Inbrott i bilen :/
Åkte in till göteborg igår jag och min sambo för en mysig kväll. åt på resturang och sedan vidare för att titta på bio. allting jättemysigt och trevligt.
Kommer tillbaks till focus parkeringshus där vår bil står och får en chock någon har brutit sig in i bilen. blev lite chockad iochmed att där är det vakt/vakter och så är det kameror dessutom.
Dom har brutit upp låset på förar sidan. öppnat huven och klippt kablarna till batterit för att larmet inte skulle gå. slangat bensin ur tankten och snott endel julklappar som vi fått som låg kvar i bilen.Bilen är en vit subaro legacy 90.
och någon sett/hört något om det är jag tacksam. det som är snott en en kasse från ge-kås (ullare) knallgul kasse som är dubbelt så stor som ikes blåa kassar. i där låg en matberedare av märket kenwood. lite billigare maskin med, inget svindyrt, ett fiskers knivsätt(hushålls knivar) en bock och kanvas dukar och färg(måleri saker).
Om någon sett något eller hört/hör något om det så är jag tacksam.
och kan lova att vakterna är inte roliga där heller. efter snackat med polis och divers folk för att fixa skjuts och bärgare. kommer vakten, 00.00. jag säger till han att jag väntar på bärgare och att jag inte kan starta eller låsa bilen
får till svar:
"Jag låser om 10 minuter" enda han sa. ingen vilja att hjälpa till och sket fullständigt i det.
så glad att jag parkera på plan 2 för jag fick putta ut bilen för att kunna få ut den. var lagom klad igår på vakten. så igår när vi kom hem skrev sambon ett argt mail till dom som har hand om focushuset. så får se om dom svarar. och nämner dom inget om vakten ska jag skriva ett arg mail till. för så som han gjorde gör man inte.
Tacksam för svar.
/MVH jansson och sambo.