Subtitles i Xbox360, Icke DVD.

Permalänk
Medlem

Subtitles i Xbox360, Icke DVD.

Hej hopp, Vilka format av Sub funkar på 360?
Jag har testat .srt utan lycka och inte hittat någon info om sub's via Google eller här på SweC

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 @3.7Ghz
Vengence LPX 4x8gb @3000Mhz
Asus RTX3070
Lagring: Samsung 860 2TB SSD

Permalänk
Medlem

Inga.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

du skojjar någon gissning på när det kommer?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 @3.7Ghz
Vengence LPX 4x8gb @3000Mhz
Asus RTX3070
Lagring: Samsung 860 2TB SSD

Permalänk
Medlem

typ.. aldrig.

Permalänk
Medlem

Ifall du verkligen är såpass kass på det språk du försöker kolla / är döv så får du koda om filmerna med texten inbränd alternativt transcoda dem med texten inkluderad.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Ifall du verkligen är såpass kass på det språk du försöker kolla / är döv så får du koda om filmerna med texten inbränd alternativt transcoda dem med texten inkluderad.

moget svar! fler inlägg av denna typen tack, blir så himla trevlig stämning då.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Ifall du verkligen är såpass kass på det språk du försöker kolla / är döv så får du koda om filmerna med texten inbränd alternativt transcoda dem med texten inkluderad.

Mycket moget... det är så att vi är 5 personer som tittar på samma serie och det är inte alltid som alla 5 är tysta hela tiden, någon tappar något eller någon skrattar etc. så sub's är bra även om man kan språket.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 @3.7Ghz
Vengence LPX 4x8gb @3000Mhz
Asus RTX3070
Lagring: Samsung 860 2TB SSD

Permalänk
Sötast

Ingen ska behöva berätta varför man har subs, det är en personlig grej om man vill ha eller inte. Bara småbarn som gnäller på att folk använder sådant.

Permalänk
Medlem

det måste väll finnas nån mediaserver som överlägger subs tex?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Ingen ska behöva berätta varför man har subs, det är en personlig grej om man vill ha eller inte. Bara småbarn som gnäller på att folk använder sådant.

Själv använder jag inte undertexter på filmer med svenskt/engelskt tal eftersom de ALDRIG stämmer helt med vad de säger. Vilket är väldigt irriterande. Men vill man ha undertexter så ska man få ha det utan att någon kommer med sådana uttalanden. :/

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

tack för stödet ^^ men nu är vi lite off? jag har testat med
Winamp Remote och WMP11 men ingen av dom funkar, även Tversity är testat men fungerar oerhört dåligt som mediaserver =(

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 @3.7Ghz
Vengence LPX 4x8gb @3000Mhz
Asus RTX3070
Lagring: Samsung 860 2TB SSD

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bust-a-gamer
Hej hopp, Vilka format av Sub funkar på 360?
Jag har testat .srt utan lycka och inte hittat någon info om sub's via Google eller här på SweC

Har sökt runt lite nu och vad jag kan förstå så kan man inte få undertexter till annat än vanliga DVD-filmer. Tyvärr...

Till vanliga xbox finns ju xbmc... som stödjer det mesta. Får hoppas på att xbox 360 uppdateras med dessa funktioner.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Har sökt runt lite nu och vad jag kan förstå så kan man inte få undertexter till annat än vanliga DVD-filmer. Tyvärr...

Till vanliga xbox finns ju xbmc... som stödjer det mesta. Får hoppas på att xbox 360 uppdateras med dessa funktioner.

