Age of Conan-tråden

Permalänk
Medlem

Nix.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

har läste lite mera om spelet nu, verkar ju ha innehåll nog att knocka wow från tronen, om bara det blir nån miljon som överger wow, så kmr fler nog att följa efter;)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk

Är säker att jag såg en länk här där det fanns info om de olika classerna, men nu hittar jag den inte =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teleportation
Är säker att jag såg en länk här där det fanns info om de olika classerna, men nu hittar jag den inte =/

http://community.ageofconan.com/conan/frontend/static/classli...

Inte denna kanske?

Permalänk

Den var det! Tackar ödmjukast!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teleportation
Den var det! Tackar ödmjukast!!

Inga problem! Har inget viktigt för mig nu ändå

Permalänk

Nån som vet när det släpps? hört att det är i slutet av oktober

Permalänk
Medlem

Tror det är 30e Oktober i USA, och slutet av November i Europa (?).
Och Xbox 360 versionen får man vänta tills nästa år.

Permalänk

Xbox versionen är jag inte intresserad av

Det får bli DX9-versionen för mig, men kanske köper dx10-versionen när jag byter ut denna dator mot en ännu bättre om ett halvår eller så..

Spelare med 9 och 10 kan spela med/mot varandra, right?

Permalänk
Medlem

DX9 och DX10 är ett och samma spel, bara att visa får mera "lull-lull" med nyare grafikkort. Precis som du kan spela många av dagens spel i DX8 om du inte har stöd för DX9, som t.ex. Half Life 2.

Windows Vista kommer du däremot behöva för Dx10

Permalänk
Medlem

så det kmr finnas i dx9 och dx10 versioner?:)

nån som kan posta några bilder för att jämföra?:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Jaha, då ser det ut som man får vänta ännu längre på Age of Conan.

http://www.funcom.com/wsp/funcom/frontend.cgi?session=na1e8nb...

25mars för att vara exakt. Men nu får man hoppas på att man verkligen får en beta plats.

Permalänk
Medlem

det sög ju:(

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Kom inte som någon direkt överraskning.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Haha... Varför kan man liksom inte skriva september 2010 på en gång för? Ska man följa mönstret så är 25:e mars något som inte heller kommer stå sig så länge. Jahapp, blir en spelfri vinter i all fall.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk

förstår inte riktigt vad ni ser i det här spelet?

ser inte "darkfall" roligare ut?

någon som har lust o förklara

Visa signatur

foo shizzle'

Permalänk
Medlem

Det är väl mest iden att Aoc faktist kommer att komma medans darkfall är ett "det kommer när det kommer" spel, vad jag har hört iaf. plus att jag har väntat längre på detta än darkfall har funnits, Så.. där har du det från mig iaf.
och Croles, det kommer andra bra spel i vinter, assassin's creed är ett av dem, kommer nåra fler också, kommer dock inte på vilka

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av beerbaron
förstår inte riktigt vad ni ser i det här spelet?

ser inte "darkfall" roligare ut?

någon som har lust o förklara

Jag får känslan av att Darkfall har tagit vatten över huvudet och inte blir så exceptionellt som det låter. Samt att det som sagt kommer när det kommer... Och även fast det kanske blir jättebra så har jag inte orkat sätta mig in i vad det har att erbjuda. Har bara sett deras promote-videos med lull lullet, och hört lite löst prat.

Sen finner jag personligen Conan-loren intressant, och klassvalen är el perfecto. Jag vet, Darkfall är man öht. inte ens låst till en speciell "template", men det bryr jag mig inte mycket om. Blir inte lika såld på nya coola finesser som en äldre finslipad finnes i alla lägen.

