Permalänk
Medlem

Bluescreen och sedan omstart =S

Tjena!
Nyss byggt ihop min första dator och den har funkat fint 1 vecka, men nu har den börjat krångla. När jag lirar WC3 och lyssnar på musik i winamp så blir det helt plötsligt bluescreen och datorn startas om. Det sker inte efter en bestämd tids spelande, typ när som helst efter typ 30mins spelande. Har titat runt lite och hört att det kan bero på minnena, men har inte sett nån sånt här problem.

Tacksam för snabba svar!

Dator:
AMD 6000+
Gigabyte GeForce 8800GT
Corsair XMS2-6400 2x1024MB 5-5-5-12 800MHz with Heatsink
Samsung spinpoint 400GB
Gigabyte GA-MA69G-S3H
Antec Sonata III (stockfläkt på medium och en nexus fläkt fram)
Windows XP SP2

EDIT: Detta händer bara när jag spelat WC3, har inte testat med något annat spel sedan problemet uppstod. Om man bara surfar runt eller så så går de hur bra som helst. När man inte lyssnar på musik tar det längre tid innan den bluescreenar och startar om.

Visa signatur

CPU: Intel i5-3570K| GPU: Gigabyte Windforce GTX 670 | Minne: Corsair Vengeance 1600Mhz 16GB | Mobo: ASRock Z77 Extreme4 | SSD: Samsung 830-Series 128GB| Lagring: 500GB Internt, 2+1TB Externt | Chassi: Fractal Design Define R4 Black | PSU: Corsair TX 650W | OS: Windows 7 64-bit

Permalänk
Medlem

Den senaste versionen av Winamp har strulat för mig. Jag installerade den, sedan fungerade allt prima. Men sedan efter några dagar, fryste den när jag körde igång winamp.

Jag avinstallerade winamp, startade om datorn, sedan installerade jag en äldre version jag kört tidigare, dvs 5.21 och det har fungerat perfekt för mig.

Du kan dra hem äldre versioner av program på oldversion.com, direktlänk till winamp http://www.oldversion.com/program.php?n=winamp

Mvh
Mikael

Permalänk

kan vara värmen...

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
kan vara värmen...

Okej, testade köra stockfläkten på high här igår och då funkade det fint.. körde inte så länge då.. men kan ju fortsätta med det å se om det fungerar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xtenzion
Den senaste versionen av Winamp har strulat för mig. Jag installerade den, sedan fungerade allt prima. Men sedan efter några dagar, fryste den när jag körde igång winamp.

Jag avinstallerade winamp, startade om datorn, sedan installerade jag en äldre version jag kört tidigare, dvs 5.21 och det har fungerat perfekt för mig.

Du kan dra hem äldre versioner av program på oldversion.com, direktlänk till winamp http://www.oldversion.com/program.php?n=winamp

Mvh
Mikael

Okej, jag har inte nyaste winamp, har förra.. har inte orkat uppdaterat än.. kanske ska låta bli också då

Visa signatur

CPU: Intel i5-3570K| GPU: Gigabyte Windforce GTX 670 | Minne: Corsair Vengeance 1600Mhz 16GB | Mobo: ASRock Z77 Extreme4 | SSD: Samsung 830-Series 128GB| Lagring: 500GB Internt, 2+1TB Externt | Chassi: Fractal Design Define R4 Black | PSU: Corsair TX 650W | OS: Windows 7 64-bit

Permalänk
Medlem

hoppas det funkar

Visa signatur

| Amd X2 6000+ | Gigabyte GA-MA770-DS3 | 512MB/GDDR3 3650 Ati | 2GB Corsair DDR2 | 500GB Seagate | 500W Ace | XP Prof. SP2 |