Ssd-hårddisk på 1,6 terabyte

Permalänk
Medlem

Hoppas på att kanna få in en sådan i min server

Visa signatur

Har sålt min speldator :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaleid
Samsung F1 som tycks aldrig komma ut..

Den har funnits i lager ett par veckor hos distributörerna. 1288:- för 750GB, och 2083:- för 1GB modellen, samt moms då.

Visa signatur

[ GA-P67A-UD4, i7 2600K @ 4.5GHz, Noctua NH-D14, 16GB XMS3, HD6970 2GB, 2x F120 120GB ]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av leather
Den har funnits i lager ett par veckor hos distributörerna. 1288:- för 750GB, och 2083:- för 1GB modellen, samt moms då.

Det har jag missat...men jag vet inte ifall jag vågar att köpa dem eftersom jag precis har fått problem med min t166 500GB

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Fortfarande ingen affär i vårat land som har den inne enligt prisjakt, däremot har flera butiker listat den ett bra tag. Är väl säkert samma med distrubitörerna.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kotan
Fortfarande ingen affär i vårat land som har den inne enligt prisjakt, däremot har flera butiker listat den ett bra tag. Är väl säkert samma med distrubitörerna.

Menar du Samsung F1:or?
Jag får fram flera som ska ha 750GB inne...

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Avstängd

Skönt att läsa såhär dags:P

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Avstängd

Re: De fatiga köper tvsspel de rika köper spel Pc

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sesese
Undra varför Nvidia gör de största vinsterna i historien det kan inte vara pågrundav att vi i Nördnischen har blivit rätt många som är villiga att betala för att få det snabbaste för att sedan "trimma" så att det snabbaste blir än snabbare. Jag tror att det är många här som skulle vilja vara med på 10 i topp listan på 3D MARK 06. Ska man vara med där så kostar alla komponenter mycket pengar.
skulle det komman en HD på typ 16 Gb som var 3ggr snabbare än den snabbaste i dag så skulle man ha svårt att få tag på en även om den skulle kosta 15`000kr för vi är många som vill ha en snabbare Pc.

Du är ju bara massivt förvirrad, börja gymnasiet först, ta en kurs i företagsekonomi och återkom. Tack å hej.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CFSsss
I think you're missing my point; på entusiastmarknaden blir det inga stora volymer, men å andra sidan är inte den inte heller lika priskänslig som mainstream. Poängen blir då inte att jaga vinst utan att lansera spetsprodukter till högre än vanliga priser. Bolaget får en fot in på marknaden, det blir bra PR och teknikens för morgondagens mainstream (det som ger sheisse cash) blir utvecklad. Samtidigt får vi nördisha människor får fetish tillgodosedd, alla blir nöjda.

Edit: Förresten kom jag på; vad är det som säger att entusiastmarknaden är så himla liten förresten? Jag skulle gärna vilja kalla alla som medvetet köpt ett geforce 8800 för entusiaster till exempel. Om alla dom kom på att en SSD ingår naturligt i ett system så snackar vi köpkraft!

Edit2: Sorry om du tycker jag kör över dig lite, mitt fel.. för mycket morgonkaffé. Inget illa ment.

Trés bien! Är fullt med på ditt resonemang gällande dagens entusiastprodukt blir morgondagens mainstream, och håller fullständigt med. *min* poäng var ju dock att det är inte är i just entusiastmarknaden det tjänas pengar *NU*, även om det är den som - precis som du säger - banar väg för morgondagens kassa-kor.

Håller väl dock inte riktigt med dig att alla som köper ett 8800 bör klassas som entusiaster, men detta är ju bara en definitionsfråga. [I]Min[I] definition är att entusiast blir den som köper det absolut fetaste som finns att tillgå, dvs någon 8800ULTRAGTXKILLER variant (sorry, jag är inte fullt insatt i nVidias marknadsstrategi) - helst av allt självklart TVÅ stk iom SLI-stödet.
Om du är inne på bilar; jämnför med en Volvo T5'a och Ferrari.

Överkörd? Då inte, bara trevligt med lite vettig argumentation - ett rent nöje att få ligga underst.

Visa signatur

signatur?..

Permalänk
Medlem

Men bortsett från priset är de väl ändå inte intressanta för vanliga konsumenter i nuläget. Som jag förstått det är skrivoperationerna på SSD-diskar fortfarande destruktiva och efter runt 100 000 skrivningar på en krets är det tack och hej.

Permalänk
Medlem

Huvudsaken är att det är nu bevisat möjligt! Det enda som återstår är att priset går ner.

Denna disk slår ju traditionella diskar på alla punkter förutom pris och antal skrivningar. Detta är inget som inte går att utveckla vidare. Jag håller fortfarande fast vid min åsikt att SSD kommer att slå ut traditionell elektromagnetisk lagring förr eller senare. Det enda som vanliga hårddisktillverkarna kan kontra med är att dumpa priserna...

Permalänk
Medlem

sålde inte komplett hållare som man kunde montera minneskort i så det blev som en hårddisk? hur seriöst vore detta tycker ni?

åh hoppas de presenterar lockande ssd snart..

Visa signatur

e7200, gigabyte gefore9600gt passiv, gigabyte ep35-ds4, 2x2gb corsair budget pc6400, xp pro. corsair 650w,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UberZeta
sålde inte komplett hållare som man kunde montera minneskort i så det blev som en hårddisk? hur seriöst vore detta tycker ni?

åh hoppas de presenterar lockande ssd snart..

Finns lösningar för 5.25" enheter och PCI... prova att söka på i-ram på ebay så kommer du att få några träffar.
Nackdelen med dessa är om strömmen bryts så förloras data samt du begränsas av enbart 4 ram-moduler.... alltså max 8 gb disk.
Fördelen är att de är ultrasnabba och tål obegränsad antal skrivningar (alltså helt annan typ av teknik)...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chris_Kadaver
faan va långsamt det går! att ssd marknaden växer sakta men säkert är väl att överdriva?!
det senaste året har jag bara sett undermåliga ssd diskar från samsung och transcend, till skyhöga priser.
så att säga att marknaden växer, när den i stort sett står still är att överdriva.
jag väntar på att den ska börja växa... och det har jag gjort alldeles för länge redan känns det som.

Där håller jag inte alls med. Snarare tycker jag att utvecklingen inom SSD håller bra fart. Både prestanda och kapacitet mer än dubblas för varje produktgeneration (typiskt 6-12 mån). Föreställ dig hur HDD eller även CPU skulle vara om de kunde hålla den utvecklingstakten under några år...

Däremot tycker även jag att *produkterna* idag fortfarande är omogna och begränsade. Det krävs helt enkelt denna imponerande utvecklingstakt eftersom produkterna fortfarande har så lång väg kvar att gå.

Men om utvecklingstakten håller i sig så lär SSD kunna vara ett intressant alternativ även för workstation/highend burkar om något/några år.

Permalänk
Medlem

Någon som har en aning om vilken prisnivå dessa hårddiskar kommer ligga på och när de lanseras?

Permalänk
Medlem

En har spekulerat att de ska kosta 20-30 tusen dollar.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.