Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bulldog76
Hej.
Jag är jäkligt sugen på denna.
en fråga bara. min kusin vill köpa en bärbar max 6000. ska jag rekommendera att lägga 1000 extra eller ska han köpa en toshiba a200 på elgiganten?
den har intel t2310 processor, men inget bra grafikkort? är den processorn hyfsat bra?

Och åter till mig.
Jag är ute eftenr en dator med dessa specar som krav. krävde också HDMI anslutning. men den billigaste med hdmi kostar 9000. ska jag köpa denna istället? (det är en Asus burk med Radeon 2400HD grafik.) är detta 8600 GS kort bättre?

8600 GS borde vara bättre än 2400, kolla på http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark-... annars mkt bra om man vill få ett hum om hur bra olika grafikkort är.

Visa signatur

Asus X53KA * AMD TURION TL58 @ 1.9 GHz * 2 GB 667MHz * ATI Radeon HD 2600 512MB DDR2 * 15.4" WXGA 1280x800 * Windows Vista home Premium * WD Elements ½TB * G15 * Icemat siberia * MX518 * Qpad XT-R
Opera user, CS player

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zimma
Fujitsu Siemens har visst lite problem

http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=35426&lid=Plus&from...

Värmeproblem, men osäker på vilken modell det gäller.

Edit: tror det gällde denna - http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=111629

Det där felet har jag på min Dell XPS m1710, det har bara blivit värre och värre
Nu går det inte att spela längre. Dell ska fixa min laptop utan problem, det är moderkortet som oftast är felet.

Visa signatur

Alienware 15R3, 7820HK, 16 GB DDR4 2667 MHz, 1080 Max-Q, 512 GB SSD + 1 TB 7200 RPM, 15.6" 120 Hz TN+WWA G-Sync, Killer 1550

Permalänk
Medlem

Igen som vill svara på mina frågor också?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snake10
är precis på väg att beställa den, ser ju görbra ut för priset. men några frågor först:

1. hur mycket låter den? fläkt osv. vill helst ha en så tyst lirare som möjligt.

2. klarar den av SCII?

3. värt att köpa med den här musen: http://www.dustinhome.se/pd_5010071731.aspx? eller bör jag lägga till ett tangentbord också?

4. finns det någon ännu hetare dator på mellandagsrean som gör att jag borde förkasta mitt beslut?

snabba svar gör mig glad, för jag vill beställa redan ikväll

Okej, jag vet inte så mycket om sånt här, men jag kan ju skriva det jag vet...

1. Jag vet inte riktigt hur mycket den låter, jag har ju inte fått min än, men det finns i alla fall en knapp för silent-mode, som drar ner inställningarna för processorn och grafikkortet (står i manualen på Fujitsu Siemens hemsida). Så åtminstone i det läget borde den vara ganska tyst.

2. Som jag sa, jag vet inte så mycket om sånt här, och jag har ingen aning om vilka spel som fungerar på den...

3. Du får nog avgöra själv hur mycket du är villig att betala. På Dustin finns det faktiskt ett paket med både trådlös mus och trådlöst tangentbord för 295 kr. http://www.dustinhome.se/pd_5010114706.aspx

4. Inte vad jag har kunnat se. Jag har tittat runt på bland annat elgiganten.se.

Permalänk
Medlem

Silent knappen funkar väldigt bra iaf har jag av erfarenhet

Den bör klara alla dagens spel.. såklart inte senaste på höga inställningar men..

Mest prestanda för pengarna helt klart!

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Kollade på Dustins hemsida tidigare idag, och nu är den slutsåld... Gick ganska snabbt, men det är kanske inte så konstigt...

Hoppas på att min kommer imorgon, annars är ju nästa arbetsdag först på onsdag...

MasteraCe: Vi är bor tydligen i samma lilla stad! xD

Permalänk
Medlem

Japp, jag beställde min igår, och tror att jag fick den sista då de skickade den idag!

Sorteras på Stockholm söder nu ikväll så antar att den hinner komma fram till imorgon.

Nu är jag inte så bra på datorer, men är inte denna dator ännu bättre: http://www.dustinhome.se/pd_5010117138.aspx

Skulle vara trist om man lagt ner mer pengar på en sämre/tyngre dator =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snake10
Japp, jag beställde min igår, och tror att jag fick den sista då de skickade den idag!

Sorteras på Stockholm söder nu ikväll så antar att den hinner komma fram till imorgon.

Nu är jag inte så bra på datorer, men är inte denna dator ännu bättre: http://www.dustinhome.se/pd_5010117138.aspx

Skulle vara trist om man lagt ner mer pengar på en sämre/tyngre dator =/

Enligt http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark-... så är grafikkortet ganska mycket sämre. NVIDIA GeForce 8600M GS (som är i den datorn som vi har beställt) ligger på 19:e plats, medan ATI Radeon Xpress X1250 (som är i den du länkade till) ligger på 75:e plats...
Dessutom är skärmen bara 14.1 tum, den har varken DVI eller Bluetooth och endast 1 års garanti. Sen så har den i och för sig lite större hårddisk, bättre batteritid, och är mindre.
Det är dem skillnaderna som jag kan se. Men jag tror definitivt att den här är mer prisvärd. En som min mamma känner hade nyligt köpt en likvärdig för 11000, han blev lite snopen då han fick höra vad den här gick på!

Jag beställde min på kvällen i lördags, och min kom till Stockholm södra för att sorteras först klockan 2 inatt... Irriterande med alla helgdagar!

Permalänk
Medlem

Yes, det är nog ett bra köp vi gjort Hoppas vi båda får den imorn!

Permalänk

tur att både jag o kusinen köpte. såg också att de nu är helt slut. får hoppas den dyker upp idag.

Permalänk
Medlem

Nu står den här och laddar upp bredvid mig iaf Jag myser.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snake10
Nu står den här och laddar upp bredvid mig iaf Jag myser.

Sofft vad vare för laptop du köpte?

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk

Aahhrrgg. hur länge ska den stå som sorterad i Malmö?? detvar ju kl 3 inatt... nu borde den snart ändra status..... jäkla posten

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bulldog76
Aahhrrgg. hur länge ska den stå som sorterad i Malmö?? detvar ju kl 3 inatt... nu borde den snart ändra status..... jäkla posten

Håller med! Min var sorterad i Stockholm igår 02:12. Nu står det att den kom till Ånge för att sorteras idag 11:52. Ett och ett halvt dygn för att frakta ett paket 50 mil! Och sen ska det åka 60 mil till innan det är uppe i Piteå...

Är det någon som vet om Posten räknar nyårsafton som arbetsdag? I så fall får jag den då om jag har tur. Annars blir det först på onsdag.

snake10: Va kul! Du måste ha haft ganska mycket tur som fick den idag. Eller så bor du bara nära Stockholm...
Fungerar den bra?

Permalänk
Medlem

Hehe, pratar alltså om datorn som står i topic såklart

Ja, jag bor ju i Stockholm så går väl lite snabbare... segt att behöva vänta genom alla helgdagar... men ni väntar inte förgäves iaf! Jag är helnöjd med datorn hittills även om den trådlösa musen jag köpte med är en besvikelse - jag köpte den för att slippa sladdar men mottagaren är en enda lång sladd =/

Skriver detta på datorn btw, allt flyter på jättebra! Hoppas ni får era under kvällen

/Snake

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Greensea
Håller med! Min var sorterad i Stockholm igår 02:12. Nu står det att den kom till Ånge för att sorteras idag 11:52. Ett och ett halvt dygn för att frakta ett paket 50 mil! Och sen ska det åka 60 mil till innan det är uppe i Piteå...

Är det någon som vet om Posten räknar nyårsafton som arbetsdag? I så fall får jag den då om jag har tur. Annars blir det först på onsdag.

snake10: Va kul! Du måste ha haft ganska mycket tur som fick den idag. Eller så bor du bara nära Stockholm...
Fungerar den bra?

Saxat från posten.se

Helgdagar vi håller stängt
Nyårsdagen, Trettondagen, Långfredagen, Påskdagen, Annandag påsk, Första maj, Kristi Himmelsfärds dag, Pingstdagen, Nationaldagen, Midsommardagen, Allhelgondagen, Juldagen, Annandag jul

Så verkar som att de jobbar på måndag vad jag kan utläsa av det men dock ej säker.

Visa signatur

Peak76

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peak76
Saxat från posten.se

Helgdagar vi håller stängt
Nyårsdagen, Trettondagen, Långfredagen, Påskdagen, Annandag påsk, Första maj, Kristi Himmelsfärds dag, Pingstdagen, Nationaldagen, Midsommardagen, Allhelgondagen, Juldagen, Annandag jul

Så verkar som att de jobbar på måndag vad jag kan utläsa av det men dock ej säker.

Ok. Tack.

Permalänk
Medlem

Har fått min dator igår och kan bara ge positiva erfarenheter

Grymt mycket över förväntningarna.. Nån klagade på betraktningvinkeln men det har jag inte upplevt alls, finns det olika paneler?

Känns väldigt rapp och skärmen är väldigt skarp och fin

Det finns mycket riktigt en "silent" knapp som throttlar proccessor 50% och grafikkort ? .. Bra funktion anyways

Kan även meddela att det är tryckfel på dustin.. man får inte en 120gb hdd

Man får en 160 !!

Inte dumt med andra ord

Ha det fint!

