Permalänk

Besviken på mitt Asus P5KC, nytt?

Ja.. jag köpte ett P5kc i augusti och kan ju säga som så att det är helt värdelöst att klocka med.. Nu är min fråga.. Vad ska jag köpa i stället? högsta pris 1300.. Har kollat in P5k Pro som är lite lockande, men jag hittar inga reviews på den.. Vad tror ni?

Permalänk
Medlem

jag skulle rekommendera gigabyte p35-ds4, dock sträcker den sig ca 50kr över din budget

lite info om p5k pro från diverse forum (inkl swec):
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=163030
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=7289...
försökte även leta efter lite recensioner, men det var ont om dom, antar att det är ett hyffsat nytt kort, hittade dock denna länk, 4.1/5 var dock det enda jag fick ut av det, japanska är inte riktigt min grej

Permalänk

Okej.. Tack.. Tyvär gav inte länkarna så mycket.. Men men.. Jag får vänta tills det släpps en recension het enkelt..

Permalänk
Medlem

Ska du klocka så är ju gigabyte ds3 eller ds4 ett självklart val tycker jag! Asus verkar många ha problem att klocka med, av vad jag sett den senaste månaden här.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

Re: Besviken på mitt Asus P5KC, nytt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av slaktareOlsson
Ja.. jag köpte ett P5kc i augusti och kan ju säga som så att det är helt värdelöst att klocka med.. Nu är min fråga.. Vad ska jag köpa i stället? högsta pris 1300.. Har kollat in P5k Pro som är lite lockande, men jag hittar inga reviews på den.. Vad tror ni?

Det som stod i forumen var att asus löjligt nog har placerat atx-kabeln(ström till moderkortet) i mitten dit ingen når? Batteriet för att reseta kommer sitta under ett dualslot grafikkort, också.

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Virre39
Det som stod i forumen var att asus löjligt nog har placerat atx-kabeln(ström till moderkortet) i mitten dit ingen når? Batteriet för att reseta kommer sitta under ett dualslot grafikkort, också.

Jo det såg jag.. Ska ta o kollapå lite recensioner mellan asus och gigabyte då..