Permalänk
Medlem

Inbrott i bilen :/

Åkte in till göteborg igår jag och min sambo för en mysig kväll. åt på resturang och sedan vidare för att titta på bio. allting jättemysigt och trevligt.

Kommer tillbaks till focus parkeringshus där vår bil står och får en chock någon har brutit sig in i bilen. blev lite chockad iochmed att där är det vakt/vakter och så är det kameror dessutom.

Dom har brutit upp låset på förar sidan. öppnat huven och klippt kablarna till batterit för att larmet inte skulle gå. slangat bensin ur tankten och snott endel julklappar som vi fått som låg kvar i bilen.Bilen är en vit subaro legacy 90.

och någon sett/hört något om det är jag tacksam. det som är snott en en kasse från ge-kås (ullare) knallgul kasse som är dubbelt så stor som ikes blåa kassar. i där låg en matberedare av märket kenwood. lite billigare maskin med, inget svindyrt, ett fiskers knivsätt(hushålls knivar) en bock och kanvas dukar och färg(måleri saker).

Om någon sett något eller hört/hör något om det så är jag tacksam.

och kan lova att vakterna är inte roliga där heller. efter snackat med polis och divers folk för att fixa skjuts och bärgare. kommer vakten, 00.00. jag säger till han att jag väntar på bärgare och att jag inte kan starta eller låsa bilen
får till svar:
"Jag låser om 10 minuter" enda han sa. ingen vilja att hjälpa till och sket fullständigt i det.

så glad att jag parkera på plan 2 för jag fick putta ut bilen för att kunna få ut den. var lagom klad igår på vakten. så igår när vi kom hem skrev sambon ett argt mail till dom som har hand om focushuset. så får se om dom svarar. och nämner dom inget om vakten ska jag skriva ett arg mail till. för så som han gjorde gör man inte.

Tacksam för svar.

/MVH jansson och sambo.

Permalänk
Avstängd

Skrev ett brev till sverker olofsson han kanske kan hjälpa ?
Synd BTW!

Visa signatur

Halleluja

Permalänk

finns det kameror och vakter så måste detju nästan finnas någon filmsnutt. antagligen på bilen som åker iväg eller när e bryter sig in. eller hade du parkerat i en dödvinkel?

Folk som inte kan skilja på sitt och ditt kan man köra över!

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Låter som en vettig vakt i varje fall.

Jag skrattar och är väldigt glad att det inte hände mig.

Fick du putta ut bilen bara för att han skulle stänga? När bärgades bilen då?

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]

Den självcentrerade egoismen gör mig vettskrämd likväl som förbannad.

Riktigt tråkigt att du fick påhälsning i bilen, lider med dig.
Hoppas vakten får sig en reprimand och du tillbaka grejjer, även fast det kan bli ganska svårt.

Visa signatur

Antec P180B SPCR, Asus P5B Deluxe WIFI, C2D E6600/Scythe Ninja @ 3.2, 2Gb Corsair Twin2xPRO-800, Tagan 530 Easycon, 250 gb Seagate 7200.10, Sapphire X1900XT @ XTX flash

FJ Xi 1546 2.0Ghz C2D, 2 Gb Ram, 240Gb Raid 0, Nvidia 7600.

Permalänk
Medlem

Tycker du ska tänka att det kunde vatt värre. Som för mig, i lördags fick jag veja för ett rådjur i ca 80km/h och dra ner i diket och ut på åkern. Och där gick lmm i sönder så jag kunde inte köra nån stans.

Jag och en polare fick dra hem bilen, börja 3 på natten och var hemma 8 på morgonen med förstörd front, två skydds kåpor under bilen är av och en fet bula på vänster skärmen.

Fast fortfrande, kunde vatt värre. Bilen var en Audi a6 2.4Q.

Permalänk
Medlem

Jag har också varit med om bilinbrott i samma parkeringsbyggnad. Fast den gången bröt dom bara upp passargerardörren fram, inget blev taget. Jag vart också väldigt förvånad då jag visste om att det finns kameror, det visade sig dock att bilen min stod ur vinkel för kameran(stabilt kamerasystem, när tjuvarna vet exakt vilka bilar som står ur vinkel och dom kan ge sig på).

