Corsair 650W på komplett för 995:-... synd det inte är modulärt bara.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Corsair 650W på komplett för 995:-... synd det inte är modulärt bara.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=340676

995kr för detta är ju jävligt billigt! Funderar nästan på att köpa det men som sagt ej modulärt... :/

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

verkar vara ett riktigt kanon agg

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk

Jag kom ihåg när dom hade Corsair HX520W för ca 650 kroner på Komplett, det var ju då ett självklart köp.

Jag vet inte riktigt om man ska rekommendera det här som ett lika självklart köp. För att du från Inet.se kan få ett HX620W med modulära kablar för ynka 1024 kr.

Men kan du leva utan de modulära kablarna så är det ju bara att slå till

Corsair TX650W, http://prisjakt.se/produkt.php?p=223516
Corsair HX620W, http://prisjakt.se/produkt.php?p=112022

Nostalgitråd, http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

MVH laggarbacken

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag i det läget helt klart skulle föredra 620w versionen. Modulära kablar är gott.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Geeks
SweClockers

HX = Seasonic och TX = CWT. Kan vara värt att tänka på.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
HX = Seasonic och TX = CWT. Kan vara värt att tänka på.

Förklara lite mer? Nu blev jag nyfiken...

Någon som kan förklara?

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
HX = Seasonic och TX = CWT. Kan vara värt att tänka på.

Tydligen inte, http://www.jonnyguru.net/forums/showthread.php?t=3268

"The manufacturer breaks down like this:

VX450 - Seasonic
VX550 - CWT

HX520 - Seasonic
HX620 - Seasonic

TX650 - Seasonic
TX750 - CWT

The TX650 is based on a revision of the S12-II design from Seasonic, with some small component changes and our own cable config (longer cables, fully sleeved, more connectors, etc)."

MVH laggarbacken

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Kollat upp det där med Seasonic också... Jo det blir den modulära Corsair 620 eller Nexus 600 på Inet som jag tänkt mig från början... Men ni som behöver ett nätagg ska slå till

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Ursäkta om jag lånar tråden lite fort, funderar på att köpa nytt nätagg har följande system

E6850
GB X38 DQ6
Cruzial 8500 minnen
8800gt
250gb sata 2 disk
Cd spelare osv

kör klockad processor mitt nuvarande nätagg verkar inte palla med det och undrar om detta agg orkar driva allt detta bra

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=340676

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Du skulle nästan klara av ett till system med det där nätagget... Corsairs 450W skulle räcka

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Skillnaden mellan HX och TX är att HX har 3 st 12V linor på 18 A vardera.....TX har en 12 V lina på 52 A ....jag kör på TX ..tror mer på 1 lina iallafall/Lasse

Permalänk

Jag funderar på 620Wattaren och 750... är det dåligt att 750 är tillverkade av cwt? jag e mkt sugen på att köpa den, skulle vilja slippa skrik om att jag itne kan använda allt jag har inga problem med pengarna, 750 har en 14cm fläkt och ska tydligen låta mkt mindre att jag inte kan ta bort sladdarna fixa jag med en sax

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
Jag funderar på 620Wattaren och 750... är det dåligt att 750 är tillverkade av cwt? jag e mkt sugen på att köpa den, skulle vilja slippa skrik om att jag itne kan använda allt jag har inga problem med pengarna, 750 har en 14cm fläkt och ska tydligen låta mkt mindre att jag inte kan ta bort sladdarna fixa jag med en sax

Vad jag har hört så ska HX620W vara tystare än TX750W.

CWT = Bra
Seasonic = Bäst

MVH laggarbacken

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk

om man räknar med att att Q6600 2x8800gt (kanske nya gts) 4xddr2 3xSata2 och lite annat skrot drar kanske 450W vid hög belastning så kommer 620 ge ca 31 dBA medans 750 ger ca 22 dBA =/

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sladden
Skillnaden mellan HX och TX är att HX har 3 st 12V linor på 18 A vardera.....TX har en 12 V lina på 52 A ....jag kör på TX ..tror mer på 1 lina iallafall/Lasse

Även HX520/HX620 har en lina på +12V trots vad specen säger. Det är inte helt ovanligt att specen säger flera linor på +12V, men att det i verkligheten bara har en lina på +12V. Samma sak gäller t ex, Antec Truepower Trio och Seasonic M12.

Att man specar det på ett sätt och verkligheten är en annan beror på att det tidigare fanns ett krav på att man fick leverera max 240V på en +12V lina.

Det var många som kringgick det kravet för de tyckte att det var urbota dumt, tex Corsair.

Kravet finns inte längre och det har aldrig riktigt levts upp till. Att t ex Corsair inte ändrar sin spec beror på att om de ändrar specen så måste de söka ny UL märkning i USA, vilket lär vara en ganska omständig procedur.

http://www.jonnyguru.com/review_details.php?id=28

Permalänk
Medlem

Finns det någon utförlig rescension för det här nätagget? Mitt Hiper Type-R 480W dog i morse och jag letar nu efter ett ersättnings agg.

Corsair verkar ju vara det bästa man kan få för pengarna nu för tillfället men frågan är ju vilket.
Modulära kablar är inget måste, bara det presterar.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Ett Corsair 450W skulle räcka för dig. Eller 520W

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
Ett Corsair 450W skulle räcka för dig. Eller 520W

Jo, säkert men jag vill ha ett agg att växa i. Funderar på att beställa detta för 995 kr nu innan det försvinner som veckans erbjudande.

Det är ju bara någon timme kvar nu!

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /