Nå bra som hänt med nån klass i Wow senaste året?

Permalänk
Medlem

Nå bra som hänt med nån klass i Wow senaste året?

Jag spelade World of Warcraft ca ett halv år innan det kom och från releasen till expansionen. Sen efter ett par månader slutade jag. Under denna period (förutom 5-6månader där jag tog ett break) så körde jag mest warrior och mage.

Nu undrar jag, eftersom jag inte är så pålöst vad som har hänt i alla patchar, om det finns någon klass som har fått någon riktig bra uppgradering av skillsen?
Jag vet att det oftast tas bort stats och läggs till så folk blir alltid både glada och arga beroende på hur de ser på saken. Men nu undrar jag bara om vilka bra positiva nya ändringar de har gjort på klasserna.

Om ni skulle varit borta från spelet i 1 - 1.5år vad skulle ni då har tagit för klass som är bättre nu än förut om ni visste det ni vet nu?

Visa signatur

Been leveling up since 1983

Permalänk
Medlem

Allt är väl som det alltid har varit ungefär, frånsett att många dps-klasser inte kan dps:a, healing-folk inte kan heala och hybrider är bäst på det mesta. Slutade du för 1,5 år sedan så är väl warlock det som har gått från inget till allt antar jag.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

mm, warlock garanterat en av de bästa klasserna atm, då tänker jag främst i pvp.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anden88
mm, warlock garanterat en av de bästa klasserna atm, då tänker jag främst i pvp.

Inte bara warlocks, nu när hunters har blivit buffade så är det enda man ser hunters hela tiden ^^

Och hunters är ju inte direkt dåliga i pvp om man säger så

Permalänk
Avstängd

Är WoW fortfarande mest fokuserat på PvP? :/ Jag har inte spelat sen... hm ja när expansionen kom. Men blev så trist o fortsätta spela när man hade tagit lvl 70. Spelet är ju liksom slut då om man inte vill hålla på med PvP.

Och sen är det för mycket folk som tar spelet på alldeles på tok för stort allvar. :s Det har väl heller inte ändrats?

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Är WoW fortfarande mest fokuserat på PvP? :/ Jag har inte spelat sen... hm ja när expansionen kom. Men blev så trist o fortsätta spela när man hade tagit lvl 70. Spelet är ju liksom slut då om man inte vill hålla på med PvP.

Och sen är det för mycket folk som tar spelet på alldeles på tok för stort allvar. :s Det har väl heller inte ändrats?

WoW är ju sågott som helt PvE baserat. Arena kör man några gånger i veckan och sen är det så. Battlegrounds är heller ingen "huvuddel" av spelet.

Warlocks var ju imba redan före TBC, så det har inte ändrat mycket. Dock skulle jag säga att Hunters blivit mycket bättre och att mages totalt dominerar dps-meters.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Lite olika åsikter här men det är bra att få höra lite vad som hänt och vad andra tycker.

Jag gjorde en hunter nu men jag är osäker på om jag ska ändra till druid då jag antar att man blir lättare less på en hunter än en druid? eller har jag fel?
Hur är druiden nu med dps och tank? är det ungefär som tidigare? hur står dom sig mot en hunter i dps t.ex?

Visa signatur

Been leveling up since 1983

Permalänk
Medlem

Har ännu inte stött på en DPS druid på damagemeters
Är dom med i en raid så tankar dom (jävligt bra ska tilläggas) eller så healar dom (också bra)

Hunters har fått lite love, iaf när det gäller PvP, och blir väl nya FoTM. Det kryllar av dom i arenorna nu. Har väl samma PvE DPS som innan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FlurK
Inte bara warlocks, nu när hunters har blivit buffade så är det enda man ser hunters hela tiden ^^

Och hunters är ju inte direkt dåliga i pvp om man säger så

Codwallop, hunters har alltid varit en överbefolkad klass, det har ingenting med förändringar på senare tid att göra.

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiQ
Lite olika åsikter här men det är bra att få höra lite vad som hänt och vad andra tycker.

Jag gjorde en hunter nu men jag är osäker på om jag ska ändra till druid då jag antar att man blir lättare less på en hunter än en druid? eller har jag fel?
Hur är druiden nu med dps och tank? är det ungefär som tidigare? hur står dom sig mot en hunter i dps t.ex?

Druid på lvl 70 är rätt skoj faktiskt, efter BC och lite uppdateringar så är det äntligen möjligt att göra annat än att vara healbot. Tanka går bra, riktigt bra faktiskt även om en warroir fortfarande är en gnutta bättre. Heala går ju precis som alltid. Dps som katt eller moonkin kan också fungera nu, fast det är lite svårare med gear till dem delarna, men det går om man verkligen ger sig på det. Druiderna är äntligen det dem ska vara, nämligen allt, fast en aningen sämre än de rena klasserna.

Jag lade av för en 3-4 månader sedan men polarn fick mig att börja igen nu i veckan som var (#¤%!$@#!), fast någonting som stämmer är ju att druiden är lite svår att tröttna på. Är man trött på att tanka så speccar man om och börjar skaffa annan gear, och till slut kan man nästan välja fritt vilken specc man vill ha och vad man vill göra.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Det som har ändras mest är olika abilitys för alla klasser hittils. T.ex. Aim shot har fått Mortal Strike effect.

Själv har jag gjort allt i spelet nu, dödat Illidan osv.

Warlock har fått hat ifrån Blizzard, Resiliance minskar deras DoT skada, Drain life blir påvärkad av Mortal Strike effecter samnt Death Coil. Ja, folk säger att båda abilitys blir påverkade av MS men det blev dom inte inan.

Top dps klasser så ligger Rogues och DPS warriors på toppen, därefter kommer Shadow Präster och Warlocks, Mages där ut av.

Det som har hänt allra mest är nog balance i PvP försökes utjämnas.

Min Charakter heter Farin på PvP Servern Neptulon, i guilden Heroic.

Visa signatur

Kamera: D800
Optik:Nikkor 24-70mm f/2.8, Nikkor 70-200 f/2.8 VR, Sigma 50mm f/1.4, 500m f/4 VR

Permalänk
Inaktiv

Warlocks gör bäst PvE dps, hunters/arms warriors är bäst PvP.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Permalänk

Palla att göra en FOTM
Kör den klassen som passar din spelstil bäst och som du tycker är kul istället för att kolla vilken som är mest imba.

Permalänk
Medlem

Sedan 2.3 så har hunter dps minskat markant i längre strider, sorry
Rogues och warriors scalar bättre i eng-game, tyvär Warlocks kommer efter. Dock är dom fortfarande för bra i PvP 2v2.

Glömnde bort hunter stakarna helt, dom är ju så kallade "Huntards"

Visa signatur

Kamera: D800
Optik:Nikkor 24-70mm f/2.8, Nikkor 70-200 f/2.8 VR, Sigma 50mm f/1.4, 500m f/4 VR

Permalänk
Medlem

Vet inte om någon nämnt något om präster. Men som en PvE-spelare kan jag säga att präster numera inte healar, dem är shadow :).

Alla tycker om Shadowpriests, samtidigt så kan dem utan problem hänga med i toppen på dmg-meters.

Varför inte låta över healing till paladins och dr00ds och buffa dem med mana-regen istället?

Präst=Shadow!

Visa signatur

Kandidatexamen i Data- och Systemvetenskap vid Stockholms Universitet.

Permalänk
Medlem

Jo, i våran raid setup så har vi jämnt med 1 Holy och MINST 2 Shadow på Illidan, slänger runt dom lite i grupperna i raiden allt efter som dem behöver mana

Visa signatur

Kamera: D800
Optik:Nikkor 24-70mm f/2.8, Nikkor 70-200 f/2.8 VR, Sigma 50mm f/1.4, 500m f/4 VR

Permalänk

Huntern har fått lite osynliga patchförändringar som är helkonstiga, läs mer på det officiella forumet.

Alla säger att hunters och pvp fungerar bra, men jag har alltid sjukt svårt att sätta dit någon jävel som är i samma lvl som mig.
Kalla mig noob eller vad ni vill, jag har inte den bästa gearen, kör BM och har väl aktivt lirat wow i ett år, dock inte så seriöst. Har svårt att hålla avstånd, och rouges är helt omöjliga!
Kan också nämna att jag är äldre än 18.

Warlocks har sjuk dps enligt mig och som hunter ligger jag trea i dmg meter (warlock och mage före). Räknar man in pet (folk brukar gnälla då) så kan man ligga tvåa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lcars
Codwallop, hunters har alltid varit en överbefolkad klass, det har ingenting med förändringar på senare tid att göra.

Pga alla Legolas versioner. :/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hunters kan inte längre köra FD+Food/Water i raider för att regga up mana snabbat, utan dom får hålla sig nära en Shadow präst eller dricka rikitigt många mana pots. Men det var på tiden att något hände, både bra buffs, och ingen nerfing denna gång, utan dom har balancerat klassen väl. Men Hunter spammet på forumet kommer säkert ändra på det igen.