Väldigt tråkigt att höra om din behandling från vakten. Såna idioter ska jobba på fabrik framför en maskin och ha så lite kontakt med människor som möjligt!

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]

Vakten rent ut sagt dum i huver. och ja jag fick putta ut bilen, för att kunna få ut den. sambons bror kom ifall vi behövde hjälp hem, men ringde bärgare och så fixa vi kablarna till batteriet som va klippta. (tejpa dom lite lätt). så för att svara på frågan. den bärjades inte körde hem den ca 00.30 inatt.

Mjo tror även dom försökt sätte eld på bilen idag. städat ur den, och det ligger konfetti gjort av tidningar som låg i bilen. överallt. så tror dom blvit avbrutna. för vem fan annars gör konfeti av allt. speciellt fyller handsfaket av det ?

mjo det är riktigt tråkigt.

och såg idag att klockan va stannad ca 1 och ½ timme efter det att vi stängt av den för klockan va fel. så alltså bröt dom sig in när jag och sambon satt och åt midda.

Permalänk
Medlem

Hört mycket skit om det p-huset och avråder allt och alla från att använda sig av det.
Vad det gäller vaktens beteende tycker jag definitivt att ni skall gå på hårt. Inte bara med mejl. (Om nu inte detta ger resultat dvs.)

Visa signatur

(\__/) Det löser sig alltid!
(O.o) Låt honom/henne ha rätt så är saken ur världen!
(> <) Någonting annat klyftigt!

Permalänk
Medlem

Min far fick sin Saab 95 Areo inslagen på ett parkeringshus i Göteborg.
Bilen var en vecka gammal:(

Verkar som ett vanligt problem med bilinbrott i Göteborg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Tycker du ska tänka att det kunde vatt värre. Som för mig, i lördags fick jag veja för ett rådjur i ca 80km/h och dra ner i diket och ut på åkern. Och där gick lmm i sönder så jag kunde inte köra nån stans.

Jag och en polare fick dra hem bilen, börja 3 på natten och var hemma 8 på morgonen med förstörd front, två skydds kåpor under bilen är av och en fet bula på vänster skärmen.

Fast fortfrande, kunde vatt värre. Bilen var en Audi a6 2.4Q.

Heh, att bara köra bil och väja för transport är inget farligt. Det är värre om man kör med en hästtransport med häst i. Då kan man inte panikbromsa eller väja undan även om man kör i 50 KM/h. Då är risken för fällknivseffekten och krasch överhängande. Men sist vi körde på ett Rådjur i 90 KM/h så fick våran 850 Rs front en spricka samt att färg ossnade. kanske vi körde av ett ben eller så bara.

Har någon parkerat vid Viking Line parkeringen i stockholm? Där är det vågat att ställa bilen under helger. Alltid brukar det minst vara glassplitter på en 5 parkeringar.

En gång när vi kom tillbaka från en kryssning hade bilarna runt vår 850 Rs vandaliserats. Skurna däck, krossade rutor och eldat på insidan plus att det hängde en vittrasa ur ena bilens bensintank. Läskigt.

Permalänk
Medlem

Ah... underbart med bilinbrott... jag och mitt ex hade vår bil på en parkering vid masthuggstorget. Jävligt öppen parkering, fri insikt, men ingen bevakning.

Hursomhelst, en morgon när vi kom dit hade någon brutit sig in i bilen och rotat runt. Tagit mina glasögon (förklara för mig varför, liksom... de har inget större värde... 6 år gamla) och lite annan skit.

Nåväl, polisanmälde och så var det inte mer med det.

