Permalänk
Medlem

Tack Korize. Härligt att det finns raids!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tson
Har ett par frågor om AoC.

1. Vad är det för grafikmotor i AoC? Är den krävande?

Kommer inte ihåg vad för motor det är, men jag har hört om man kan köra Elder Scrolls IV Oblivion så kan man köra Age of Conan.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

Någon som är medlem i klanen scylfings? Säg åt admins att inte sova i så fall.

Permalänk
Medlem

Har inte fått betan :/ Trots att jag signa upp...
Men för er som fick den, var den bra??

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dahren
Har inte fått betan :/ Trots att jag signa upp...
Men för er som fick den, var den bra??

Man skall vara otrolig lycklig om man lyckas få en betaplats i nuläget.

Permalänk
Medlem

Dom som får beta platser just nu är folket som varit med på tech-testerna.
En stor del av dessa är inne och spelar general betan just nu medans en del skall göra ett tach-test idag som skall testa PvP delen.
Sen efter det kommer dessa att få tillgång till general betan oxxo.

//Rwar

Permalänk
Medlem

Åå... Fan vad jag längrar nu, detta spelet verkar ju helt otroligt!!!
Kommer vara än mercenary, lätt

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk

merchant? wtf. Vad har du hittat för fel nu?

Permalänk
Medlem

vetefan, faktiskt :S
Men jag såg någon spelpreview och då nämnde dom något sånt...
Iaf, det jag menar är en som låter sig köpas in i olika battles och hjälpa folk ta över eller försvara olika ställen.

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Permalänk
Medlem

Så var det ja...
Man kan ju inte alltid ha rätt

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Medlem

Funcom är verkligen upptagna med att göra Conan till ett bra mmo-spel. ^^

Mounted combat in detail

Citat:

Including mounted combat in Age of Conan is actually a significant step forward for the whole genre. Usually, mounts in these types of games are only used for getting from one place to another as quickly as possible, and not at all for doing damage.

But in Age of Conan: Hyborian Adventures the value of a mount will extend far beyond being just a means of transportation. Whereas other massive online games will force you to dismount when fighting, Age of Conan allows you to stampede into battle mounted on anything from ferocious killer rhinos to noble steeds!

Helt underbart.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Nu börjar det likna nåt. Om det bara kunde trilla ner en beta-invite i thunderbird nu också..
Nu börjar mitt intresse vakna till liv igen efter att ha legat på is i några månader, satt och kollade genom alla dev.diaries och andra filmer nyss.. *drool*

Är lite bekymrad över det jag läste om character development bara.. Eftersom man inte kan påverka sina stats, varken när man skapar sin toon eller när man levlar den, så är det enda sättet man kan skilja sig från mängden genom feats och utrustning. Och båda två kommer, enligt funcom själva, att vara mycket mindre betydelsefulla än i andra spel. Alltså kommer alla toons av samma klass att vara mer eller mindre identiska vid level 80, vilket låter lite trist i mina öron.

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Medlem

Vet någon om det kommer vara som i wow, att tex Warriors ska tanka eller att Mages ska göra dps?

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dahren
Vet någon om det kommer vara som i wow, att tex Warriors ska tanka eller att Mages ska göra dps?

Enligt vad jag har förstått så försöker Funcom komma bort från gamla stereotypen av en grupp. Till exempel kommer nästan all healing ske genom HoTs, vilket kräver en hel del planering och är kanske en indikation på att man inte alltid behöver en healer. Och alla klasser kommer kunna göra en hel del dps, inte bara vissa klasser som i de flesta spel. Tanking kommer också kunna ske på ett okonventionellt sett i och med att alla chars är "solida", så man kan inte springa igenom varandra. Man skulle alltså kunna tanka genom att helt enkelt blockera vägen för fienden så han inte kommer åt den som han försöker attackera istället för som vanligt genom aggro/threat (vilket iofs också kommer finnas i spelet)

Edit: sen finns det mycket fler klasser än i de flesta spel, så det finns många som skulle kunna utföra jobbet som till exempel tank, fast på lite olika sätt.

