Permalänk
Medlem

Information om mobilen finnes:
http://www.gsmarena.com/sony_ericsson_xperia_x1-2246.php

Får min n82 idag ;D

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Relik 📜

Verkar helt klart spännande..
Orkar dock inte vänta tills hösten, men en efterföljare kan nog bli aktuell som "nästa" mobil.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Den är ju helt klart snygg, men är ju i grunden bara en vanlig HTC-WM6-lur med någon slags egenutvecklad launcher eller task manager. Den är t.o.m. utvecklad av HTC.

Ser inte riktigt wow:et i det här, förutom att det sitter en SE-logga på WM-lur.

Dessutom ser den ut att vara 2 cm fet. Meh.

800x480 upplösning på skärmen?

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem

Hur vet ni att den är utvecklad av HTC ?

Tror det kan bli en intresant lur, dock tror jag nog att min nästa kommer bli en HTC. Trött på mina SE mobilproblem.

Visa signatur

Simply the best

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sockan
Information om mobilen finnes:
http://www.gsmarena.com/sony_ericsson_xperia_x1-2246.php

Får min n82 idag ;D

Finns det nån info om cpu och ramminne?

Visa signatur

Apple MacBook Air
Samsung Galaxy S2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av retret
Finns det nån info om cpu och ramminne?

ram minne vet ja inget om, men tyckte någon sa något om 500MHz i en video.
kan inte hitta tillbax till videon dock. :/

Permalänk

Vad kasst, inget HSUPA.

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Medlem

Bara jag eller har den ingen multitouch? Kanske bara är jag som inte hittar, men jag trodde tillverkare skullegöra det till standard nu när iPhone visat hur det skulle göras.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Windows Mobile 7 kommer ha Multi touch...dock är jag oroad att det kommer bli för mycket Iphone över allting nu...:/

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=277309

---------------------------------------------------------------------------------------

Som str8forthakill sa : "Jag läste någonstans att det är en ny slags teknik i displayen som får de futtiga 65565 färgerna att se lika bra ut som en bra display med 256K färger."

Undrar varför dom inte gjorde en mobil med 256K färger och använde den tekniken Skulle ju bli mega coolt! ;D

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk

CPU : Quallcomm (R) 7200
Speed : 528 MHZ
RAM: 128 mb
OS : WM 6.1 pro

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
Windows Mobile 7 kommer ha Multi touch...dock är jag oroad att det kommer bli för mycket Iphone över allting nu...:/

Bara det inte blir som som de andra Windows Mobile har varit, dvs totalt oanvändbara. Aldrig kunnat surfa lika effektivt på en windows mobile telefon som på min dator. Helt meningslöst att ha wlan, 3g osv i så fall.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Bara det inte blir som som de andra Windows Mobile har varit, dvs totalt oanvändbara. Aldrig kunnat surfa lika effektivt på en windows mobile telefon som på min dator. Helt meningslöst att ha wlan, 3g osv i så fall.

Vad är det som är oanvändbart?

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elite
Vad är det som är oanvändbart?

T.ex. att surfa runt tar 5 ggr så lång tid som på en dator, inget smidig navigation alls.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elite
800x480 upplösning på skärmen?

Så wow:et är 160 pixlar till i bredden, jämfört med de WM-lurar som har VGA-skärm?

Du har övertygat mig, jag vill ha en nu!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
T.ex. att surfa runt tar 5 ggr så lång tid som på en dator, inget smidig navigation alls.

men ett fullt qwerty tangentbord, en 3.0" touchscreen tycker ja det är ganska ultumat navigering.
Det är ju heller inte så att du sitter hemma i soffan och surfar på den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cluny
men ett fullt qwerty tangentbord, en 3.0" touchscreen tycker ja det är ganska ultumat navigering.
Det är ju heller inte så att du sitter hemma i soffan och surfar på den.

