Permalänk
Medlem

spel i julklapp

jo jag skall köpa WOW till mina tonårsbarn, men vilket spel är det som man skall köpa.

är det wow battlechest som gäller och är isf 299 ett okej pris
/Rolle

Visa signatur

Dator 4 Amd 1100T 16gb ram 250GB SSD + 2TB hd 7770
WHS 6TB

Permalänk
Hedersmedlem

jag skulle köpa ett spel som inte kräver flera timmars spelande och som många blir farligt beroende av

Permalänk
Medlem

ja jag vet att det är ett träsk, och att det kostar en bra slant varje månad
nå vilket är det som gäller
/Rolle

Visa signatur

Dator 4 Amd 1100T 16gb ram 250GB SSD + 2TB hd 7770
WHS 6TB

Permalänk
Medlem

Ja köp Battlechest, då ingår ju expasionen The Burning Crusade som ger 2 extra klasser och raser att välja medan.

http://www.webhallen.com/prod.php?id=79247 289kr är ju faktiskt ett rätt bra pris.

EDIT: såg nu att du skrivit "299 ett okej pris"

Permalänk
Medlem

Re: spel i julklapp

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rolle H
jo jag skall köpa WOW till mina tonårsbarn, men vilket spel är det som man skall köpa.

är det wow battlechest som gäller och är isf 299 ett okej pris
/Rolle

Vill du fördärva killens liv?

Vet inte hur många jag hört om som fått livet förstört av WoW. Bättre att köpa något annat. Farcry är för gammalt nu och uppföljaren Crysis är inget vidare.

hmmm. Vad ska man välja?

CoD 4?

Permalänk
Medlem

Eller varför inte Peggle Deluxe? Väldigt många roliga och härliga timmar. Ser ut som en barnspel dock, men det är ändå ruskigt kul. Spännande som få ^^

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Snusfri
Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Re: Re: spel i julklapp

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DJ1
Vill du fördärva killens liv?

Vet inte hur många jag hört om som fått livet förstört av WoW. Bättre att köpa något annat. Farcry är för gammalt nu och uppföljaren Crysis är inget vidare.

hmmm. Vad ska man välja?

CoD 4?

Håller med!

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mor_tuta
WoW är inte bara utav ondo

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2409&a=722615

Haha! klockren grabb

Permalänk
Medlem

Haha, se där vad datorspel kan lära folk.
"World of Warcraft" räddade pojke från älg...
Klockren rubrik !

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
Haha, se där vad datorspel kan lära folk.
"World of Warcraft" räddade pojke från älg...
Klockren rubrik !

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk

Re: Re: spel i julklapp

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DJ1
Vill du fördärva killens liv?

Vet inte hur många jag hört om som fått livet förstört av WoW. Bättre att köpa något annat. Farcry är för gammalt nu och uppföljaren Crysis är inget vidare.

hmmm. Vad ska man välja?

CoD 4?

Vad löjlig du är. Ska du kritisera en pappa för att han vill köpa ett spel till sina barn? Vad är problemet? Köp spelet bara, inget att oroa sig för. Det är inte samma sak som att köpa insmugglade skjutvapen eller droger till sina barn. Är de tonåringar så är de inga småbarn längre.

Permalänk
Medlem

det gäller bara o se till att det inte går överstyr, sätta gränser (beror på hur gamla barnen nu är), alla som spelar WoW är inte addicts.....

men Witcher kan jag rekommendera, bra spel men kräver en hel del från datorn.

Visa signatur

Asus Maximus x38, Q6600@3200mhz(1.3v),HD4870x2, 4gb OCZ reaper PC6400, Antec P182+Corsair HX620, velociraptor 150gb

Permalänk
Avstängd

"feign death"... fan är det?

Ungen är bara Wow skadad, sådan "tricks" lärs ju ut på "skogsmulle" typ naturtimmarna på dagis
Fast i storstäderna är det väl "hitta venen"

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
"feign death"... fan är det?

Ungen är bara Wow skadad, sådan "tricks" lärs ju ut på "skogsmulle" typ naturtimmarna på dagis
Fast i storstäderna är det väl "hitta venen"

http://thottbot.com/s5384

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mor_tuta
WoW är inte bara utav ondo

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2409&a=722615

World of Warcraft har nog dödat fler än vad det har räddat.

Permalänk
Medlem

måste vara bättre att köpa ett dataspel och låta barnen vara hemma och spela än att dom hänger på stan och busar och bråkar.
eller hemska tanke börja med idrott
tänk vad många liv tex Fotbollen förstört
med läktarvåld huliganism och förstörda knä vad har inte det kostat staten i sjukskrivningar och sjukhuskostnader.

hur man än vänder sig är rumpan bak

Visa signatur

Dator 4 Amd 1100T 16gb ram 250GB SSD + 2TB hd 7770
WHS 6TB

Permalänk
Medlem

Tja hälsan är ju iaf på topp om man rör på sig istället för att sitta framför en dator och ringer ner till morsan när Colan är slut, hehe.
Men du kan väl inte på allvar tycka att det är bättre att sitta inne och spela spel än att idrotta?

Men ett spel lär nog passa till vinterkylan

Permalänk
Medlem

Re: Re: spel i julklapp

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DJ1
Vill du fördärva killens liv?

Vet inte hur många jag hört om som fått livet förstört av WoW. Bättre att köpa något annat. Farcry är för gammalt nu och uppföljaren Crysis är inget vidare.

hmmm. Vad ska man välja?

CoD 4?

hans ungar kanske önskar sig wow? deras kompisar kanske kör? varför skulle han då köpa ett annat spel som t.ex cod 4 bara för att du gillar det?

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100

Permalänk
Hedersmedlem

så om hans kompisar knarkar så ska han önska sig knark? WoW är faktiskt ovanligt farligt när det gäller spel. Och även väldigt dyrt. Jag är helt för spelandet men WoW går över gränsen.

Permalänk
Medlem

min bror (19) va fast vid WoW i drygt 2 ar, han "varvade" det hur manga ganger som helst! han forlorade till o med flickvannen true store haha
tycker inte att du ska kopa WoW till dina soner, sorry : /

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rolle H
måste vara bättre att köpa ett dataspel och låta barnen vara hemma och spela än att dom hänger på stan och busar och bråkar.
eller hemska tanke börja med idrott
tänk vad många liv tex Fotbollen förstört
med läktarvåld huliganism och förstörda knä vad har inte det kostat staten i sjukskrivningar och sjukhuskostnader.

hur man än vänder sig är rumpan bak

Det där lät ju sådär bra dock. Sport är inte en dålig sak, och definitvt inte sämre än datorspel.

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rolle H
måste vara bättre att köpa ett dataspel och låta barnen vara hemma och spela än att dom hänger på stan och busar och bråkar.
eller hemska tanke börja med idrott
tänk vad många liv tex Fotbollen förstört
med läktarvåld huliganism och förstörda knä vad har inte det kostat staten i sjukskrivningar och sjukhuskostnader.

hur man än vänder sig är rumpan bak

Jag hoppas det där var ironi för du kan väl ändå inte tycka att fotbollen förstör många liv? Jag kan lova dig att det är farligare att låta sina barn sitta inne och spela wow för "det är bättre än att gå på stan och knarka" än att spela fotboll. Och jag tror inte det förekommer så mycket huliganism och läktarvåld på en p15 match. Och gymträning är en viktig del i att förebygga skador i just sporter som fotboll. Och det är väldigt ovanligt att en vanlig kille får någon skada som fördärvar hans liv.

Visa signatur

AMD 5600+ X2, HD3850 256 MB, 4 GB DDR2 800 MHz, 1Tb HDD

Permalänk

Crysis och call of duty 4 är la dom mäst poulära spelen, det är även dom 2 spelen jag önskar mig i julklapp

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Avstängd

Re: Re: spel i julklapp

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DJ1
Vill du fördärva killens liv?

Vet inte hur många jag hört om som fått livet förstört av WoW. Bättre att köpa något annat. Farcry är för gammalt nu och uppföljaren Crysis är inget vidare.

hmmm. Vad ska man välja?

CoD 4?

Nu är det ju inte WoW som är problemet. Utan den som spelar spelet. Man är ju inte TVUNGEN att spela det konstant, som vissa verkar tro. Spelet skapar inte beroendet.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Inaktiv

Call of Duty 4 röstar jag också för

Permalänk
Medlem

@Trådskaparen: Du har redan fått svar på Din fråga, dock avråder jag personligen dig att låta dina tonårsbarn närma sig World of Warcraft.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk

Tja rolle H

Köp spelet och låt dem spela. Men inte för mycket. Själv har man lirat 2 år nu och jag har kul. De kanske kostar i månaden men de finns alltid saker som man kan göra i spelet. Uppdateringar, nya saker patches och expansions ;D

Bara tänk på att hålla koll på spelandet. Sj jobbar jag och pluggat under tiden och aldrig blivit berorende. Tycker ditt val va smart att låta barnen spela istället för bli indragna i skit. Good dad

Lycka till och hoppas att de tycker det blir kul ;D

"Jag hoppas det där var ironi för du kan väl ändå inte tycka att fotbollen förstör många liv? Jag kan lova dig att det är farligare att låta sina barn sitta inne och spela wow för "det är bättre än att gå på stan och knarka" än att spela fotboll. Och jag tror inte det förekommer så mycket huliganism och läktarvåld på en p15 match. Och gymträning är en viktig del i att förebygga skador i just sporter som fotboll. Och det är väldigt ovanligt att en vanlig kille får någon skada som fördärvar hans liv."

Angående detta, vist fotboll förstör inte liv kanske, men jag känner par stycken som får inte lov att spela mer för deras knä e sönderslitna från höger till vänster, Att träna e bra och hålla igång men att slita ut kroppen och kuta hela tiden e inte bra. Sj med 13 års erfarenhet med alla möjliga kampsporter och egen klubb med farsan så känner man till att sporter e bra diciplin eller hur de stavas, vänskap,självförtroende mm.

Som sagt allt har sitt goda och bra. Bara lev livet och bry dig inte vad andra alltid ska säga

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ...Dubadai...
min bror (19) va fast vid WoW i drygt 2 ar, han "varvade" det hur manga ganger som helst! han forlorade till o med flickvannen true store haha
tycker inte att du ska kopa WoW till dina soner, sorry : /

Det här med att "varva" ett MMO förstår jag inte hur man gör, med tanke på att det inte finns något slut.
att barn/ungdommar vill ha wow i dagens läge är väll ungefär lika naturligt som att dom flesta ville ha ett nintendo 8-bit och super mario när det var som hetast.
Det gäller ju att som förälder sätta gränser, te.x inget spelande om man inte vart i skolan, vilket innebär att man får barn som fejkar vara sjuka mindre. Ja, barn gör sånt, för det gjorde jag när ja va liten varje gång ja hade ett nytt nintendo spel.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk

ett tips till dig (pappan) är att du sköter hans spelande genom att styra hans acount osc spelande så går det nog prima.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < )