Permalänk
Medlem

Är det här ett kap?

Såg just en dator som var nedsatt på Dustin.

http://www.dustinhome.se/pd_5010126088.aspx?csref=Prisjamfore...

Enda negativa jag såg var att det endast går att uppgradera till max 2GB samt att det var lite halvtaskig batteritid, men det beror nog till stor del på grafikkortet och skärmen.

Hur är skärmarna på dessa, nån som har erfarenhet?

Det positiva, Bra graffe, 2 års garanti och priset?

Permalänk
Medlem

Verkar som det, är fan sugen på att slå till , eller är det värt att vänta på mellandags rean ?

Visa signatur

Trying, is the first step to failure

Homer J Simpson

Permalänk
Medlem

Ser ut som en helt ok dator även om amd inte är kända för att vara den bästa mobila processorn, sen så vet jag knappast om man kan kalla en dator på 4kg bärbar
Men ska man bara ha den hemma så kan man nog leva med ev. brister den har för det priset.

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.

Permalänk
Medlem

Processorn var lite ledsen och vikten kan man säga en hel del om. Va även nån som skrev här i veckan att Amilos inte hade den bästa byggkvaliten men det kan jag inte styrka.

Man har ändå datorer så länge, värt att lägga lite extra på dom. Ören om man slår ut det per använd timme

Permalänk
Medlem

Jag tycker den ser privärd ut

Permalänk
Medlem

Prisvär är den, vettigt graffe och acceptabla spec är ju alltid trevligt.
Som ersättare till stationär passar den ju bra.

Visa signatur

Asus X53KA * AMD TURION TL58 @ 1.9 GHz * 2 GB 667MHz * ATI Radeon HD 2600 512MB DDR2 * 15.4" WXGA 1280x800 * Windows Vista home Premium * WD Elements ½TB * G15 * Icemat siberia * MX518 * Qpad XT-R
Opera user, CS player

Permalänk
Medlem

Billigare hittar du nog inte en bärbar med 8600, 2 GB minne och en T64:a på 1.9 GHz.

Du har även DVI och SPDIF (för 5.1-ljud) vilket är trevligt om man ska koppla den mot sin TV.

17" kan bli stort om du ska bära runt på den ofta men om du mest ska röra dig i hemmet med den så funkar det ju bra.

Permalänk
Medlem

Men hur presterar ett 8600 SE? Aldrig sett det förut .

Visa signatur

i5-4200u 1,6ghz|8gb ddr3|GT750m 4gb

Permalänk
Medlem

Jag bara antar att de är samma som GS:

http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark-...

Viss skillnad mot 8600GT men hur som helst ser det mkt prisvärt ut.

Permalänk
Medlem

Antar att det är en felskrivning från Dustin, för öppnar PDF filen med spec. från tillverkaren så står det att det är ett 8600GS.

Är inget spelfreak så jag bryr mig inte så jättemycket om att ha värsta grafikkortet. Huvudsaken det duger till film, video/bildredigering.

Sen så kommer datorn inte att fara och flänga så mycket... mest tänkt att vara i hemmet så att säga.. från skrivbordet till säng, vardagsrum etc. Nån enstaka gång kanske man tar med den till stugan och så.

Hur är det med skärmkvaliten på Fujitsu siemens skärmar? Har inte kikat på så många. Den jag sett nyligast var faktiskt bra, Nästan inget backlightbleed.

Permalänk
Medlem

Fujitsu Siemens har visst lite problem

http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=35426&lid=Plus&from...

Värmeproblem, men osäker på vilken modell det gäller.

Edit: tror det gällde denna - http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=111629

Permalänk
Medlem

Man ska nog hålla sig ifrån Fujitsu Siemens. Om av 30 bärbara går sönder 22 då kan inte vara nåt annat än skit.

Visa signatur

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av capefear
Man ska nog hålla sig ifrån Fujitsu Siemens. Om av 30 bärbara går sönder 22 då kan inte vara nåt annat än skit.

Du har ju läst artikeln från typ aftonbladet.
Det var ju en helt annan model och äldre.
Så inge fördomar mot den här (än)

//Phillan

Visa signatur

Trying, is the first step to failure

Homer J Simpson

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av capefear
Man ska nog hålla sig ifrån Fujitsu Siemens. Om av 30 bärbara går sönder 22 då kan inte vara nåt annat än skit.

