Age of Conan-tråden

Permalänk

Open Beta sägs vara nära.

Vet inte om det har tagits upp förut men vilken typ av server har ni tänkt spela på? Jag ska spela på PvE.

.. är ni med i någon guild?

Permalänk
Medlem

då dom precis öppnat closed beta så tvivlar jag på att open beta kommer snart, det kommer antagligen nån/några veckor innan release, tjänar man mest på.
Men detta är ju som sagt vad jag tror, har ingen fakta att gå på.

Permalänk
Medlem

1.7 Are you planning a beta?
Yes, the game is already in closed beta, and our developers and the in-house quality assurance team are currently testing it. As we move closer to release, more and more external players will be added to the beta. Announcement on procedures on how to sign up will be posted on the official site. Signing up to the official forums or to the Age of Conan newsletter will be advantageous if you would like to join the beta.

Daterat 16:e september 2006. Uhm...

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Lite mer info om Siege-systemet och mer bilder:
http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=21137

Citat:

Funcom's highly anticipated massively multiplayer online game 'Age of Conan: Hyborian Adventures' is getting ready to invade this year's Games Convention in Leipzig, Germany. Not only will the siege warfare system be demonstrated to select press behind closed doors, gamers will also be able to join in on the fun by playing against each other in brutal, bloody, and ferociously fast-paced player-versus-player battles on the show floor.

"It is time for the gloves to come off," says Game Director Gaute Godager. "This is the first time we will let consumers get their hands on the game at a trade show and we are kicking off by letting them experience the intensity of player-versus-player battles. This is the true Conan experience – bloody and barbaric!"

The siege warfare gameplay, one of the most anticipated features in 'Age of Conan', will be shown behind closed doors for select press for the first time ever. In the game guilds will be able to construct entire battlekeeps for themselves and they can even capture and destroy other guild's battlekeeps by going into battle against them. Players will enter into epic struggles for fame, fortune and land using swords, cavalry and catapults as they charge towards each other on the blood-soaked battlefields of Hyboria.

"In recent years the Games Convention in Leipzig has grown into one of the most important trade shows in the business," says Funcom CEO Trond Arne Aas. "This is a great venue for us to show off new material from 'Age of Conan' and to let gamers play the game for the first time ever at a trade show."

Om det gör det bra och integrerat i spelet så kan det bli riktigt kul.

Permalänk
Medlem

De måste ge oss något nytt att gå och fresta oss med sen de sköt fram relesedatumet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janeway
De måste ge oss något nytt att gå och fresta oss med sen de sköt fram relesedatumet

naked polygons.. OMG!

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX3060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk

Jag får snart rännskita om dem inte skynnar sig på lite

Hur ska man stå ut med den här väntan? Kan inte Funcom ge en nåd genom en beta invite åtminstone?

Någon som kan bekräfta att Assassin kommer vara ungefär som nightshade i DAoC?

Permalänk
Medlem

nepp, ingen kan.. och även om dom kan så får dom inte, dvs NDA'n tillåter dem icke.
så du får glatt ta och vänta som alla andra barn.. inklusive mig

Permalänk
Medlem

Ok, ingen Får då.
dom Kan, men ingen får göra det

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Lite info om Siege Battles
http://pc.ign.com/articles/815/815479p1.html

Ser trevligt ut, dock så känns det lite sådär med att man bara kan attackera under vissa tider på dygnet.

Permalänk
Medlem

Det måste väl vara så eftersom annars vore det för lätt att göra en enkelt övertagande genom att göra en fullskalig attack när många från försvarande sidan är offline t.ex. Så det blir inte spontant, utan som planerade storskaliga pvp slag. Vilket jag tycker låter bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nizor
Ser trevligt ut, dock så känns det lite sådär med att man bara kan attackera under vissa tider på dygnet.

Tycker det är bra. Om det inte vore så skulle folk bara vänta till 4 på natten och anfalla medan motståndarna sover. Lite som guild-motsvarigheten till gankning.

Och det är ju inte så kul att se staden man byggt upp under flera månader försvinna bara för att man måste sova ibland. Ett sånt spel skulle dö snabbt, som till exempel Shadowbane.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sneaky
Tycker det är bra. Om det inte vore så skulle folk bara vänta till 4 på natten och anfalla medan motståndarna sover. Lite som guild-motsvarigheten till gankning.

