Permalänk
Robot

Asus Eee PC 2g

Nu har vi på jobbet börjat ta in Asus Eee PC 2g för försäljning.
Tänkte dela med mig lite av bilderna som jag tog vid första uppackningen. (om bildkvaliten är dålig ber jag om ursäkt)

Detta är då en Asus Eee PC 2G
med 512mb DDR2, 2GB HDD(går att använda ett SD eller dylikt som extra HDD) och en liten 7" skärm.
Om ni vill kan jag lägga upp lite tester vid ett senare tillfälle, ska bara lägga in XP först då den levereras med Linux.

(Jag som är Rawpowersupply på forumet, men bytte till mitt standardnamn istället ^^)

Besök albumet: Asus Eee PC 2g av Kef0

Permalänk

Visst går det att köra USB hdd med den?

Hur mycket ska ni sälja dom för?

Visa signatur

C2D E6400 | Kingston 2gb | 8800GT 512 Zalman | Asus P5B | 3x WD 500gb | p182 | Zalman 370w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Petus_emo
Visst går det att köra USB hdd med den?

Hur mycket ska ni sälja dom för?

Absolut kan du göra det. Vi ska däremot sätta in ett 4Gb SD kort och installera XP på den under morgondagen.

Jadu, vi har inte bestämt ännu. Däremot är vi överens om MAX priset för den. Får jag min vilja igenom så säljer vi den billigare. ^^

Visa signatur

System 1:Intel Core 2 Duo 2.8GHz, 4GB DDR2 800MHz, 320GB HDD, Nvidia 8800GS 512mb, IMAC ^^

System 2: Amd 4800+, 4GB DDR 2 667MHz, 500GB HDD, ATI 2600PRO 256MB, MEDIA CENTER

Permalänk
Medlem

ser intressant ut ,, hoppas den blir billig;) vad äre för upplösning på den skärmen ?:P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kef0
Absolut kan du göra det. Vi ska däremot sätta in ett 4Gb SD kort och installera XP på den under morgondagen.

Jadu, vi har inte bestämt ännu. Däremot är vi överens om att MAX ta 3995: - för den. Får jag min vilja igenom så säljer vi den billigare. ^^

4k låter jävligt dyrt för en sån där pryl, visst, den är ultraportabel, men med 2gb hdd kommer man ju inte ens långt på en vettig linuxdist...

EDIT: speciellt då dessa tar runt 3600:- för 4GB-versionen ;P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tobbe84
ser intressant ut ,, hoppas den blir billig;) vad äre för upplösning på den skärmen ?:P

Den ska ligga på 800xNånting enligt leverantören iaf. All sanning ska däremot testas imorgon

Visa signatur

System 1:Intel Core 2 Duo 2.8GHz, 4GB DDR2 800MHz, 320GB HDD, Nvidia 8800GS 512mb, IMAC ^^

System 2: Amd 4800+, 4GB DDR 2 667MHz, 500GB HDD, ATI 2600PRO 256MB, MEDIA CENTER

Permalänk
Medlem

Kef0 du bor i sthlm ju, Vilken datorbutik jobbar du i? ^^,

Btw är det jobbigt å boota xp från usbminne å skit? är det för jobbigt så vill jag inte ha en sån där skit :<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hoz
4k låter jävligt dyrt för en sån där pryl, visst, den är ultraportabel, men med 2gb hdd kommer man ju inte ens långt på en vettig linuxdist...

Det är inte mycket över priserna i utlandet.
Det du får tänka på är att det är inga rörliga delar i den, en relativt ny grej och väldigt få som faktiskt säljer den i Sverige.

2Gb låter lite, men det kvarstående utrymmet är trots allt 1.7Gb. Sen så är ju inte minneskorten eller 2.5" externa HDD;s speciellt dyra nuförtiden.

EDIT: tillkommer nog frakt el. dylikt på dom också ska du se. Sen är vi placerade i en fysisk butik i Täby C. Blir en naturlig gång om priserna är lite annorlunda jäntemot nätpriserna.

Visa signatur

System 1:Intel Core 2 Duo 2.8GHz, 4GB DDR2 800MHz, 320GB HDD, Nvidia 8800GS 512mb, IMAC ^^

System 2: Amd 4800+, 4GB DDR 2 667MHz, 500GB HDD, ATI 2600PRO 256MB, MEDIA CENTER

Permalänk
Medlem

ser fint ut, ska dock inte köpa, men bra att något företag tar hem den till sverige:)

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Kef0 du bor i sthlm ju, Vilken datorbutik jobbar du i? ^^,

Btw är det jobbigt å boota xp från usbminne å skit? är det för jobbigt så vill jag inte ha en sån där skit :<

Pc CENTER
Jadu, jag kan svara imorgon Men enligt manualen verkar det inte så svårt. Varken usb eller usb-dvd.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
ser fint ut, ska dock inte köpa, men bra att något företag tar hem den till sverige:)

Ja, lite annorlunda om inte annat.