Men det är ju begränsat till en modell, det är inte _alla_ Fujitsu Siemens-laptops - annars skulle den kunskapen spridit sig ganska fort.

Permalänk
Medlem

Precis, sen kom säkert de 30 datorerna från samma serie. så det kanske var nåt tillverkninsfel.

Nu är iaf datorn på väg... beställde den idag och den ligger redan på posten för leverans till min ort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kramxel
Precis, sen kom säkert de 30 datorerna från samma serie. så det kanske var nåt tillverkninsfel.

Nu är iaf datorn på väg... beställde den idag och den ligger redan på posten för leverans till min ort.

Du kommer säkert att bli nöjd! Prisvärdare är nog svårt att hitta.

Permalänk
Medlem

Har beställt 2.. av misstag.. COOKIES KAN DÖ! .. men har mailat att jag bara vill ha en

"Fan" att det var 2gb ram.. då jag har 1gb hemma liggandes .. aja man kan inte få allt här i världen

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

ok köp men

dustin brukar köra lite race ibland ett par dar köpte en fuj stationär för 1 år sen för 5490 kr värdet typ 18000 med alla program
3.6 pentium 7800gtx! bara kortet kostade 3600 då.
fuj har bra prylar i sina datorer men verkar inte kunna skruva fast sakerna ordentligt.. denna bärbar kommer ni märka en sak direkt tangentbordet sitter löst på vänster sida ovanför dvdn.. fattar inte varför dom inte kan fixa en sån lätt sak.. redan gjort en förfrågan angående tangentbordet fick ett väldigt korkat svar.. att det är vanligt just för denna model!!
men priset är billigt som fan går ju alltid att sätta fast tangetbordet själv om man orkar pilla lite

Permalänk
Medlem

Fan nu blir jag också sugen

Permalänk
Medlem

Re: ok köp men

Citat:

Ursprungligen inskrivet av churchen
dustin brukar köra lite race ibland ett par dar köpte en fuj stationär för 1 år sen för 5490 kr värdet typ 18000 med alla program
3.6 pentium 7800gtx! bara kortet kostade 3600 då.
fuj har bra prylar i sina datorer men verkar inte kunna skruva fast sakerna ordentligt.. denna bärbar kommer ni märka en sak direkt tangentbordet sitter löst på vänster sida ovanför dvdn.. fattar inte varför dom inte kan fixa en sån lätt sak.. redan gjort en förfrågan angående tangentbordet fick ett väldigt korkat svar.. att det är vanligt just för denna model!!
men priset är billigt som fan går ju alltid att sätta fast tangetbordet själv om man orkar pilla lite

tar tillbaks detta tangentbordet satt fast grymt pris köp

Permalänk
Medlem

VARNING!

Skulle varna alla spekulanter från Fujitsu Siemens. Extremt dålig kvalitet och obefintlig och okompetent personal. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kompisens Fujitsu bara krånglar hela tiden, Bluescreen flera gånger om dagen, krascher när ha spelar spel osv, snälla ni välj något annat märke.

//Jonas

Visa signatur

Intel Core i9 9900k@4.9Ghz | Gigabyte Z390 Aurus Pro Wifi | 16GB G.Skill Trident Z RBG 3200Mhz | Corsair 500D RGB SE | Corsair H150i Pro RGB| ASUS STRIX 3080ti OC | Samsung 970 EVO 500GB M.2 SSD | Seasonic Plus Gold 750W | Benq 2430T | Windows 10 Pro 64bit |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av völund
VARNING!

Skulle varna alla spekulanter från Fujitsu Siemens. Extremt dålig kvalitet och obefintlig och okompetent personal. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kompisens Fujitsu bara krånglar hela tiden, Bluescreen flera gånger om dagen, krascher när ha spelar spel osv, snälla ni välj något annat märke.

//Jonas

Jag har har en FJ , Har haft den 3 år, inge problem alls och den var väldigt prisvärd.