Klart man gör, ofta så vill man inte starta datorn när man måste kolla upp nått. Och vad spelar det för roll om du har ditt tangentbord som utfällning eller som på iPhonen får ett på skärmen? Så länge den inte har multitouch (pinch osv för att zooma, scrollning via att bara röra o det) så kmr den va seg att surfa med, och då är den ju meningslös, kan man lika gärna ha en vanlig mobil.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Klart man gör, ofta så vill man inte starta datorn när man måste kolla upp nått. Och vad spelar det för roll om du har ditt tangentbord som utfällning eller som på iPhonen får ett på skärmen? Så länge den inte har multitouch (pinch osv för att zooma, scrollning via att bara röra o det) så kmr den va seg att surfa med, och då är den ju meningslös, kan man lika gärna ha en vanlig mobil.

Varför tycker du det? Inte precis som att zoom behövs på en vanlig datorskärm då bredden är tillräcklig för att se hela webbrowsern i de allra flesta fall. I värsta fall får man väl scrolla i sidled lite lite och nedåtscroll är väl inte så förbannat svårt att åstadkomma?

Den här mobilen kommer vara extremt mycket bättre pga just upplösningen att surfa på än iphone iaf kan jag lova. Finns ju scrollknappar iaf eller knappar som agerar som det...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lolle
Den här mobilen kommer vara extremt mycket bättre pga just upplösningen att surfa på än iphone iaf kan jag lova. Finns ju scrollknappar iaf eller knappar som agerar som det...

Du kan lova hur mycket som hellst, det säger bara att du förmodligen aldrig har surfat på en WM-mobil. Om inte SE både lägger i ett hittills oanvänt grafikchip och skriver en egen browser, så kommer surfingsupplevelsen suga.

Den suger även på min iPhone, dock inte lika hårt. Och den kommer förmodligen att suga på alla kommande enheter med en så liten skärm.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lolle
Varför tycker du det? Inte precis som att zoom behövs på en vanlig datorskärm då bredden är tillräcklig för att se hela webbrowsern i de allra flesta fall. I värsta fall får man väl scrolla i sidled lite lite och nedåtscroll är väl inte så förbannat svårt att åstadkomma?

Den här mobilen kommer vara extremt mycket bättre pga just upplösningen att surfa på än iphone iaf kan jag lova. Finns ju scrollknappar iaf eller knappar som agerar som det...

Jag vet inte med dig, men med min syn klarar jag inte av att läsa texten på en 3" skärm utan att zooma. Men du har väll supersyn?

Sen så är det sjukt osmidigt att surfa om man zooma med knappar osv, därav intriducerade apple multitouch. Som sags suger det att surfa på iPhonen med om du skall göra det en längre tid, men det suger mindre.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Faktum med att jag nog är den enda personen här som har en mobil med samma upplösning på samma yta och har surfat på mobiler med 3" wvga skärm gentemot ni två (har förövrigt hyffsad syn också om det nu är relevant) och ja det fungerar jävligt bra för övrigt så jag vet ja. Har du då surfat på en WM mobil med wvga s.c.s.i?

http://www.willcom-inc.com/en/lineup/voice/index.html (Japansk mobil) Den längst till vänster har jag provat och en annan lite större modell också, det enda som skiljer den speciellt från Xperia är kameran och det är helt irrelevant nu ändå, har qwerty tangentbord också och att surfa på den är som dag och natt jämfört med en Iphone och dess upplösning.

Så zoom är ingen feature som kommer behövas i alltför stor mån om den nu inte har det och det går ju scrolla genom att peka på skärmen säkert med denna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lolle
Faktum med att jag nog är den enda personen här som har en mobil med samma upplösning på samma yta och har surfat på mobiler med 3" wvga skärm gentemot ni två (har förövrigt hyffsad syn också om det nu är relevant) och ja det fungerar jävligt bra för övrigt så jag vet ja. Har du då surfat på en WM mobil med wvga s.c.s.i?

http://www.willcom-inc.com/en/lineup/voice/index.html (Japansk mobil) Den längst till vänster har jag provat och en annan lite större modell också, det enda som skiljer den speciellt från Xperia är kameran och det är helt irrelevant nu ändå, har qwerty tangentbord också och att surfa på den är som dag och natt jämfört med en Iphone och dess upplösning.

Så zoom är ingen feature som kommer behövas i alltför stor mån om den nu inte har det och det går ju scrolla genom att peka på skärmen säkert med denna.

