Lost – den stora tråden om TV-serien

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Eftersom han stängde dörren sjönk aldrig lufttrycket ovanför hålet i golvet och således är det helt rimligt att vattnet inte kom in den vägen.

Visstja, tänkte inte på det, men det stämmer fortfarande inte. Hur kan vattnet komma högre än till överkanten på fönstret? kan luft sjunka? varför kunde charlie i så fall inte andas nere på golvet?

Visa signatur

************************************
* Detta meddelande har granskats av FRA *
************************************

Permalänk
Medlem

Varför stänga dörren överhuvudtaget? Stationen stör bara radiosändningar och det gör väl ingenting om den vattenfylls.
Jag hatar ologiska saker

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

Han stängde dörren för att Desmond inte skulle springa in i rummet efter Penny, då skulle dem förmodligen båda dö. Du såg väl sista avsnittet ? =/

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deone
Visstja, tänkte inte på det, men det stämmer fortfarande inte. Hur kan vattnet komma högre än till överkanten på fönstret? kan luft sjunka? varför kunde charlie i så fall inte andas nere på golvet?

all luft upp till fönstret trycktes ut, resten trycktes ihop?

det var ett litet hål i taket?

Visa signatur

well that's like.... your opinion..... man....

Permalänk
Medlem

Sedan tänker man kanske inte alltför logiskt när en flinande ryss håller en handgranat mot ett fönster som håller ute vattnet.

Permalänk
Testpilot

Eftersom det tog så pass lång tid att fylla det lilla rummet hade han ju kunnat låtit dörren vara öppen eftersom det hade tagit väldigt lång tid att fylla hela stationen och dom hade lätt hunnit ta på sig dykarutrustningen och simmat ut utan att dö.

Nu var det väl så att i Desmonds vision så drunknade Charlie och resten blev räddade, Charlie tänker därför att det är hans öde att drunkna och Desmond ska inte få hindra honom från det.

Det är iallafall så som jag tolkade det hela

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sanazin
Han stängde dörren för att Desmond inte skulle springa in i rummet efter Penny, då skulle dem förmodligen båda dö. Du såg väl sista avsnittet ? =/

Jo, men det var ju så intelligensbefriat. So what om han sprang in i rummet, så länge inte dörren är stängd kan de ju inte drunkna.
Jag tänker som hunden, men det kan ju ha varit att Charlie tyckte att det var hans "öde".

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

jag är helt säker på att det var för att charlie var rädd att han skulle sabba för de andra om han räddade sig själv. Han agerade helt osjälviskt och precis enligt instruktionsboken (Desmund).

Permalänk
Medlem

Äntligen ny säsong!

Någon som kommer ihåg vem han i slutet är?

Han som landade med fallskärmen, känner igen honom från innan. Men kan inte placera honom någonstans

Dold text
Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Skönt med nya LOST! Äntligen!

Kazen -

Det kanske var Charlie's bror?

Dold text
Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Kom på nu varför jag känner igen honom, han var ju med i lost season 4 trailern
http://www.youtube.com/watch?v=IL87kuTNpjQ

Han som säger

Rescuing your people, cant really say its our primary objective

Dold text
Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk

Skönt med nya.. nästan glömt bort detta.. något o titta på i natt iaf

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Det nya avsnittet va riktigt bra. Jag tänkte se om det ikväll

Permalänk

fan kan de inte bli 7e feb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robster1986
fan kan de inte bli 7e feb

Titta på abc sida? ^^

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Jag gissar att du menar abc.com, isf kan du bara titta på avsnitten om din ISP finns i USA... eller går det att ordna på annat sätt?

Visa signatur

************************************
* Detta meddelande har granskats av FRA *
************************************

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Titta på abc sida? ^^

Menar dock att nästa avsnitt kommer 7e feb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deone
Jag gissar att du menar abc.com, isf kan du bara titta på avsnitten om din ISP finns i USA... eller går det att ordna på annat sätt?

Går väl lura genom proxy ?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Såg nyss fjärde avsnittet, WOW måste jag bara säga, otroligt spännande
Ska inte börja avslöja saker än.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Såg nyss fjärde avsnittet, WOW måste jag bara säga, otroligt spännande
Ska inte börja avslöja saker än.

Fjärde avsnittet av vilken säsong?

Säsong 4 har börjat extremt lovande hittils alltså...

Permalänk

Måste man se past present grejen eller räcker det att starta med säsong 4 direkt?

Permalänk
Korsordsguru

Past present future-tjohoppet är bara återblickar på vad som hänt innan, så är lika bra att spana in S04E01 direkt istället

Visa signatur
Permalänk

Trevligt, tack för snabbt svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Fjärde avsnittet av vilken säsong?

Säsong 4 har börjat extremt lovande hittils alltså...

Oj ursäkta, menade första avsnittet i fjärde Säsongen, inte "Past Present Future" grejen då utan första riktiga avsnittet, otroligt bra som sagt. Synd bara att Lost kommer ut 2 veckor efter USA i Sverige

Edit: Stavfel.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk

var de inte ett dubbel avsnitt det skulle vara? sen när kommer nästa avsnitt nu på fredag lr?

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk

Nej det var det tydligen inte, ett avsnitt plus en återblick. Och på torsdag kommer del 2.

Permalänk

asså, i morrn då? Fett surt då jag börjar jobba tidigt =/

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

Fredag natt sänds nästa avsnitt, klockan 02:00.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk

Attans trodde det var torsdag natt.

Permalänk

så den kommer inte i natt då? :S

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|