Så du borde ge exempel, och ja dom har haft värmeproblem på EN model, och om dom hade varit så dåliga som du säger borde väl dom gått i konkurs.

Visa signatur

Trying, is the first step to failure

Homer J Simpson

Permalänk
Medlem

Nu har jag också beställt. Verkar vara riktigt bra!

Har kollat på Prisjakt.se, och den verkar vara i princip jämvärdig med datorer för 9000-11000:-. Är i och för sig kanske inte så konstigt eftersom den är prissänkt från 11000:-, men det är ju ändå grymt bra för att bara kosta 7000:-. Det enda jag är lite intresserad av som den inte har är fingeravtrycksläsare, och det är ju inte särskillt nödvändigt.

Beställde på en gång, eftersom det varken står hur länge kampanjen varar, eller hur många exemplar de har i lager...

Vore kul om någon som redan har fått den skrev lite om den!

Permalänk

tycker detta är ett sjukt bra köp...

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Medlem

Tycker det är ett bra köp om man vill ha en kraftfull "släptop".

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Herr Kantarell
Tycker det är ett bra köp om man vill ha en kraftfull "släptop".

Man slipper då en portabel grillplatta iaf (Zepto 6*24);)

Närå, lite klumpig är den ju allt, men så mycket har jag då inte tänkt flytta den..

Perfekt extradator iaf.

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Sitter just nu i vardagsrummet och skriver detta, är rejält nöjd än så länge.
Har iofs inte hunnit mer än att köra windows update och installera messenger.
skönt tangenbord och ett grymt bra ljud bara man inte krämar på alltför mycket. tydligen är det inbyggd subwoofer, och det känns.... hel Dtorn vibraerar.
Är inte helt nöjd med skärmen.....men betydligt bättre än zepton jag lämnade tillbaka iaf. Jag är nog petig. Men då man börjat irritera sig för nåt så har man! just vertikala betrakningsvinkeln är det jag stör mig på, men efter att ha varit runt på en del lokala butiker så verkar det vara mer regel än undantag att det inte ska vara bra betrakninsvinkel vertikalt.
Batteritiden verkar inte vara den bästa, men då den mest ska vara inom husets väggar så har det mindre betydelse.

Permalänk
Medlem

är precis på väg att beställa den, ser ju görbra ut för priset. men några frågor först:

1. hur mycket låter den? fläkt osv. vill helst ha en så tyst lirare som möjligt.

2. klarar den av SCII?

3. värt att köpa med den här musen: http://www.dustinhome.se/pd_5010071731.aspx? eller bör jag lägga till ett tangentbord också?

4. finns det någon ännu hetare dator på mellandagsrean som gör att jag borde förkasta mitt beslut?

snabba svar gör mig glad, för jag vill beställa redan ikväll

Permalänk

Hej.
Jag är jäkligt sugen på denna.
en fråga bara. min kusin vill köpa en bärbar max 6000. ska jag rekommendera att lägga 1000 extra eller ska han köpa en toshiba a200 på elgiganten?
den har intel t2310 processor, men inget bra grafikkort? är den processorn hyfsat bra?

Och åter till mig.
Jag är ute eftenr en dator med dessa specar som krav. krävde också HDMI anslutning. men den billigaste med hdmi kostar 9000. ska jag köpa denna istället? (det är en Asus burk med Radeon 2400HD grafik.) är detta 8600 GS kort bättre?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bulldog76
Hej.
Jag är jäkligt sugen på denna.
en fråga bara. min kusin vill köpa en bärbar max 6000. ska jag rekommendera att lägga 1000 extra eller ska han köpa en toshiba a200 på elgiganten?
den har intel t2310 processor, men inget bra grafikkort? är den processorn hyfsat bra?

Och åter till mig.
Jag är ute eftenr en dator med dessa specar som krav. krävde också HDMI anslutning. men den billigaste med hdmi kostar 9000. ska jag köpa denna istället? (det är en Asus burk med Radeon 2400HD grafik.) är detta 8600 GS kort bättre?

DVI -> HDMI adapter så kan du ju använda denna dator.. och Jag tycker du ska köpa denna istället..

Om 8600 är bättre än 2400hd kan jag dock inte svara på.. www.google.se

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!