Så du menar att du ser bättre genom att göra texten mindre? Ja det verkar ju logiskt? Man behöver zooma för att texten är för liten, högre upplösning gör den bara mindre. Jag vill iaf kunna läsa texten på halvmeters avstånd eller så.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lolle
Faktum med att jag nog är den enda personen här som har en mobil med samma upplösning på samma yta och har surfat på mobiler med 3" wvga skärm gentemot ni två (har förövrigt hyffsad syn också om det nu är relevant) och ja det fungerar jävligt bra för övrigt så jag vet ja. Har du då surfat på en WM mobil med wvga s.c.s.i?

Jag har surfat på en Glofish X800, som förutom upplösningen på skärmen och ett fysiskt querty matchar denna, och jag ser inte hur 160 pixlar till på bredden skulle kunna utgöra en vesentlig skillnad. Surfning på WM är slött, oavsett villken upplösning enheten har, och oavsett browser. Visserligen gör Opera ett betydligt bättre jobb än PIE, men trots en snabb processor är det långsamt och hackigt.

Zoomningen, som dessutom är en total nödvändighet, då så höga upplösningar på så små skärmar gör sidorna i 1:1-skala oläsliga, är också slött, villket helt enkelt gör att upplevelsen suger.

Allt är ju iof subjektivt, och något jag tycker suger kanske du tycker är jättebra, så vi kommer nog inte så längre än så.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Självklart ser man det bättre om upplösningen är högre mindre brus i bilden, upplever inga problem att surfa i 1:1 och har svårt att se det gå bättre än i nuläget på Xperia för den storlek den faktiskt har. Jämfört med en vanlig dator självklart är det inte samma sak men helt ineffektivt och uselt, absolut inte. Kanske tar någon sekund extra i allmänhet och upplevde ingen hackighet eller större seghet med de enheter jag själv jämfört med.

Bredden är hyffsat väsentlig i en webläsare tycker jag absolut men sen är det väl antagligen ganska individuellt hur jobbigt man tycker det är med små bokstäver på en sådan skärm där jag tycker det är snabbt och effektivt gentemot vilken annan skärm med hälften av upplösningen, 30cm är inga större problem tycker jag iaf. Tur också då att Opera går att skaffa inte mer än det... dock upplevde jag IE som väldigt smidigt på apparater väldigt lika denna i kraft och grafikkort, men men... we agree to disagree

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lolle
Självklart ser man det bättre om upplösningen är högre mindre brus i bilden, upplever inga problem att surfa i 1:1 och har svårt att se det gå bättre än i nuläget på Xperia för den storlek den faktiskt har. Jämfört med en vanlig dator självklart är det inte samma sak men helt ineffektivt och uselt, absolut inte. Kanske tar någon sekund extra i allmänhet och upplevde ingen hackighet eller större seghet med de enheter jag själv jämfört med.

Bredden är hyffsat väsentlig i en webläsare tycker jag absolut men sen är det väl antagligen ganska individuellt hur jobbigt man tycker det är med små bokstäver på en sådan skärm där jag tycker det är snabbt och effektivt gentemot vilken annan skärm med hälften av upplösningen, 30cm är inga större problem tycker jag iaf. Tur också då att Opera går att skaffa inte mer än det... dock upplevde jag IE som väldigt smidigt på apparater väldigt lika denna i kraft och grafikkort, men men... we agree to disagree

Men du säger 30 cm är inget problem? Jag tycker man skall kunna läsa på 50-100 cm avstånd. Jag ser hällre att man kan zooma bra än lite extra pixlar, pixlarna gör det bättre på nära avstånd, men om samma telefon inte har grymm zoom teknik blir den oanvändbar på längre avstånd. Då tycker jag zoomtekniken är viktigare då den får det att fungera i alla lägen.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Har haft både en ipaq och ipod touch, 3,5 tums skärm i båda fallen. Touchen/iPhone är ljusår bättre att surfa med p g a multitouch. Upplösningen tror jag inte är lika viktig som ett smidigt system för att zooma.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lolle
upplever inga problem att surfa i 1:1 och har svårt att se det gå bättre än i nuläget på Xperia för den storlek den faktiskt har.

