Permalänk
Medlem

M2N32-SLI D, ljudproblem

Hej,

Nu är det så att jag har problem med mitt inbyggda ljudkort, det står att jag inte kan installera några drivrutiner för det fattas Bussdrivrutiner av HD Audio, och jag har kikat runt på nätet och sett ett par med samma problem. Men de har dock inte hjälp mig, så därför tänkte jag höra med er ifall ni har någon lösning.

Om så inte är fallet funderar jag på att köpa ett Creative ljudkort för en 2-300 kr, men då undrar jag ifall jag kan installera kortet utan problem och använda det även fast jag har detta problem? för det där problemet gäller väl bara för det inbyggda kortet och inte ifall jag köper ett nytt pci ljudkort eller?

Hjälp skulle uppskattas!
//Jonas R.

Permalänk
Hedersmedlem

Lägg in de senaste nForce drivisarna för ditt moderkort, om det är nForce 4 så heter de 686 iaf, men det kan du ju kolla på nVidia:s hems(k)sida

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Hej, tack för svaret.

Jag var och kikade där men de hade inget program gällande ljunddrivrutiner? kikade jag på fel plats eller? skulle uppskatta fler tips? Men vet du ifall jag skulle kunna köpa ett nytt ljudkort och installera det eller kommer det inte att fungera?
//Jonas R.

Permalänk
Hedersmedlem

De ligger i nForce drivisen, eftersom det är den du använder, eller hur?!
Eller åtminstone lösningen på ditt enhetshanterarproblem iaf

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Det står att jag redan har de senaste drivrutinerna om jag gör en automatisk sökning på deras sida? så hur ska jag gå tillväga?
skulle tro det sitter ju på ett M2N32-SLI Deluxe 590.
Men skulle detta problem göra det omöjligt att även köpa ett nytt ljudkort eller skulle det fungera?
//Jonas R.

Permalänk
Medlem

Jag har å ett M2N32 SLI -Delux.

Jag är gaska judkräsen av mej och de första ja gjorde var att sätta i mitt gammla hederliga [Sound Blaster Live 5,1] De inbyggda skiten va som vanligt mycket sämmre.. (HD Ljud = Hemskt Dåligt Ljud) ^^ hehe,

Nehj men de passade inte mitt ljudsystem ialf..

Visa signatur

Stationära: [Fractal Design Define R2] | Corsair TX 750W | Intel Core i7 8700k | Xigmatek Gaia Cooler | 48GB G.Skill Flare X Black DDR4 | RAID 0 2xWD Black 640GB | NVME Samsung 970 EVO 512GB | EVGA Z370 FTW | KFA2 GeForce RTX 3070 | Logitech G9x + Logitech G19 | AOC 31,5" Q3279VWF |
Macbook Pro Retina: 13,3" | Intel Core i5 2,7Ghz | 8GB | Intel Iris 6100 | 256GB SSD |

Permalänk
Avstängd

jag hadde samma problem som du, kunde inte instalera drivrutinerna för ljudkortet, så jag köpte ett creative ljudkort för typ 400:- å de va då inga problem me å få de till å funka, lycka till

Visa signatur

AMD 6000+ 3,3ghz. 4gb XMS2-6400 800MHz. BFG 8800gts 320mb 684/930.
ASUS m2n-sli deluxe. 74gb raptor. 3st samsung 500gd. 1st samsung 320gb
10765p 3dmark06. 8065p pcmark05 lightsmark 216,1

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Tackar för svaren, jo jag tog och beställde ett Creative ljudkort istället ^^ jag undrar dock ifall jag kommer att kunna köra det framöver då jag funderar på att köpa ett till 8800GTS kort?
kommer jag då kunna ha båda grafikkorten och ljudkortet eller får det inte plats?
//Jonas