Lightscribe med vanliga bilder?

Permalänk

Lightscribe med vanliga bilder?

Tjenna, finns det nåt sätt att använda vanliga bilder i tex jpeg till lightscribe? T.ex. runda bilder man hittar på covers.cc etc. Finns det nåt program som kan ta emot vanliga bilder eller konvertera till format som stöds?

Permalänk
Medlem

Jag brände nyss min första lightscribe skiva. Resultatet var bedrövligt men det var bara att bränna jpeg bilden (nero)

Visa signatur

ubuntu 16.04

Permalänk
Hedersmedlem

bedrövlig som i dålig kvalite?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pauq
Jag brände nyss min första lightscribe skiva. Resultatet var bedrövligt men det var bara att bränna jpeg bilden (nero)

Då har du gjort fel.
När jag kör uta mina skivor i Nero så blir de som ett vanligt foto i svartvitt.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pauq
Jag brände nyss min första lightscribe skiva. Resultatet var bedrövligt men det var bara att bränna jpeg bilden (nero)

du valde bergis snabbaste läget med sämsta kvaliten...skit i det och ta långsam men bra, och har du riktigt mkt tid kan du bränna samma bild en gång till och få det dubbelt så bra!

Visa signatur

it's nice to be important but it's more important to be nice

Permalänk
Medlem

Vad menas med lightscribe egentligen? Står det på min dvd brännare.

Visa signatur

Min dator: Antec 900 | Gigabyte P35-DS3 |E6750 |klockat 8800GT 512mb 705/1722/1001MHz |
| PC6400 800mHz (2GB) | Samsung 320GB 7200RPM | Corsair 520W | Samsung 206BW 20" |

Permalänk
Medlem

Att man kan "bränna" in text och/eller bilder direkt på en special gjord skiva. Ungefär som att skriva ut en bild och klistra fast den på skivan, fast bara i svart vitt.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.