Edit: om det är någon i piteåtrakten som behöver 2 datorer så har jag 2st som ligger på posten, Dustin skickade fel först .. =P .. Så dom skickade ett till paket med bara en dator i

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

Jag har fått min nu...
Vad fin den var... sitter och uppdaterar... nice burk, tur jag köpte den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Edit: om det är någon i piteåtrakten som behöver 2 datorer så har jag 2st som ligger på posten, Dustin skickade fel först .. =P .. Så dom skickade ett till paket med bara en dator i [/B]

Jag skulle kanske vara intresserad, men bara av en dock... Har inte råd att köpa två.
Jag antar att det var två stycken i samma paket, så då går det nog inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Greensea
Jag skulle kanske vara intresserad, men bara av en dock... Har inte råd att köpa två.
Jag antar att det var två stycken i samma paket, så då går det nog inte.

Japp det är 2st i samma paket.. så isf om du har nån som vill köpa den andra ^^

Till er som skickar PM ang datorerna:

Jag har inte tid eller orka att lägga ner en massa tid på detta, Det är helt kostnadsfritt för mig om dom går i retur till Dustinhome. Så detta var mer goodwill av mig att erbjuda nån köpa dom..

Mvh

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Hm. Eftersom mina datorkunskaper inte är de bästa ställer jag en fråga till er:

Hur i hela fridens namn använder man bluetooth? Det står ju att det ska ingå. Måste jag aktivera den på något sätt, och i så fall: hur gör jag det? Vill skicka bilder från mobieln, men då jag gör det hittar den ingen mottagare. Hm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snake10
Hm. Eftersom mina datorkunskaper inte är de bästa ställer jag en fråga till er:

Hur i hela fridens namn använder man bluetooth? Det står ju att det ska ingå. Måste jag aktivera den på något sätt, och i så fall: hur gör jag det? Vill skicka bilder från mobieln, men då jag gör det hittar den ingen mottagare. Hm.

Du måste först lägga in mobilen som enheter på datorn.. Det gör du genom att om du har bluetooth symbol nere till höger högerklicka och Lägg till enheter .. annars finns bluetooth under kontrollpanelen -> Nätverk och internet

Lycka till.

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur många ni var som köpte denna burk så är det lite dåligt med bilder och utförliga recensioner

Funderar lite på om det kan vara något för svärföräldrarna.

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.

Permalänk
Medlem

Orkar inte ta bilder =P

För övrigt är den slutsåld så

Är det någon som har lagt in xp? .. Jag ska jävlat ha in det.. jag ogillar vista tyväär .. så nån som har några tips?

Vet att man måste integrera sata drivers med Nlite .. men sen då? har fått tag på wlan drivers till xp.. men går det andra också få tag på?

Mvh

Edit: har slipstreamat SATA drivers nu på en xp cd så det blir ominstall imorgon..

Har fått tag på det mesta .. Ljud, Lan, MObo, Wlan, Grafik

Resten får jag ta sen.. Webcam, IR o.s.v

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

Någon som kan svara på om man får med en fjärrkontroll till den? Såg att de lite dyrare modellerna hade en fjärrkontroll includerad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korpskugga
Någon som kan svara på om man får med en fjärrkontroll till den? Såg att de lite dyrare modellerna hade en fjärrkontroll includerad.

Om man klickar på den mittersta bilden på Dustin Homes produktsida så finns fjärrkontrollen med. Så jag antar att det följer med en. Jag har i alla fall sett fjärrkontrollen på nästan alla bilder jag har hittat med datorn.
Men någon som redan har fått sin kan ju bekräfta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Greensea
Om man klickar på den mittersta bilden på Dustin Homes produktsida så finns fjärrkontrollen med. Så jag antar att det följer med en. Jag har i alla fall sett fjärrkontrollen på nästan alla bilder jag har hittat med datorn.
Men någon som redan har fått sin kan ju bekräfta.

Japp det följer med fjärr, + 160gb hdd.. dock är 10gb nån restorepartition ..

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Finns ju iofs en annan

http://www.dustinhome.se/pd_5010113875.aspx

8495kr
8137kr med studentrabatt

Permalänk
Medlem

Tillbaka efter att ha testat XP på maskinen, med sådär resultat.

Lyckades få in det mesta.. dom flesta drivrutiner på skivan som "endast var för vista" hade även stöd för xp, Resten gick ju leta reda på eftersom det inte är fujitsu som tillverkar det.

Däremot så fick jag inte in IR Drivern så fjärren funkade inte..

+ att det fanns något i enhetshanteraren som hette "matematikproccessor" som den inte hittade någon drivrutin för :S

Nåja.. jag sket i alltsammans och installerade vista igen =P

Så nu får det vara så

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!