Visa signatur

System 1:Intel Core 2 Duo 2.8GHz, 4GB DDR2 800MHz, 320GB HDD, Nvidia 8800GS 512mb, IMAC ^^

System 2: Amd 4800+, 4GB DDR 2 667MHz, 500GB HDD, ATI 2600PRO 256MB, MEDIA CENTER

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kef0
Det är inte mycket över priserna i utlandet.
Det du får tänka på är att det är inga rörliga delar i den, en relativt ny grej och väldigt få som faktiskt säljer den i Sverige.

2Gb låter lite, men det kvarstående utrymmet är trots allt 1.7Gb. Sen så är ju inte minneskorten eller 2.5" externa HDD;s speciellt dyra nuförtiden.

EDIT: tillkommer nog frakt el. dylikt på dom också ska du se. Sen är vi placerade i en fysisk butik i Täby C. Blir en naturlig gång om priserna är lite annorlunda jäntemot nätpriserna.

Ja, visst, men att ligga 400:- över 4gb-versionen känns ändå rätt så extremt för att ha en fysisk butik, men nu är det ju inte satt pris så jag ska knipa tills ni har bestämt er

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hoz
Ja, visst, men att ligga 400:- över 4gb-versionen känns ändå rätt så extremt för att ha en fysisk butik, men nu är det ju inte satt pris så jag ska knipa tills ni har bestämt er

Hehe, tror du missuppfattat lite nu.
I den här 2GB versionen så kommer vi att sätta in ett 4GB extra minneskort så du får totalt 6GB för det max priset. Men troligen kommer vi som sagt att lägga oss en bit under det. Allt handlar om tillgång och efterfrågan helt enkelt.

Visa signatur

System 1:Intel Core 2 Duo 2.8GHz, 4GB DDR2 800MHz, 320GB HDD, Nvidia 8800GS 512mb, IMAC ^^

System 2: Amd 4800+, 4GB DDR 2 667MHz, 500GB HDD, ATI 2600PRO 256MB, MEDIA CENTER

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kef0
Hehe, tror du missuppfattat lite nu.
I den här 2GB versionen så kommer vi att sätta in ett 4GB extra minneskort så du får totalt 6GB för det max priset. Men troligen kommer vi som sagt att lägga oss en bit under det. Allt handlar om tillgång och efterfrågan helt enkelt.

Hehe, allvarligt talat så tror jag att efterfrågan på just eeepc kommer vara hyffsat dålig, tråkigt nog.
Medelsvensson köper hellre nått med 15" skärm och 80gb hårddisk för samma pengar, och dom som verkligen behöver ultraportabelt betalar vad det kostar att få vettig prestanda, trist nog :\

Sen kostar ju inte minneskort någonting i dagens läge

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hoz
Hehe, allvarligt talat så tror jag att efterfrågan på just eeepc kommer vara hyffsat dålig, tråkigt nog.
Medelsvensson köper hellre nått med 15" skärm och 80gb hårddisk för samma pengar, och dom som verkligen behöver ultraportabelt betalar vad det kostar att få vettig prestanda, trist nog :\

Jag kan återkomma med vettigt svar när vi haft den ett tag
Nä, medelsvensson kommer inte köpa den, utan det blir dom som vet vad det är och vet vad dom vill ha.
Även om det visar sig att bli en stor flopp, så är vi iaf inte inrutade på att enbart sälja HP Och det känns kul *hehe*

Visa signatur

System 1:Intel Core 2 Duo 2.8GHz, 4GB DDR2 800MHz, 320GB HDD, Nvidia 8800GS 512mb, IMAC ^^

System 2: Amd 4800+, 4GB DDR 2 667MHz, 500GB HDD, ATI 2600PRO 256MB, MEDIA CENTER

Permalänk
Medlem

Vad är det för batteri kapacitet på den där lilla skönheten?

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

vart köper man en sådan då'?

Permalänk
Medlem

Är denna med svenskt tangentbord eller kör ni också gråimport från England?

Permalänk
Medlem

2 gb hårddisk?

Visa signatur

HHKB Pro2 - HHKB Pro JP - IBM Model M SSK - Phantom - GH60 - LZ-GH - Raptor K1 - Ducky Shine3 TKL - Filco Majestouch2 Ninja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skogsvilden
Vad är det för batteri kapacitet på den där lilla skönheten?

Enligt asus manual, 3.5 timmar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av noak
vart köper man en sådan då'?

Hos oss

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nfm
Är denna med svenskt tangentbord eller kör ni också gråimport från England?

Iom att dom inte finns i svenskt utförande från grunden än så länge så är det import ja.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pheting
2 gb hårddisk?