Och det är ju inte så kul att se staden man byggt upp under flera månader försvinna bara för att man måste sova ibland. Ett sånt spel skulle dö snabbt, som till exempel Shadowbane.

... men... då är man ju bara lam om man gör det
.. som jag fatta det hela ska man kunna bestämma en bestämd tid i förväg när det hela ska börja, stämmer det? I så fall är det ganska bra..

Permalänk
Medlem

Artikel på Tenton om AoC på Leipzig mässan.
http://www.tentonhammer.com/node/11351

Permalänk
Medlem

Kul video som fanns med där. Motion captured bar brawls, och de utförde det med riktiga tillgångar påstår dom. ^^ Man får gratis öl som aoc-member också. Nog om alkoholen, det mesta de pratade om har man väl redan hört, men intressant ändå. Vissa saker var nya som de tog med. Blev helt plötsligt sugen på att spela ranger också, när han drog ett gammalt drömscenario med pilbågsskyttar strategiskt utplacerade uppe på höjder etc. Jag och klassval kommer gå åt helvete snett känner jag på mig, av alla val och kval.

Assassin: Gillar snabba och kvicka rörelser, och att man är "ett med skuggan". Hur ens smygmöjligheter kommer fungera (eller existera, men det hoppas jag) vet jag dock inte än, och tror fortfarande de inte har uttalat sig något om detta. Dock inget förstahandsval för min del.

Guardian: Dancing machine of death. Hehe nej men, har planer på att spela denna tuffa klass med spear. Har haft det här som första alternativ på sistone, men är osäker igen.

Ranger: Alltid varit fascinerad av långdistans. Brukar föredra spela som "sniperklasser" i många spel, och som combat är utformat lockar det rätt starkt även nu i en genre som MMORPG. Lite orolig för att dessa kommer bli ganska obalanserade bara. Antingen blir de för bra, vanliga och irriterande, vilket jag har känningar av... eller så blir de helt enkelt tråkiga.

Necromancer: Undead power! Pets, grymma spells, you name it. Mörk och ondsint. Ska spela necro förr eller senare. Lär garanterat bli en "alt" i alla fall i ett senare skede.

DotS: Styra naturens krafter mer eller mindre, rätt ballt. Men tror en polare ska spela som denna troligtvis, och det är inte mitt förstahandsval.

Som ni ser så har jag svårt att välja. Alla klasser har sin charm, även dom jag inte nämnt. Nu står klockan på 20:47 och det känns som jag skriver för mycket nonsens igen.

Måste även påpeka att Jorgen Tharaldsen verkar aningens exalterad.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

... men... då är man ju bara lam om man gör det
.. som jag fatta det hela ska man kunna bestämma en bestämd tid i förväg när det hela ska börja, stämmer det? I så fall är det ganska bra..

Japp, det är aslamt. Men man får tänka på att
1. Alla som spelar mmorpgs tror de är bäst.
2.De flesta är inte det.
3.När folk som tror de är bäst får däng måste de ta till saker som griefing för att pumpa sitt självförtroende.

Folk som är lama uppstår automatiskt i såna här spel. Bra att Funcom förstår det.

Permalänk
Medlem

Aoc ser tufft ut, men tror det mest blir en wow kopia i pvp samanhang.

Ok med battleseige o hela den biten, o time off window ser smart ut.

Ingen looting av corpse är katastrof, först o främst behövs det. Se bästa pvpn idag - eve. Fungerar hur bra som helst. Sen är dom inte sanna mot loren in conan heller, Conan själv var både pirat, kung o bla bla bla men vliket som så kommer det fram många gånger i dom olika historierna hur han letar igenom döda på slags felt efter värdesaker eller hur han säger att det ska bli härligt att "loot" the trading ships!.

Permalänk
Medlem

Håller med, fast dagens smarta utvecklare, de som faktist vill tjäna stora pengar och rivalisera med WoW, försöker att göra sitt spel så casual-friendly som möjligt. PVP utan looting blir tråkigt i längden, tyvärr, finns liksom ingen mening med det. Tycker ens PVP-prylar man köpt för Blood Money borde vara lootbara åtminstone, medan ens PVE-gear kan inte lootas.

