Permalänk
Medlem

nvlddmkm slutar svara (Zepto 6324W)

Problem:
I vissa spel, efter 10 minuters spelande, så fryser allting och ljudet loopas. Det kommer upp en liten bubbla i högra hörnet som säger "nvlddmkm slutade att svara och har återställts", sedan efter 30 sekunder så sätts spelet igång igen. Detta problem är tydligen välkänt (http://forums.nvidia.com/lofiversion/index.php?t25381-700.html ), men det som försvårar för mig är att Zepto gör sina egna drivrutiner så jag måste förlita mig på dom.

Så jag har pratat med Zepto och dom sa åt mig att installera om hela systemet och använda deras drivisar från deras FTP, vilket jag gjorde men problemet kvarstår. Så jag undrar om det är någon annan som har haft detta problem och lyckats lösa det? Supporten har säkert julledigt, därför frågar jag här.

EDIT: Jag har Vista 32-bit

Permalänk
Medlem

Du kan hitta andra drivrutiner på www.laptopvideo2go.com

EDIT: Verkar dock vara nere just nu

Permalänk
Medlem

Jag har precis samma problem som dig, iallafall i Team fortress 2.
Bilden fryser och ljudet loopas och jag får samma felmeddelande.
(har också vista 32 bit)

Dock hänger det sig inte så ofta att det är olidligt.
Ofta kan jag spela timtal utan att något händer, men sen kan det plötsigt krascha 2 ggr på raken när jag startar spelet.

Det har nog drivrutinerna till grafikkortet att göra. Prova lite olika och välj de som är stabilast för dig.
För mig var drivrutinerna på zeptos sida bland de värsta, så jag använder en annan just nu.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

JesperT, använder du dom från laptopvideo2go.com?
Det är bl.a i TF2 jag upplever detta problem, precis som du. Ibland kan man lira ett bra tag innan det händer något, som sagt. Det värsta fallet upplevde jag i Company of heroes, då kunde man bara lira i 1 min och sen stängde spelet av sig själv.

Grejen är den att datorn är ny, och jag tänker skicka tillbaks den om detta problem inte går att fixa. Dom sa att det är väldigt få som har detta problem, så det måste nästan vara ett defekt grafikkort. Du hade bara lyckats lindra problemet va?

Permalänk
Medlem

Hej, det har varit så för mig också "varit" på team fortress 2.
Allt är löst med drivrutinerna 169.01 och uppåt. Ialla fall på min vostro.

Problem som kunde uppstå:
TF2 klickade upp sig och ner sig vid starten hela tiden vid start.

Spelet slutade plötsligt att stänga av sig och sa att bildskärmsdrivrutinerna hade lagts av och återställts.

Skärmen kunde få konstiga färger.

Men nu är allt löst, använder 169.25 och rekommenderar 169.09 till TF2 då den laggade mindre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Whiskan
JesperT, använder du dom från laptopvideo2go.com?
Det är bl.a i TF2 jag upplever detta problem, precis som du. Ibland kan man lira ett bra tag innan det händer något, som sagt. Det värsta fallet upplevde jag i Company of heroes, då kunde man bara lira i 1 min och sen stängde spelet av sig själv.

Grejen är den att datorn är ny, och jag tänker skicka tillbaks den om detta problem inte går att fixa. Dom sa att det är väldigt få som har detta problem, så det måste nästan vara ett defekt grafikkort. Du hade bara lyckats lindra problemet va?

Ja, jag har laddat ner mina från laptopvideo2go.com.
Har version 163.44 (Tweaksmobile mobileforce M6). De har funkat hyfsat, men som sagt inte tagit bort problemet även om det lindras.
Använde jag de från Zeptos sida gick det bara att spela några sekunder TF2 innan det kraschade.

Ska nog prova de där 169.09 som Keng rekommenderar.
Förresten, laggar TF2 för dig, Keng ?
Jag kör allt på max (utom AA som jag kör i 4x) i 1440x900 och det laggar inte alls vad jag kan känna. Det är väl samma grafikkort på Vostron ?

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

samma grafikkort fast mindre minne. Det kan hacka vid mycket "action" då det sprängs osv. Vet inte varför för jag kör högre upplösning på CoD4 än vad jag kör på TF2, ska se vad felet är. Kan också bero på servrarna.

Permalänk
Medlem

Jag prövade köra med 169.09 igår ett par timmar och inga tecken på error, men det kändes småryckigt t.ex när man sprang rakt fram, som om man "lunkade" fram. Inget farligt dock, vet inte om det kan vara nån realistisk springanimation i spelet. TF2 kunde klicka upp och ner sig förut för mig också men det kunde jag fixa genom att klicka alt + tab och sen öppna TF2 fönstret igen. Det återstå att se om det är borta för alltid genom att lira lite mer.

Permalänk
Medlem

Hoppas det går bra, mitt lagg är borta. Antagligen för att jag stängde av Utorrent. Jag kör trådlöst och det går segare.

Permalänk
Medlem

Ok, noobfråga, men drivrutinen 169.09 stöder inte i sin grundversion 8600m GT.
Ska man ladda ner den moddade inf-filen och lägga den i setup katalogen, eller hur funkar det ?

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
Ok, noobfråga, men drivrutinen 169.09 stöder inte i sin grundversion 8600m GT.
Ska man ladda ner den moddade inf-filen och lägga den i setup katalogen, eller hur funkar det ?

Ja

Permalänk
Medlem

Jag tanka INF filen och använde mig av denna metod: http://www.laptopvideo2go.com/forum/index.php?showtopic=11997
Funkade kanonbra

Permalänk
Medlem

Har inte testat TF2 med den nya drivrutinen än, men provade köra 3Dmark06.
Det måste vara den största ökning av poäng en drivrutin någonsin bidragit med för mig.

Med min gamla drivrutin fick jag 3300. Med den nya 3450 !
Trevligt !

Edit : Har provkört TF2 i ett par timmar utan någonkrasch också !
Mycket bra drivrutiner.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

Du hittar lösningen här...

Visa signatur

...:::::::Afterburner::::::....
--- Rider of the storm ---