Tillräckligt med kräm i agget för 1gb grafik?

Permalänk
Medlem

Tillräckligt med kräm i agget för 1gb grafik?

Hej, håller på att bygga ihopa min dator då det slog mig att nätagget kanske inte var tillräckligt stort. Det är på 450 W. Har köpt lite nya saker och undrade om det orkade med.
1gb 8800gt
E6750
4gb 6400-minnen från corsair
150gb raptor+2 andra små diskar, ungefär 120gb styck.
Ett asus p5k moderkort

Kommer nätagget att orka med, eller ett 500-600W är ett krav?

Tackar på förhand//
Marcus

Permalänk

näe det borde orka

Visa signatur

31337

Permalänk
Medlem

Vad är det för märke och modell?

Permalänk
Medlem

Märket är Deltaco och modellen är psu-217.
Det är bara en 20pins nätkontakt, funkar det trots att moderkortet tar 24pins?

Permalänk
Medlem

Deltaco är inga höjdar agg, sen behöver du en adapter 20>24pin om du vill kunna köra det agget men det lär inte klara av riggen.

Sen satsa på 512mb varianten av 8800gt om du inte redan köpt 1gb gör minimal skillnad förutom i typ 1 av 20 spel då kan det ge 10% mer.

Permalänk
Medlem

Okej, blir nog ett nytt nätagg då, men jag har köpt 1gb kortet. Tänkte införskaffa 24-tumsskärm, då är det inte dumt med 1024mb.

Permalänk
Medlem

Corsair 450w är perfekt för ditt system, tyst och bra.

http://www.inet.se/datorkomponenter/naetaggregat/450w-corsair...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Deltaco är inga höjdar agg, sen behöver du en adapter 20>24pin om du vill kunna köra det agget men det lär inte klara av riggen.

Sen satsa på 512mb varianten av 8800gt om du inte redan köpt 1gb gör minimal skillnad förutom i typ 1 av 20 spel då kan det ge 10% mer.

Vad jag vet av egna erfarenheter är att det går att köra 20 pin i 24 pin, inga svårigheter där med andra ord. Annars håller jag med dig, ett gammalt Deltaco agg är ingenting att ha.

Corsair VX450W lägger jag också min röst på.

MVH laggarbacken

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

Okej, men vill ha det imorgon. Så en butik vore att föredra.
Tittade på kjell, om man nu kan satsa på ett sådant.
www.kjell.com ,Datortillbehör / Chassi/datorlådor / Nätaggregat / 44221
500W eller kanske 630W?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FiskOlja
Okej, men vill ha det imorgon. Så en butik vore att föredra.
Tittade på kjell, om man nu kan satsa på ett sådant.
www.kjell.com ,Datortillbehör / Chassi/datorlådor / Nätaggregat / 44221
500W eller kanske 630W?

Watt hit och watt dit spelar ingen roll, bara för att du köper ett 1000W nätaggregat är det inte atoumatiskt bättre än ett nätaggregat på 300W. Din dator drar inte mycket, och om jag skulle varit dig skulle jag kört ditt system på ett 350W agg. Du klarar dig alltså väldigt bra på min och fesen rekommendation.

Och ett nätaggregat på 500W säger också ingenting, 500W skit eller 500W kvalitet. Det kan vara väldigt stor skillnad. Vissa 500W agg skulle knappt orka med din dator, medans andra 500W agg skulle orka driva din dator x 2.

MVH laggarbacken

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

Okej, tackar för alla svaren. Nu ska här beställas.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FiskOlja
Okej, tackar för alla svaren. Nu ska här beställas.

Men vad skall du beställa för nätaggregat då?

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

Jag tänkte ta det ni rekommenderade, men det blir nog jmedata imorgon då, fast det går tyvärr på 695kr där.

Permalänk

hmmm, Deltaco är inget att ha??????

Deltaco är distributör, de har några få agg som de säljer under namnet Deltaco-Huntkey. De aggen som säljs som Deltaco agg är riktiga Tagan, Akasa, SevenTeam, Spire, FSP, Chieftec ( bla Turbo 750 som är samma agg som Thermaltake ToughPower 750W)

Det är faktiskt inte Deltacos fel att butikerna inte säljer det under rätt namn, utan använder Deltacos Artikelnummer.

Pratar vi sedan om PSU-217, så är det ett Huntkey aggregat, som i och för sig inte är en höjdare

Deltaco har inga egna aggregat

Permalänk
Medlem

Tusan, behöver nätagget på fredag. Jme hade det ju inte hemma.
Så då finns det bara de butiker som finns i Malmö, plus komplett kvar att välja på. Varken Jme eller komplett hade Corsairen hemma.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laggarbacken
Vad jag vet av egna erfarenheter är att det går att köra 20 pin i 24 pin, inga svårigheter där med andra ord. Annars håller jag med dig, ett gammalt Deltaco agg är ingenting att ha.

Corsair VX450W lägger jag också min röst på.

MVH laggarbacken

Har ett 300w där jag kör 20>24pins adapter, man ska bara ha koll så agget har en 4pins 12v till moderkortet annars funkar det inte.

Kjell säljer tyvärr bara crap agg :/ FSP 350-400w kanske kan vara något annars finns för 300-400kr på inet.se tex.

Permalänk
Medlem

Okej, men problemet är att jag behöver det tills på fredag. Så butik i Malmö/komplett blir det.

Permalänk
Medlem

Om du har alla grejer är det bara att testa.

Permalänk
Medlem

Det värsta som kan hända är väl att det inte blir något nätagg kvar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FiskOlja
Det värsta som kan hända är väl att det inte blir något nätagg kvar?

Det värsta som kan hända är att datorn startar om sig eller inte startar.

Permalänk
Medlem

Allt är installerat och klart. Mitt Deltaco nätaggregat räcker fint, även i spel. Så det var ju skönt i alla fall. Slapp man ännu mer extra utgifter.

Permalänk

Jag skulle ändå byta inom en snar framtid. Att det funkar just nu betyder inte att det uppskattar belastningen och har några planer på att leva längre till. När ett aggregat dör kan det ta med sig rätt många delar i datorn om man har otur.

Visa signatur

Dator 1 | GA-X38-DQ6 | HD4870x2 | Q6600 @ 3.5Ghz | TRUE | 4GB Corsair PC6400 | TX750w | Cosmos 1000
Dator 2 | P5Q3 Deluxe | 9800GTX | E7200 @ 4.2GHz | TRUE | 2x2GB PC3-10600 | Antec Nine Hundred | HX620w