Ja 2Gb flash baserad Hdd

Visa signatur

System 1:Intel Core 2 Duo 2.8GHz, 4GB DDR2 800MHz, 320GB HDD, Nvidia 8800GS 512mb, IMAC ^^

System 2: Amd 4800+, 4GB DDR 2 667MHz, 500GB HDD, ATI 2600PRO 256MB, MEDIA CENTER

Permalänk
Medlem

Värt att tänka på är att 2G-versionen har långsammare processor än övriga (800mhz @ 570 mhz mot 900mhz @ 630 mhz) - och kanske viktigare så är internminnet fastlött i moderkortet, det går alltså inte att uppgradera RAM.

Min svarta 4G med 2 gig RAM bör komma i mitten av nästa vecka. 3600kr ny, inkl frakt från USA. Intressant att se vad priset blir för 2G hos Pc Center.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExE
Värt att tänka på är att 2G-versionen har långsammare processor än övriga (800mhz @ 570 mhz mot 900mhz @ 630 mhz) - och kanske viktigare så är internminnet fastlött i moderkortet, det går alltså inte att uppgradera RAM.

Min svarta 4G med 2 gig RAM bör komma i mitten av nästa vecka. 3600kr ny, inkl frakt från USA. Intressant att se vad priset blir för 2G hos Pc Center.

Precis, tackar vi för. glömde skriva det i början. ^^
Priset är fortfarande ovisst, vi diskuterar mkt med leverantören just nu samt internt. Vi sålde däremot en med 4 gb extra SD samt allt arbete inkluderat för att installera XP på den. Så vi får se... Jag vill ju ha en bara för att =P
Kan tillägga att vi bara testar hur det går att sälja Eee i Täby, priserna kommer skilja sig när vi tar hem större volymer också.

Visa signatur

System 1:Intel Core 2 Duo 2.8GHz, 4GB DDR2 800MHz, 320GB HDD, Nvidia 8800GS 512mb, IMAC ^^

System 2: Amd 4800+, 4GB DDR 2 667MHz, 500GB HDD, ATI 2600PRO 256MB, MEDIA CENTER

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hoz
4k låter jävligt dyrt för en sån där pryl, visst, den är ultraportabel, men med 2gb hdd kommer man ju inte ens långt på en vettig linuxdist...

EDIT: speciellt då dessa tar runt 3600:- för 4GB-versionen ;P

tackar för länken.. köpte mig 4Gb 701an nyss... d:

Visa signatur

Zalman GT900 - Corsair 850W - ASUS H97-PLUS - Intel Core i5 4590 - Ballistix sport 1600MHz 16GB - Nvidia 970GTX OC -Crucial ssd256GB - x2 WD 1000GB

Permalänk
Medlem

Det här är årets pryl garanterat, en liten och billig bärbar dator som är perfekt för linux, gör lite reklam så kommer alla nördar inkl. mig att vilja ha den.
Kan tänka mig att alla i MIT & NV husen på universitet skulle gå runt med en sån där i fickan istället för att släpa på en vanlig bärbar...

(Fick just ett fruktansvärt ha begär)

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExE

Min svarta 4G med 2 gig RAM bör komma i mitten av nästa vecka. 3600kr ny, inkl frakt från USA. Intressant att se vad priset blir för 2G hos Pc Center. [/B]

Varifrån köpte du den?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spinky_winky
Varifrån köpte du den?

Ebay (anv: momodeal_com)
Han har sålt uppemot Eee PC men har ingen inne nu. Var snabb på att skicka, utmärkt kommunikation - så länge det faktiskt är en Eee i lådan så är jag helnöjd.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExE
Ebay (anv: momodeal_com)
Han har sålt uppemot Eee PC men har ingen inne nu. Var snabb på att skicka, utmärkt kommunikation - så länge det faktiskt är en Eee i lådan så är jag helnöjd.

Du får meddela sen om du fick den...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spinky_winky
Du får meddela sen om du fick den...

Yep, är dock inte speciellt orolig när han sålt så många Eee med full feedback.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kef0
Det är inte mycket över priserna i utlandet.....

var i Bangkok förra veckan och där fanns den för ca. 2200 kr inkl. 4Gb (efter återbetald VAT hamnar priset på ca. 2000 kr)
Var på väg att köpa men efter att funderat ett par dgr. blev det ingen.

Min intryck av den lilla tid jag provade;
skärmen fungerar bra trots sina 7", Tangentbordet även det bra,
På en maskin var XP inlagt och av det lilla jag provade så gick det ganska snabbt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kef0
Absolut kan du göra det. Vi ska däremot sätta in ett 4Gb SD kort och installera XP på den under morgondagen.

Jadu, vi har inte bestämt ännu. Däremot är vi överens om MAX priset för den. Får jag min vilja igenom så säljer vi den billigare. ^^

Hur går det med testet?