Drinkar som inte smakar mycket alkohol

Permalänk
Medlem

Drinkar som inte smakar mycket alkohol

Tjenare

Tänkte för första gången nu när man är 18 dra ut en sväng till en klubb med ett par polare. Jag har inga problem med öl och så men vissa drinkar som smakar för mycket vodka (hatar den smaken) kan jag bara inte njuta av.

Så min fråga är om det finns s.k kärringdrinkar som faktiskt smakar gott, några rekomendationer?

Mvh
Karim

Permalänk
Medlem

Du kan ju fråga bartendern om vad han/hon kan göra för dig. Om du inte vågar det kan du ju köpa cider. Ett hett tips är dock Long Island Ice Tea.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

Phod: Försöker du lura karlstackarn? Det är ju den starkaste groggen som brukar finnas att köpa på krogen 5 spritsorter med 2cl vardera

De flesta drinkar som brukar finnas att köpa på krogen brukar bara smacka sött / gott om man väljer 4:a.

Gillar du Redbull så är Redbull Vodka bra. Smakar enbart Redbull.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SunQ
Phod: Försöker du lura karlstackarn? Det är ju den starkaste groggen som brukar finnas att köpa på krogen 5 spritsorter med 2cl vardera

De flesta drinkar som brukar finnas att köpa på krogen brukar bara smacka sött / gott om man väljer 4:a.

Vad menar du med 4:a :P? Redbull Vodka har jag testat blanda hemma, men det var med någon smuggelspritt så är jag ju ingen bartender precis, smakar det samma xD?

Permalänk
Medlem
Citat:

Har man druckit en sådan så smakar det man dricker efteråt inte så mycket sprit. Mitt tips om att fråga bartendern var dock allvarligt, de vet bäst vad de är bra på. Nuförtiden har ju vartenda ställe några drinkar som heter något i stil med Bertil och smakar läsk.

Ett annat alternativ är att TS lär sig tycka om det han dricker och dricker för att det är gott, inte för att bli full. Själv tycker jag att mörk rom från de engelskspråkiga områdena är mycket gott och slår vodka/red bull med hästlängder.

Edit: En 4:a är en drink med fyra centiliter sprit. Alternativet på de svenska krogarna är en 6:a, som innehåller, och därmed smakar, mer alkohol.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

4:a - en drink med 4cl sprit.
Brukar säga typ en 6:a JD eller en 4:a Jin o Tånic beroende på hur starkt och mycket du vill ha. Normalt brukar bartendern blanda ca 3-4cl sprit i drinkar (beroende på drinkså klart).
Om du inte gillar den (kanske för vissa) skarpa smaken av vodka så testa drinkar som är gjorda på annan sprit eller likör.
Jack Daniels & Cola - Amerikansk (skit) whiskey med cola, aldrig fel.
Passoa Orange - passionsfruktslikör med apelsin juice. Smaskens fast nog mer en "sommar drink".

Permalänk

Sex on the beach eller en pink panther?
Man ser sjukt manlig ut om man går runt med dom

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karim
Vad menar du med 4:a :P? Redbull Vodka har jag testat blanda hemma, men det var med någon smuggelspritt så är jag ju ingen bartender precis, smakar det samma xD?

Den du köper på krogen bör vara godare

Då får du riktig vodka och oftast riktig redbull

Som många andra beskrivit så är en 4:a antalet centiliter sprit.

Brukar finnas 2:a, 4:a och 6:a till de vanligaste drinkarna. Men om du känner att du vill ha starkare går det oftast att få 8 - 12 cl sprit. Det går åtminstone på våra barer i stan

Edit:

Apspektakel: Det är respekt att sörpla på någon av de två drinkarna

Annars ett till tips är White russian. Smakar typ mjölk.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

japp whiterussian e jäkligt fin trots den smakar mjölk
har dock ingen favoritsjälv då ja inte dricker så mkt..

men hmm melonlikör å en halvflaska kosken, smakar inte alkohol alls enl mig bara sött

Permalänk
Medlem

Testa Whiskey sour , smakar citron

Permalänk

Vanilla sky

Permalänk
Medlem

Hallonvodka + Shizan (synd att den inte finns nånstans att köpa längre)

/H

Visa signatur

Workstation: -€ Corsair Carbide 500R -€ DFI DK X58 -€ Intel Core i7 920 -€ 2 X GTX670 SLI