Hoppas att sieges balanserar vågen och att det är riktigt kul, verkar som det just nu i varje fall. Tanken att samla sin guild och dra ut på rövartåg och förstöra rivaliserande guilds städer lockar mig som tusan.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Fast corpse loot är ju ett dödsäkert sätt att få casual players att sluta, eftersom de inte har lust att bli överkörda av gankargäng som tar deras surt förvärvade prylar om och om igen.

En hardcorespelare kanske skaffar ny loot, samlar ihop en grupp och nitar gankarna. En casual player lägger av. Och det är i casual players pengarna finns.

Permalänk
Medlem

Jag själv är en casuallirare, och jag lovar att jag inte skulle orka spela PvP i den utsträckning jag ville om det fanns corpse loot. Jätteball idé, och fungerar i vissa spel. Men som Conan är utformat ser jag inte hur de skulle lösa corpse loot på ett bra sätt. EVE är lite annorlunda i spelstilen, så tycker inte det är riktigt rättvist att jämföra.

Och corpse loot är något som måste vara påtänkt redan från början i skisstadiet. Implementera det i senare skede skulle nog inte vara någon bra idé ur balanseringssynvinkel etc.

Ett förslag som Skarm skrev vore att göra blood money-items "lootbart", men inte det man förtjänat i PvE. Det hade faktiskt varit en bra mellanväg som jag faktiskt inte skulle ha något emot alls när jag tänker efter. Aningens bittert att förlora sitt "blabla of überness weapon", men ger tillräckligt med spänning, och man har trots allt sin PvE-gear att falla tillbaka mot. Enda nackdelen som jag ser med detta är om man är fullkomligt ren PvP:are sedan långt tillbaka och har suckynessitems från PvE lvl 20.

Gear ska dock ha mindre betydelse i detta spel. Dom har självklart sin roll, i stats och, vad jag tror främst, utseendemässigt. Sedan är det player skill för resten av delen. Jaja, vi-får-se.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Själv tror jag inte att det går att bygga ett framgångsrikt skillbaserat mmorpg.

Spelen är ju byggda så att den som lägger ner mer tid på sin character får en fördel. Det är den konstruktionen som är mest lönsam för spelföretagen. Spelarna måste ha kvar känslan att de gör framsteg för att stanna kvar när de nått maxlevel. I wow finns alltid möjligheten att skaffa bättre gear om du är en kass spelare. Om det inte vore så skulle alla spelare som inte är bra, och inte vill utveckla sina skills lägga av för att "spelet är obalanserat" eller någon annan vanlig ursäkt.

Permalänk
Medlem

Det finns möjlighet att skaffa bättre gear, de är statsbaserade. Men är du dålig i combat så spelar det ingen större roll vad du har för vapen om du inte lyckas göra bra träffar, eller inga träffar alls med den.

Det är som att dra på med full gas i en Carrera GT med friläge i.

Och har man inga skills och är ute efter en WoW-look-alike är inte det här rätt spel.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fick pris för pvp på Games Convention Leipzig 2007:
http://www.tentonhammer.com/node/11481#pvp

Citat:

GC Leipzig was our first chance to sit down and see how the player vs. player action shakes out in Age of Conan. Everything PvP presented looks awesome - from siege warfare at 40 locations for 4 level ranges, to the guild-free mercenary system, to smaller-scale battles and the iconic drinking games. All within a system that respects the fact that most players don't have the time to grind their way to the top of some leaderboard. Nicely played, Funcom.

Permalänk
Medlem

Fast det säger ju inte så mycket när man ser vad WAR fick för nomineringar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fast alltid något iaf. Får hoppas de skickar en beta invite snart så man kan testa lite.

I övrigt så tror jag att WAR är väldigt likt WoW i målgrupp, story och känsla. Eftersom jag spelat WoW så länge så blir det inget WAR för mig därmed.

Permalänk
Medlem

Instämmer, inget mer att tillägga.