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scanian
Enligt vad jag har förstått så försöker Funcom komma bort från gamla stereotypen av en grupp. Till exempel kommer nästan all healing ske genom HoTs, vilket kräver en hel del planering och är kanske en indikation på att man inte alltid behöver en healer. Och alla klasser kommer kunna göra en hel del dps, inte bara vissa klasser som i de flesta spel. Tanking kommer också kunna ske på ett okonventionellt sett i och med att alla chars är "solida", så man kan inte springa igenom varandra. Man skulle alltså kunna tanka genom att helt enkelt blockera vägen för fienden så han inte kommer åt den som han försöker attackera istället för som vanligt genom aggro/threat (vilket iofs också kommer finnas i spelet)

Edit: sen finns det mycket fler klasser än i de flesta spel, så det finns många som skulle kunna utföra jobbet som till exempel tank, fast på lite olika sätt.

Fan, det låter ju råbra!
Undrar också om någon vet något om hur klassernas attacker kommer vara, är det bara att stå å möla pilar med en pilbåge när man är bågskytt?

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Medlem

detta är ju ett givet spel att ta ut lite semester för att spela,. haha,. väntat på det sen jag första gången såg reklamen om det när ja logga in i anarchy online.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 MAX // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dahren
Fan, det låter ju råbra!
Undrar också om någon vet något om hur klassernas attacker kommer vara, är det bara att stå å möla pilar med en pilbåge när man är bågskytt?

Det finns ganska så lite detaljinformation om spelet ute, för Funcom håller hårt på det och alla som betatestar är under NDA.
Fast just bågskytt verkar vara ganska häftigt. Det finns inga auto-attacks i spelet över huvud taget, utan spelaren är aktivt med och tar beslut om allt som sker. (detta gäller naturligtvis alla klasserna) Vill du slå ett högt slag från höger, då måste du trycka på knappen som gör just det. Om du sen slår en viss sekvens i en viss ordning så kan du göra en "combo", dvs du får någon form av bonus till din attack. När du dödar en fiende så har du en liten chans att få en fatality, dvs nånting extra coolt (det är bara estetiskt, och tillför egentligen inget. Men det verkar rätt häftigt ändå) till exempel att du hugger huvudet av din fiende eller sticker ditt spjut rakt genom magen på honom och sen sparkar loss liket från ditt vapen eller nåt sånt.
Men för att återgå till rangers (bågskyttar) så kommer bågskytte ske genom att man växlar till 1st person view och får sikta själv på den du vill skjuta. Alltså inte alls som i WoW eller LOTRO (de mmorpg som jag har att jämföra med) där man klickar på ett target och trycker lite hotkeys.

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scanian
Det finns ganska så lite detaljinformation om spelet ute, för Funcom håller hårt på det och alla som betatestar är under NDA.
Fast just bågskytt verkar vara ganska häftigt. Det finns inga auto-attacks i spelet över huvud taget, utan spelaren är aktivt med och tar beslut om allt som sker. (detta gäller naturligtvis alla klasserna) Vill du slå ett högt slag från höger, då måste du trycka på knappen som gör just det. Om du sen slår en viss sekvens i en viss ordning så kan du göra en "combo", dvs du får någon form av bonus till din attack. När du dödar en fiende så har du en liten chans att få en fatality, dvs nånting extra coolt (det är bara estetiskt, och tillför egentligen inget. Men det verkar rätt häftigt ändå) till exempel att du hugger huvudet av din fiende eller sticker ditt spjut rakt genom magen på honom och sen sparkar loss liket från ditt vapen eller nåt sånt.
Men för att återgå till rangers (bågskyttar) så kommer bågskytte ske genom att man växlar till 1st person view och får sikta själv på den du vill skjuta. Alltså inte alls som i WoW eller LOTRO (de mmorpg som jag har att jämföra med) där man klickar på ett target och trycker lite hotkeys.

Nice!
Detta spelet verkar bara bli bettre och bettre ju mer jag läser om det!

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scanian
Nu börjar det likna nåt. Om det bara kunde trilla ner en beta-invite i thunderbird nu också..
Nu börjar mitt intresse vakna till liv igen efter att ha legat på is i några månader, satt och kollade genom alla dev.diaries och andra filmer nyss.. *drool*

Är lite bekymrad över det jag läste om character development bara.. Eftersom man inte kan påverka sina stats, varken när man skapar sin toon eller när man levlar den, så är det enda sättet man kan skilja sig från mängden genom feats och utrustning. Och båda två kommer, enligt funcom själva, att vara mycket mindre betydelsefulla än i andra spel. Alltså kommer alla toons av samma klass att vara mer eller mindre identiska vid level 80, vilket låter lite trist i mina öron.

För att dra en jämförelse så kan man inte påverka stats i WoW heller, förutom genom items (vilket nästan allt bygger på i det spelet). Och items kommer med största sannolikhet ha roll i AoC också, även fast det inte är lika fokuserat på just den biten. Character development har jag inga bekymmer med. Feats/skills kommer skilja på varanda en hel del som jag förstått.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
För att dra en jämförelse så kan man inte påverka stats i WoW heller, förutom genom items (vilket nästan allt bygger på i det spelet). Och items kommer med största sannolikhet ha roll i AoC också, även fast det inte är lika fokuserat på just den biten. Character development har jag inga bekymmer med. Feats/skills kommer skilja på varanda en hel del som jag förstått.

Ja, fast i WoW har man ju faktiskt talentpoints...
Det är rättså stor skillnad vad man väljer där;)

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dahren
Ja, fast i WoW har man ju faktiskt talentpoints...
Det är rättså stor skillnad vad man väljer där;)

Och feats är något liknande, med vad jag tror större personliga val än talentpoints (som jag anser inte alls skiljer så mycket).

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Och feats är något liknande, med vad jag tror större personliga val än talentpoints (som jag anser inte alls skiljer så mycket).

Funcom har sagt att feats kommer ha mindre betydelse än talents har i WoW, och dessutom att spelet inte kommer vara centrerat kring utrustning.
Detta tolkar jag som att utrustningen inte kommer medföra några större förändringar annat än rent estetiska och kanske en aning mer dps eller nåt sånt.
Nåja, jag hoppas du har rätt, det är ju en svår balansgång; jag vill inte ha ett spel som WoW där ens eq betyder allt men samtidigt vill jag inte ha ett spel där alla är identiska.

Edit: hehe.. jo, den där filmen är rätt rolig

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Medlem

jag gillar fett det hela med 3 olika lvl system, ett för basic char lvls om man säger så, sedan 20 pvp lvls, och för craftingen med. hoppas att man kan lvla vanligt och sin pvp lvl under hela spelets gång, så man inte måste börja med sitt pvp lvlande när man nått lvl 80 ned sub karaktär,. har ju inte hängt med så mycket det senaste, men ja skaffa mig denna burken inför releasen, när den var satt förra året. men jag hoppas jag ska kunna lira på hyfsat höga settings med min conf iaf

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 MAX // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Medlem

Det här spelet ser ut att bli läckert :-). Hoppas man kommer att lägga en 18 års rating på det och inte tillåta game cards. Har sett endel av guildsen som söker folk, där är medelåldern närmare 16 än 18. Blir det så så lär det bli lika omoget som WOW. Hoppas verkligen att det inte blir så.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HAZ
Det här spelet ser ut att bli läckert :-). Hoppas man kommer att lägga en 18 års rating på det och inte tillåta game cards. Har sett endel av guildsen som söker folk, där är medelåldern närmare 16 än 18. Blir det så så lär det bli lika omoget som WOW. Hoppas verkligen att det inte blir så.

Det finns säkerligen guilds med 18+
Spelet har ju inte släpts ännu.

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Medlem

När detta kommer så kommer all form av liv IRL att dö ut för min del, Norrmän som gör ultrabrutalt MMORPG med 18årsgräns på den coolaste världen/mytologin hittils!

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 5800X3D - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - AMD RX 6950 XT - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HAZ
Det här spelet ser ut att bli läckert :-). Hoppas man kommer att lägga en 18 års rating på det och inte tillåta game cards. Har sett endel av guildsen som söker folk, där är medelåldern närmare 16 än 18. Blir det så så lär det bli lika omoget som WOW. Hoppas verkligen att det inte blir så.

Är det första mmo spelet som kommer ha 18års gräns, Såg på en video interjuv som gjordes på E3 mässan i år, där dom sa att medelålder på mmo spelare ligger 26 år och de är till den gruppen av spelare dom vänder sig till först...

Permalänk
Medlem

Det vore sjukt bra om det blir så, då lägger jag in om en livstids prenumeration direkt.