XBMC är inte direkt en uppdatering av Xbox utan ett helt annat program som man kan köra på grund av att Xboxens säkerhetssystem blev knäckt. För att få samma funktionalitet på Xbox 360 krävs det att den knäcks också, vilket inte hänt än.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

det konstiga är ju att knappen för subtitles finns på skärmen när man trycker "A" och går nästan längst till höger, dom borde ha "gråat ut" den om det inte ska funka, så gör ju M$ med allt annat

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 @3.7Ghz
Vengence LPX 4x8gb @3000Mhz
Asus RTX3070
Lagring: Samsung 860 2TB SSD

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
XBMC är inte direkt en uppdatering av Xbox utan ett helt annat program som man kan köra på grund av att Xboxens säkerhetssystem blev knäckt. För att få samma funktionalitet på Xbox 360 krävs det att den knäcks också, vilket inte hänt än.

Jag menade att det vore bra ifall de uppdaterade XBOX 360 med undertextstöd. Den har ju stöd för många filmformat nu.

Jag vet att XBMC är ett helt annat program till gamla XBOXEN.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Koda om till .avi och kör subs från www.undertexter.se ? Där har de en guide hur du får in subs ju.

Mods kan ta bort ngt om jag har skrivit ngt fel.

Visa signatur

Intel i7 4770K@3.5ghz|Asus Sabertooth Z87|Gigabyte GTX 770 OC 2GB|Corsair Vengeance 1600mhz 8GB|Sandisk Ultra Plus 256GB|Seagate 7200rpm 1TB|Fractal Design R4 Windowed White|Corsair GS700W 2013 Edition|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Powerup^
Koda om till .avi och kör subs från www.undertexter.se ? Där har de en guide hur du får in subs ju.

Mods kan ta bort ngt om jag har skrivit ngt fel.

På XBOX 360?

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Själv använder jag inte undertexter på filmer med svenskt/engelskt tal eftersom de ALDRIG stämmer helt med vad de säger. Vilket är väldigt irriterande. Men vill man ha undertexter så ska man få ha det utan att någon kommer med sådana uttalanden. :/

Du har lite fel där, en sak kanske du inte känner till, det finns inge rätt, eller fel sätt att översätta, det går heller inte att översätta RAKT av då en mening kan tappa betydelse totalt.

Översett än längre text och du lär nog se ganska fort vad jag snackar om.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Jag menade att det vore bra ifall de uppdaterade XBOX 360 med undertextstöd. Den har ju stöd för många filmformat nu.

Dock är det ju i princip bara nerladdade/pirat-filmer som använder sub/srt-filer så att Microsoft skulle lägga till stöd för det ser jag inte som en så stor risk tyvärr.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Du har lite fel där, en sak kanske du inte känner till, det finns inge rätt, eller fel sätt att översätta, det går heller inte att översätta RAKT av då en mening kan tappa betydelse totalt.

Översett än längre text och du lär nog se ganska fort vad jag snackar om.

Klart det finns rätt och fel sätt att översätta? Och klart jag vet att man inte kan översätta "RAKT" av. Då blir det hemskt FEL. Och så är det ibland i undertexterna. De har översatt en mening till något liknande men ändå fel. Och ibland utelämnas vissa saker.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Dock är det ju i princip bara nerladdade/pirat-filmer som använder sub/srt-filer så att Microsoft skulle lägga till stöd för det ser jag inte som en så stor risk tyvärr.

Jo i stort sett så är det så. Men eftersom Media Player i Windows stöder undertexter så vore det ju inte otänkbart att det kommer till xboxen också. Man kan ju hoppas på det iallafall.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Klart det finns rätt och fel sätt att översätta? Och klart jag vet att man inte kan översätta "RAKT" av. Då blir det hemskt FEL. Och så är det ibland i undertexterna. De har översatt en mening till något liknande men ändå fel. Och ibland utelämnas vissa saker.

Jo i stort sett så är det så. Men eftersom Media Player i Windows stöder undertexter så vore det ju inte otänkbart att det kommer till xboxen också. Man kan ju hoppas på det iallafall.

Windows Media Player stödjer väl ändå inte undertexter av sig själv utan du måste installera typ ffdshow eller nån annan form av codecs för att det ska funka.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]