Permalänk
Medlem

XPS M1210 replace

Efter att nu Dell har försökt att fixa min XPS ett antal gånger kom de på att äntligen byta ut den. Dock har man ju tappat lusten för en ny Dell och när de nu skall byta min 12" mot en 13" är frågan. Kan man häva köpet? Jag köpte ju en 12" för att jag ville ha en liten dator, men en 13" är ju 3cm större...
Vågar man klaga och säga att man vill ha pengarna tillbaka istället? De kan ju inte ge mig en ny dator med exakt den specifikation som jag köpte. Dock finns risken att de säger att de ska byta innehållet i min gamla ytterligare en tredje gång och det vill jag inte, då tar jag hellre 1330n....hur skulle ni göra?

Visa signatur

///Prahna

Permalänk
Medlem

Vad hade du för spec på din, och vilken spec får du nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av insats
Vad hade du för spec på din, och vilken spec får du nu?

Det vet jag ännu inte, men de säger samma eller bättre om det inte finns samma som den tidigare...

Visa signatur

///Prahna

Permalänk
Inaktiv

Jag antar att du inte klarar av att ha en 1330 eftersom du tycker att den är för stor (knappt 3 cm på diagonalen)?

Isf så får du väl säga det så får de byta ut hårdvaran i din igen.

för att om du har haft din xps1210 i runt ett år så kommer du defenetivt inte få häva köpet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slayzor
Jag antar att du inte klarar av att ha en 1330 eftersom du tycker att den är för stor (knappt 3 cm på diagonalen)?

Isf så får du väl säga det så får de byta ut hårdvaran i din igen.

för att om du har haft din xps1210 i runt ett år så kommer du defenetivt inte få häva köpet

Jag köpte den i juni...alldeles innan 1330 kom...

Visa signatur

///Prahna

Permalänk
Inaktiv

Jaha men jag tror endå att det kommer att bli svårt att häva ditt köp tack vare att det har gått såpass lång tid. Men du kanske ska svara på frågan innan.

Permalänk
Medlem

Du besvarade inte vad du har för spec. Om du har 7400 go i din så lär dom sätta in ett 8400M GS i den nya, och då tycker jag du ska ta det. Om inte annat så kan du ju strunta i att packa upp den när den kommer och sälja den istället. Du lär få mer tillräckligt för den för att skaffa någt du hellre vill ha. 1210 är ändå ingen höjdare i mitt tycke

Permalänk
Medlem

I fredags kom min nya M1330. Startade den och skulle mata in en CD, först vägrade den ta emot CDn.(Slot in) Men sen matade den in CDn i varje fall. Accesstiden var minst trettio sekunder till en minut. Och den lät supermycket. Till slut när jag bytt CD ett par gånger så slutade den att mata ut skivan. Så nu väntar jag på tekniker från Dell ytterligare en gång....
Detta e den sista Dellmaskinen jag nånsin köper. Jag ska se om det går att få köpet hävt nu!

Visa signatur

///Prahna

Permalänk
Medlem

Tråkig historia. Dell verkar onekligen ha fått problem med kvaliteten sista tiden.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kan säga att det är lättare sagt än gjort att få tag på ansvarig för att häva köpet på Dell. Min varning till alla som går i tankar på en Dell. Hoppa över dem....

Visa signatur

///Prahna

Permalänk

Ännu ett skäl att gå direkt på kvalitet som tex. Asus-rock solid, heart touching

Visa signatur

mvh

Permalänk
Inaktiv

Personligen har jag aldrig haft problem med Dell-maskiner så jag skuppar nog asus rätt så stenhårt (kände på deras laptops på DH i förrgår och insåg att de kändes mycket plastiga)

Permalänk
Medlem

Tycker ialla fall min vostro är så stabil att den inte kan vara mer stabil. Mycket bra byggkvalité.

Permalänk
Medlem

Har inte heller haft problem med Dell, endast positiva intryck från deras suppoer etc.

MEN, det råder ju inga tvivel om att det är mycket strul med XPS M1210 och nu M1330, så här mycket klagomål på Dell var det inte för ett par år sedan. Det går väl inte så bra för dem heller så då kan det ju vara läge för dem att dra in på kvaliteten t.ex..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag tycker inte man ska klanka ner på Dell utan vidare (no fanboy), men det är inte många företag som har den servicen som Dell har. Minst ett år nästa arbetsdag-service där de kommer hem till en och lagar datorn, alternativt byter ut datorn om inte allt för lång tid har gått. Kan hålla med om att de hade mycket strul med m1330 när den kom. Det berodde troligtvis på den massiva popularitet den medförde och Dells underkapacitet att leverera det antalet, således blev kvaliteten lidande. Men på senare dagar har den troligtvis blivit mycket bättre och det är så många fler som är nöjda än de som skriver om sina negativa erfarenheter här. Jag kanske är lite vinklad eftersom jag just beställt en m1330 men även många av de som har fått sämre exemplar har erkännt att Dells service har varit kanon(naturligtvis inte alla). Och om man nu råkar få ett dåligt ex och har lite tålamod så kan man alltid få den bytt/lagad ända tills man har ett bra ex.

Wow. bidde lite loong.
Ciao men

Permalänk
Medlem

Altså vilket företag som gör bärbara har nån service? Jag har vart igenom acer träsket, är nu i ASUS träsket och det är fane mig ett jävla helvete. RIktigt usel service altså. Dom har fan inte en aning om vad dom syslar med.

Om nån är intresserad av lite service krångel historier kan jag dela med mig!
Funderar på att starta en trån om servicen hos olika företag som gör bärbara så vi en gång för alla kan bestämma vilket företag man ska välja. Fattar inte varför det ska vara så svårt.

Aja finns det intresse skriver jag gärna några a4or xD

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Medlem

Jag är så trött på strul nu att jag allvarligt funderar på en stationär dator igen. Har både haft asus, Dell, och HP och alla har haft sina problem...

Visa signatur

///Prahna

Permalänk

jag har aldrig haft något problem med dell, alltid snabb o smidig support och fick min dvd spelare på datorn utbytt! Snabbt o smärtfritt

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exxoritas
jag har aldrig haft något problem med dell, alltid snabb o smidig support och fick min dvd spelare på datorn utbytt! Snabbt o smärtfritt

När den funkar så är den bra, men vänta tills den börjar strula....

Visa signatur

///Prahna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av prahna
Jag är så trött på strul nu att jag allvarligt funderar på en stationär dator igen. Har både haft asus, Dell, och HP och alla har haft sina problem...

Kör på sony eller apple. De verkar ha minst problem