En vecka senare när vi skulle bila upp till uddevalla för en föreläsning så fanns det ingen bil där. Kan ju ärligt talat säga att jag inte hade en jävla aning om vad jag kände mer än "jahopp... det var ju inte så kul...". Bilen hittades lite senare ute i torslanda på ett vanligt avdumpningsställe. De hade slagit in främre lyktan, gjort lite åverkan och av någon jävla anledning som jag fortfarande inte förstår... slitit ut spolarvätsketanken, tömt den och slängt in den i passagerarsätet... bensinen var såklart borta, men SPOLARVÄTSKAN?!?!?

Men vad vet jag... de kanske snortade den eller nåt?

Nej... göteborg är inget bra ställe att ha en bil på.

Ville bara dela med mig av egna erfarenheter och säga, det suger jävligt hårt när det händer, men du är inte ensam.

Permalänk
Medlem

Tråkigt att höra. Kan tänka mig lite hur det känns.
Bilen är ju rätt privat. Som att nån gått genom ens sovrum nästan.
Sen är min bil nästan en polare. Snäll saab

Visa signatur

[]i5-2500k[]16gb[]R9-290[]

Permalänk
Medlem

Fick bilinbrott för några år sen i farsta på värmlandsvägen.
Gasvajern gick av så jag var tvungen att ställa den på närmaste parkering.
Naturligtvis så var det ingen som hade vajern hemma samma dag så jag fick vänta till nästa dag.
Kommer tillbaka nästa dag och ser att det ser skumt ut.
Första jag la märke till var bensinlocket som var uppbrutet.
När jag kom närmare såg jag att låset på förarsidan var uppbrutet.
Naturligtvis så var bilen länsad på allt vad värde var.
Detta trots att bilen stod 4 meter från närmaste radhus och det var bilar parkerade runt den. Det fanns en hyffsad stereo men inga märkvärdiga grejor.

Det dyraste var slutsteget och Kickers-tolvan som kostade runt 5 tusen nytt + cd spelaren som kostade runt 4.
På begagnat marknaden med tanke på att prylarna ändå var runt 3 år gamla så kan de högst fått ut ett par tusen för de prylarna.
De satt inte särskilt synliga heller. Man var tvungen att hänga på bilen för att ens kunna skymta dem för baktill så hade jag tonade rutor + en filt jag brukade lägga ovanpå.

Det märkliga var att det inte var några pundare som hade gjort det. Allt såg relativt proffsigt utfört.
Inget var trasigt mer än låset, en trasig dörrlist, handfacket (De letade väl efter fronten till cd-spelaren som de ironiskt nog missade då det låg under dörrmattan på passagerarsidan) och tanklocket.

Bilen hade de försökt få igång men utan gasvajern så kunde de inte aktivera autostart och då blir den bara sur när man vrider om nyckeln.
Bilen var en Ford Sierra. De måste varit ute efter en transportbil och när de inte fick igång den så snodde de allt av värde.
Men jag fattar inte mig på de som gör så?
Gå och reka och utsätta sig själv för att åka fast och få fängelse.
För vad? För ett par ynka tusenlappar?
Jag hade förstått det om jag hade haft en exklusiv bil med mycket prylar i.
Det är så onödigt. Varför utsätta sig själv för ett så olönsamt arbete som bara förstör för en annan.

För mig är det inte att någon har stjält något från mig som är det jobbiga. Det är ju trots allt bara material som kan ersättas. Det som är det jobbiga är att någon som inte har haft min tillåtelse har varit och rotat bland mina behörigheter. Det är en respekt alla borde ha för varandra.
Nej. FY FAN för dessa människor som kan sjunka så lågt att de skadar människors trygghet allvarligt.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk

Det konstoiga är att vi har haft en bil på tomten olås i över 4 år. man kan nog räkna på händerna så många gånger vi låst den på stan osv när man varit ute.

Dock inget av värde mer än som transportbil som sagt. Den andra bilen har alltid stått inomhus. dock så ska vi skrota våran olåsta bil nu i jan så finns ändå inget och ta av värde.. tycker att det är konstigt att man inte fått den stulen eller vidare. den går till o med köa på startmotorn utan nyckel

Visa signatur

I am Extrazz.