Edit: Vill tillägga att jag, likt Buio, tycker dvärgar och goblins är en rätt mättad värld. Och personligen gillar jag inte grafiken heller, men kan inte riktigt sätta fingret på vad eller varför. Så nej, Darkfall ser inte ut att vara roligare för min del.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av beerbaron
förstår inte riktigt vad ni ser i det här spelet?
ser inte "darkfall" roligare ut?
någon som har lust o förklara

Vad är Darkfall? Nåja, jag hittade det på google och det första jag såg längst ner på startsidan var en screen på en dvärg som hämtad ur en dålig fantasyfilm/spel.

Conan är en mörkare mer brutal värld och eftersom den skapades långt före Tolkiens böcker så är den också befriad av det ok som Tolkien lagt på fantasy för lång framtid. Dvärgar och alver verkar vara ett måste för att det ska accepteras som fantasy idag. Visst det finns monster och mycket annat bizzart i Conan, men det handlar om människor i en förhistorisk fantasyvärld.

Om spelet blir bra eller inte vet jag inte förrän jag testat, men en sak är säker och det är att myten runt Conan och hans värld tilltalar mig långt mer än alla generiska fantasivärldar med alver och dvärgar som skapas idag.

Fotnot: En annan författare som jag också gillar är Moorecock och hans böcker om Elric of Melnibone. Elric är en riktig motsats till Conan. Elric är en antihjälte och styrs av sitt demonsvärd och dödar sina nära. Men även här så finns det originalitet och tanke bakom huvudperson och världen runtom.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Fotnot: En annan författare som jag också gillar är Moorecock och hans böcker om Elric of Melnibone. Elric är en riktig motsats till Conan. Elric är en antihjälte och styrs av sitt demonsvärd och dödar sina nära. Men även här så finns det originalitet och tanke bakom huvudperson och världen runtom.

Stackars författare, vilket namn..

Nåja, uppskjutet är ju rejält tragiskt.. Nu gäller det bara att man får komma med och betatesta. Snarast.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oscarsson
Stackars författare, vilket namn..

Hm, jo. Fast han är britt och tror det är amerikansk slang.

Fast det gick ju värre för Conans skapare, Robert E Howard. Han led av depressioner och sköt sig själv efter att han fått reda på att hans mor inte skulle vakna igen efter lång tids sjukdom.

...

Jo tråkigt med förseningen, men det är bra om de inte släpper det för tidigt och opolerat. Dessutom är det ju rätt krävande grafiskt så det ger fler tid att få bättre burkar att köra det på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janeway
Jaha, då ser det ut som man får vänta ännu längre på Age of Conan.

http://www.funcom.com/wsp/funcom/frontend.cgi?session=na1e8nb...

25mars för att vara exakt. Men nu får man hoppas på att man verkligen får en beta plats.

Det sög verkligen. >_<

Men ja man får väl hoppas på att man kommer med i betan snart iallafall.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

Funcoms aktie sjönk 40% idag med den nyheten.

Permalänk
Medlem

allvarligt sunemannen?
jävlar...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sunemannen
Funcoms aktie sjönk 40% idag med den nyheten.

Typiskt för aktiemarknaden. Långsiktighet är inget de känner till direkt. Det kan vara mer värt för funcom att ta en smäll nu och istället göra en produkt som håller längre och drar till sig fler när den verkligen är klar.

Fanns en länk på deras sida till Olsobörsen:
http://www.oslobors.no/ob/aksje_kursutvikling?languageID=1&p_...

Klicka på period och välj 12 månader för att se att de gått tillbaks till samma nivå sen innan det började snacka ordenligt om Conan på mässor etc i år. Från 35 till 20 nok igår.

Permalänk
Medlem

Bra tillfälle att köpa deras aktier då

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Bra tillfälle att köpa deras aktier då

oh ja:) sedan när conan går guld kmr man tjäna mkt på det:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Nån som har någon ide om när betan kommer? Hoppas att en email ska hoppa in i inboxen snarast

Permalänk
Medlem
Citat:

General beta is currently ongoing, it will still go on in the weeks and months to come (and escalate) and invitations will continue to go out.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Perfect då är det väll verkligen bara hoppas det faller in nåt i inboxen