Visa signatur

Kamera: D800
Optik:Nikkor 24-70mm f/2.8, Nikkor 70-200 f/2.8 VR, Sigma 50mm f/1.4, 500m f/4 VR

Permalänk
Medlem

Frost mages e imba i lvl 50+
.

Permalänk
Medlem

Om du menar i pvp så är klasserna som fått mest buffs antagligen Hunters och Paladiner.

Warlocks var bra redan från början

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FlurK
Inte bara warlocks, nu när hunters har blivit buffade så är det enda man ser hunters hela tiden ^^

Och hunters är ju inte direkt dåliga i pvp om man säger så

Förrut så kunde alla klasser, då menar jag alla klasser inklusive all clothusers. LEKA ut hunters som ingenting, nu kan dom ge tillbaks iallafall. Hunters är inte bättre än någon klass men givetvis sämre än warlock.

Nej jag är inte hunter längre, lirar mage nu och mot hunters har jag runt 60% wins efter patchen så ja dom har fått en fin buff o går att spela nu.

Permalänk
Medlem

Pvp som warlock betyder nu att det är än viktigare att köra SL/SL, den enda klassen som konstant fått försämringar de senaste patcharna är warlocks och då pratar jag både i pvp och pve. Visst man kan fortfarande ligga väldigt bra till i dpslistor men för att göra det krävs nästan en build som tex 0/21/40.

På warrior sidan så är det som vanligt. MS blir buffad och fury nerfad på ms bekostnad.

Mages har blivit ordentligt buffade i pve och i nästa patch så får dom iceblock träningsbar vilket kommer göra dom än svårare i pvp.

Hunters har blivit buffade ordentligt, blindspoten för ranged är nu nästan obefintlig. Dom kan nu också ta bort buffar med arcane shot (inte helt 100% om det är arcane).

En annan nyhet är att 30% av all +healing nu räknas som spellpower.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av havoc
Hunters har blivit buffade ordentligt, blindspoten för ranged är nu nästan obefintlig. Dom kan nu också ta bort buffar med arcane shot (inte helt 100% om det är arcane).

http://forums.worldofwarcraft.com/thread.html?topicId=2855993...

Spelar inte ens WoW längre men hittade tråden på min gamla guilds forum. Man kan ju tro att det är ett aprilskämt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yuong
Sedan 2.3 så har hunter dps minskat markant i längre strider, sorry

Verkligen inte. Jag är bland top 5 på dps mätaren i mitt gille (är hunter).
Alla är full epic, förutom jag. Jag är halvepic. Ja, nu snackar jag om långa fighter Al'ar, voidreaver, prince etc. Bara specca MM/Survival (0/21/40) så du får mana när du crittar, plus aspect of the Viper (så behöver du bara potta en gång under 10 minuter, hur mkt dps du än krämar ut). En BoW är också nice från en paladin.

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

Haha, förlåt att jag skrattar men Al'ar, voidreaver och prince... de är väl typ perfekta fighter för hunters då de mest kan stå still och bara dps'a och melee dps har det svårare på dom fighterna. Och prince en lång fight?

Permalänk
Medlem

Ja du, har du inte kört Archimonde så, ja där får alla klasser kräma ut, där har jag en fördel med att kunna bryta och vara immun mot fear ^^ kan dpsa lite mer en andra klasser, men vi plockar klasserna efter deras förmåga på olika bossar, inte hur mkt dps dom kan göra på *1* npc

Visa signatur

Kamera: D800
Optik:Nikkor 24-70mm f/2.8, Nikkor 70-200 f/2.8 VR, Sigma 50mm f/1.4, 500m f/4 VR

Permalänk

Tips är väll att inte välja mage igen, om du körde magen under tiden då de var som bäst kommer du bli djupt besviken på magen i expansionen.

Som någon nämnde så bli mages buffade i nästa patch, men du kommer fortfarande att befinna dig under warlocks, vilket är lite konstigt

I PvP/Arena så är det enbart frost som gäller fire fungera inte, det ända du kan vara bra på är 5vs5 men mot toppen så börjat frost mages bytas ut mot SL warlocks.

Att välja en warlock är troligen det bästa, men tänk på att det finns rätt många fler som också tänker samma vilket gör att det finns ett överflöd av warlocks.

Permalänk
Avstängd

Warlocks är för op, som de inte fattar. Warriors är sönder nerfade.