(Nya datorn igång idag, delar med mig av glädjen)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har det sagts nåt om hur Perks kommer fungera? Kan man t.ex som Demonologist ta en Perk som tillåter en att använda Medium Armor, som läder- och ringbrynjor? Tycker nästan att spelet är ett enda stort mysterium fortfarande när det gäller Character Customization.

Croles, du får gärna sponsra mig med datordelar när mars månad närmar sig.

Visa signatur

.

Permalänk

Skarm, vad är "Perks"? Jag är för trött för att googla och tråden är för död för att jag ska googla istället för att fråga

Förresten så har jag en liten hårdvarufråga i samband med AOC. Det är så att jag har ett 7900GT 256MB, vilket förmodligen troligen kommer vara lite tunt att köra med om man vill nå de högre grafikinställningarna i spelet. Därmed är min fråga om det är lönt att skaffa ett 8800GTX så fort man får råd (Jag kommer bara att vilja ha det för att kunna spela AOC på höga inställningar), eller ska man vänta med det till lite innan releasen av spelet så det kanske har kommit ut något trevligare att köpa. Fördelen är ju att jag kan spela fler spel nu på högre inställningar, men om jag väntar så får jag kanske betydligt mer prestanda för pengarna... (Förresten så funderar jag på att skaffa mig en plattskärm till AOC releasen också, någon som kan rekommendera någon under 5000 kronor? Den ska helst vara wide, alt. klara 1600x1200)

Permalänk
Medlem
Citat:

Skarm, vad är "Perks"? Jag är för trött för att googla och tråden är för död för att jag ska googla istället för att fråga

Förresten så har jag en liten hårdvarufråga i samband med AOC. Det är så att jag har ett 7900GT 256MB, vilket förmodligen troligen kommer vara lite tunt att köra med om man vill nå de högre grafikinställningarna i spelet. Därmed är min fråga om det är lönt att skaffa ett 8800GTX så fort man får råd (Jag kommer bara att vilja ha det för att kunna spela AOC på höga inställningar), eller ska man vänta med det till lite innan releasen av spelet så det kanske har kommit ut något trevligare att köpa. Fördelen är ju att jag kan spela fler spel nu på högre inställningar, men om jag väntar så får jag kanske betydligt mer prestanda för pengarna... (Förresten så funderar jag på att skaffa mig en plattskärm till AOC releasen också, någon som kan rekommendera någon under 5000 kronor? Den ska helst vara wide, alt. klara 1600x1200)

Perks kommer vara ett sätt att bygga sin karaktär med olika egenskaper och göra honom unik (tänk D&D 3.5 eller WoW's talentsystem), men vi vet nästintill ingenting om hur de fungerar, eller vad för sorts egenskaper man får. Nu minns jag heller inte vart tusan jag läst/hört om dem.

Jag hade väntat tills spelets release innan jag hade köpt ett 8800 GTX, kostar ju skjortan fortfarande och de lär gå ner i pris ganska rejält när nya serien av GeForce-kort dyker upp (Q4 2007).

Edit: Ah, de heter visst inte 'perks' utan 'feats' i Age of Conan. Har saxat lite info om dem från den officiella FAQ:en. Tror det är enda infot vi har om dem.

Citat:

4.9 How do feats work?
Feats are the meat of character development. There will be hundreds of different feats in the game, and you will both choose them as you go and have some automatically assigned to you. Feats can do anything from modifying statistics to controlling which items you are allowed to use. One feat can, for instance, allow you to use a special form of armor, while another feat would allow you to perform certain attacks. The feat system in Age of Conan is extremely elaborate, giving you the chance to create characters that are as unique as yourself.

4.10 How do you obtain feats?
You obtain feats every few levels as they become available to you, and you will have to train to get them. You can begin training with computer-controlled characters that you will find in various locations in the world, and you will have to pay money for the trainer to teach you the feats you want.

4.11 Will players be able to use any rogue or thief specific feats?
Yes, absolutely. There are several specific feats for the rogue classes, and we are planning to implement basic functions like hiding and pick pocketing. We’re also aiming to include climbing and lock picking so that players will be able to break into places and steal stuff*. Even Conan himself, who now is King of Aquilonia, used to be a thief and the Conan lore is fraught with situations where characters have stolen from other people. It is a part of Hyborian life.

*Oh, lite ballt!

Visa signatur

.