Permalänk
Medlem

Vodka Sour. Gärna Vodka Sour Passion. Men lycka till med att hitta en bartender som kan göra den speciellt Passion. Har hittills hittat en enda som kan. Och det var i Milano.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

"piggelin", smakar och ser ut som smält piggelinglass

Permalänk
Medlem
Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk
Medlem

Piggelin kan rekommenderas. Mycket god. Snowball är fin med. Det är vodka, ägglikör och soda. Mycket god och ingen spritsmak.
Red Bull och jäger brukar jag dricka, dock varierar smaken på den väldigt mycket beroende på vem som gör den. Nästan så man börjar undra om en del krogar kör med essenser istället för äkta jäger ibland då det kan skilja så mycket på smaken.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk

Problemet med Piggelin att det bara smakar socker... Alldeles för sötsliskigt. Redbull Vodka eller Redbulll Jäger är dock 2 stycken riktigt starka kort!

Visa signatur

Antec P180B SPCR, Asus P5B Deluxe WIFI, C2D E6600/Scythe Ninja @ 3.2, 2Gb Corsair Twin2xPRO-800, Tagan 530 Easycon, 250 gb Seagate 7200.10, Sapphire X1900XT @ XTX flash

FJ Xi 1546 2.0Ghz C2D, 2 Gb Ram, 240Gb Raid 0, Nvidia 7600.

Permalänk
Medlem

Hmm, fruntimmrena i mitt sällskap dricker ofta Päronbomb serverade i cocktailglas. Den kanske kan vara någonting?

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Screwdriver diggar jag.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Har du druckit Long Island Iced Tea? Smakar inte alkohol alls i princip...

Som sagt Long Island Iced Tea.

Alla mjölkdrinkar i princip.

Malibu + juice brukar inte smaka sprit... Malibu smakar inte mycket sprit överhuvudtaget om du blandar det med nåt.

Red Bull Vodka 4 cl... Ska inte smaka sprit om det är en 4a och man inte snålar med Red Bull.

Kolla www.cocktailguiden.com , titta på mjölkdrinkar där kan du nog hitta massa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
Hmm, fruntimmrena i mitt sällskap dricker ofta Päronbomb serverade i cocktailglas. Den kanske kan vara någonting?

Exakt

Ska du på after work med bengan och bosse med ölmagen kan du fan inte sitta sörpla appletinis eller pink panthers.

Lär dig dricka något riktigt

Permalänk
Medlem

Gimlet gjord på gin. Gillar både jag och tanten..

En annan "hemmagrogg" är hälften CocaCola, hälften CitronFanta och hälften vodka. Smaka ingenting. Perfekt att fylla flickor med.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk

Josagrogg blandad 50/50 är gott som bara den, kan dricka litervis av det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp

Råder du honom att dricka Apple Martinis? Tänk dig för!! Han skulle ju bli kallad bög och bli nerslagen efter en timme...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Testpilot
Citat:

Då får du riktig vodka och oftast riktig redbull

Tror aldrig jag fått riktig Red Bull dom gångerna jag beställt, dom brukar bara blanda med Powerking, Shark och annat billigt. Tyvärr är ju drinkar så jäkla dyrt på krogen så jag brukar bara köpa billig öl

Annars som sagt så frågar du, säg att du vill ha "nått gott som inte smakar för mycket sprit" så vet dom säkert vad som passar.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Råder du honom att dricka Apple Martinis? Tänk dig för!! Han skulle ju bli kallad bög och bli nerslagen efter en timme...

MEN J.D I SCRUBS DRICKER JU APPLETINIS!

Permalänk
Medlem

Red Bull Jäger (Red Bull + Jägermeister) är riktigt nice, t.om 8:or av det är jäkligt gott

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elite
Red Bull Jäger (Red Bull + Jägermeister) är riktigt nice, t.om 8:or av det är jäkligt gott

Föredrar Redbull Jäger jag med också gärna lite starkare

Visa signatur

Någon dator med tillhörande skärm

Permalänk
Medlem

Mojito - Så jäkla god och fräsch (lime och myntablad) Kanske den enda drinken som ser kvinnlig ut men ändå rätt manlig att dricka.

Amaretto Sour - Smakar typ Dr. Pepper fast fräschare

Redbull Jäger - Rätt unik smak, typ läsk egentligen

White Russian - Smakar typ tjockt och trevligt (mjölk)

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZecretW
hälften hälften hälften

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com