Oj oj oj så du snackar skit. Inga problem att surfa i 1:1 på en 3,5'' skärm? =p

Kan du inte öppna upp en valfri sida, säg huvudsidan på swec-forumet, på din telefon, och ta ett kort på skärmen, så att vi med våra lågupplösta ruttna skärmar kan få en hum om hur det ser ut. Gärna när du håller telefonen i handen, för skalans skull.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Oj oj oj så du snackar skit. Inga problem att surfa i 1:1 på en 3,5'' skärm? =p

Kan du inte öppna upp en valfri sida, säg huvudsidan på swec-forumet, på din telefon, och ta ett kort på skärmen, så att vi med våra lågupplösta ruttna skärmar kan få en hum om hur det ser ut. Gärna när du håller telefonen i handen, för skalans skull.

Svårt då jag bara testat andras telefoner när jag bodde i Japan och den jag har nu har inte internet så jag gjorde som så att jag tog en print screen och la in som bild på min telefon med 2.4" vga skärm men det är storlek och pixlar som räknas eller hur, har den också på höjden...

Det va också förbannat svårt att ta bra bilder från längre avstånd då kameran är för kass för att ta 640x480 pixlar på 30 cm som du kan förstå så du får helt enkelt nöja dig med detta. Går inte jämföra med verkligheten då du inte har en skärm med samma upplösning på samma lilla yta heller... hursom tog mig lite tid och kommer antagligen inte övertyga dig nu men kan säga att det är inga somhelst problem att urskilja bokstäverna på 30cm och om man anstränger sig lite smått inte heller på 50cm.
HPIM1328.jpg (1.6 MB)
HPIM1329.jpg (1.6 MB)
HPIM1331.jpg (1.5 MB)

Kan inte göra mer nu om du inte känner för att träffas någon dag i gbg Men jag står fast vid mitt 1.1 påstående ännu mer efter det jag testade med nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Jag vet inte med dig, men med min syn klarar jag inte av att läsa texten på en 3" skärm utan att zooma. Men du har väll supersyn?

Sen så är det sjukt osmidigt att surfa om man zooma med knappar osv, därav intriducerade apple multitouch. Som sags suger det att surfa på iPhonen med om du skall göra det en längre tid, men det suger mindre.

multitouh antar jag är när man kan zooma med 2 fingrar ut och in.
visst är det en grym funktion på iphone, men knappast nödvändigt.
ja sökte lite snabbt på youtube och hittade den här:

Opera mini, window mobile.
http://video.google.com/videoplay?docid=-5861089730085751788&...
Tycker det funkar utmärkt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lolle
Svårt då jag bara testat andras telefoner när jag bodde i Japan och den jag har nu har inte internet så jag gjorde som så att jag tog en print screen och la in som bild på min telefon med 2.4" vga skärm men det är storlek och pixlar som räknas eller hur, har den också på höjden...

Det va också förbannat svårt att ta bra bilder från längre avstånd då kameran är för kass för att ta 640x480 pixlar på 30 cm som du kan förstå så du får helt enkelt nöja dig med detta. Går inte jämföra med verkligheten då du inte har en skärm med samma upplösning på samma lilla yta heller... hursom tog mig lite tid och kommer antagligen inte övertyga dig nu men kan säga att det är inga somhelst problem att urskilja bokstäverna på 30cm och om man anstränger sig lite smått inte heller på 50cm.
HPIM1328.jpg (1.6 MB)
HPIM1329.jpg (1.6 MB)
HPIM1331.jpg (1.5 MB)

Kan inte göra mer nu om du inte känner för att träffas någon dag i gbg Men jag står fast vid mitt 1.1 påstående ännu mer efter det jag testade med nu.

Man ser ju rubrikerna utan problem, men den normalstora texten är ju en pina att läsa. Man ser den ju, men det är inget man varken kan eller vill läsa en längre stund. Syns "hyffsat" på den bilden där displayen är inzoomad, men det säger inte så mycket.

Men jag tackar för att du tog dig tid till att ta bilderna.

Visa signatur