmäla honom då för försök till bedrägeri? Menar kunnde ju ha blivit lurad på 2500:- ?

Ja jag har fått hans adress o allt men det finns ej reggat på hitta.se =D

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

Han har skickat paketet till någon kompis i samma stad.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Imorgon borde det dyka upp nått om att paketet har rört på sig,men jag tror det inte kommer att ligga nån telefon i paketet.

Permalänk
Medlem

Jag tror inte paketet kommer röra på sig, det där e något trix som bedragare har kommit på hur man gör antagligen.

Permalänk
Medlem

En adress som inte finns i hans by/stad som inte finns, då ser det ju ok ut när man kollar på nätet. Paketet är inlämnat, men det åker aldrig iväg.
Som om posten skulle strula bara

Men å andra sidan, alla kör väl med dator numera? Så de kollar ju om adressen finns. Och om han postat efter 14.00 på ett postombud är det ju inte konstigt heller om det inte rört sig.

Bara några tankar

Samt till alla som säger man är ärlig om man skickar mot PF, hur många dödliga har post/bankgiro?

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Nu har det rört på sig ligger i stockholm för vidare transport

"13 nov kl 20:42 Stockholm Södra, Försändelsen har sorterats "

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem

Jepp

12 nov kl 16:39 Vi Jordbro, Inlämnat efter sista inlämningstid. Försändelsen kan bli försenad

*host*

Klart det är en blåsning, skumma namn och Haninge i Stockholm....

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Samt till alla som säger man är ärlig om man skickar mot PF, hur många dödliga har post/bankgiro?

om vi säger så här handlar jag via blocket av nån KRÄVER jag postförskott ,det som händer är att posten betalar in dina pengar direkt på ditt konto o det är posten som har post/bankgiro för att dom skall veta att det är just du som kund som skall ha dom inbetalade pengarna

Visa signatur

C2D E6600 2,4@3,3ghz Nvidia G8800GT 512 o mycke hd

Permalänk
Medlem

"Mottagaren betalar postförskottsbeloppet när försändelsen levereras eller hämtas. Pengarna sätts sedan in via betalningsmottagarens bank på plusgiro eller bankgiro." -posten.se

Inga giron, inga pf-paket

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk

Borde la kunna hämta ut mobilen i morrn då va? Om det nu är en mobil han ahr skickat vill säga..

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exxoritas
Borde la kunna hämta ut mobilen i morrn då va? Om det nu är en mobil han ahr skickat vill säga..

Jepp gå ner till din "post" och hamta ta med dig leg och kollinr.

Borde vara hämtbart ca 15,00 lr så.

du måste bara hämta så vi får veta va det innehåller

.

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Avstängd

jag sluta lita på tradera då folk börjar sälja saker som eventuelt inte fungerar ,sånt anser jag urkast från en persons sida , jag hoppas verkligen att trådskaparen lyckas få sin mobil , annars har ännu en snubbe fått dålig tillit till andra ,vilket är väldigt onödigt

Visa signatur

C2D E6600 2,4@3,3ghz Nvidia G8800GT 512 o mycke hd

Permalänk

jupp farsan får hämta ut paketet i morrn, då jag jobbar till 7 = )
så får ni reda på svaret vid 8a tiden i morrn kväll= )

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

Enligt Wiki så ska ju mobilen väga 85 g så man vet aldrig (det kanske tillomed börjar snöa i helvetet imorgon).

Men annars så kan man ta det som en framtida (eller dyrköpt) läxa att aldrig handla av personer med 0 eller låga omdömen på Tradera.

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk

Sant, därför jag inte ville föra över pengarna till han först, skulle igentligen föra över pengarna till honom när jag hadde fått kolli nr..

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

Tror inte din far får ut paketet utan orginal avi som du skall skriva på.

Även om han har med sig ditt id.

men med avi går det men den lär dröja ytterligare någon dag.

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk

jo de går, pappa hämtar alltid ut alla mina paket då jag inte har tid jobbar till 19:00 på kvällarna, så farsan brukar hämta de när han slutar jobbet runt 4 - 5 tiden.
Vi känner dom här på posten, så dom vet vilkia vi är så det är ingia problem

bara skriva av kollit på en lapp o ge dom de till dom sen får vi paketet

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

worst case senario!

a bomb!

håller tummarna för att det är en....mobil!

13 nov kl 21:19 Posten, Brevavisering har skickats till mottagaren
13 nov kl 20:42 Stockholm Södra, Försändelsen har sorterats
12 nov kl 16:39 Vi Jordbro, Posten har tagit emot försändelsen
12 nov kl 16:39 Avvikelse Vi Jordbro, Inlämnat efter sista inlämningstid. Försändelsen kan bli försenad

Permalänk

info tack

vill också veta vad som finns i paketet.

Visa signatur

Q6600, Dominator 8500,IP35 Pro,8800GTS,Corsair 550W, Antec Ninehundred Two

Permalänk
Medlem

Spänningen är olidlig
14 nov kl 05:14 Göteborg, Försändelsen har sorterats
14 nov kl 05:14 Avvikelse Göteborg, Trafikstörning. Försändelsen kan bli försenad

Trafikstörning? Ahh just det,ni har väll fått snö och då vet man ju hur det går för er.Heheheeeeee

Permalänk
Medlem

Nooo, jävla vinter! Skotta på Göteborgare så vi får se vad som finns i paketet!

Permalänk

Åh shit vad spännande.
Undra vad det är??????????????

Permalänk
Medlem

*sitter med en bunke popcorn*

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Om viktangivelsen nu stämmer lär det inte vara mobilen iaf. Även om den väger <100g så kommer ju lådan med, laddare, manualer, headset osv (antar att den såldes komplett).