Permalänk
Robot

Öhm, så det gick.

Detta chassie var ursprungligen tänkt åt en Dual Xeon server, men jag lyckades aldrig få liv i moderkortet så det fick bli en surfdator åt min syster, en bra surfdator.

Sidoplåtarna glänser och man kan spegla sig i dem, naken metall är fint, men efter ett tag började det rosta så jag fick putsa om och sedan klarlacka . Fronten är gjord av ett hyllplan från en hylla i metall, den sexiga startknappen kommer från någon gammal volvo . har Volvo-kylpasta på CPU'n också.

ganska fin(...) dator för att ha kostat totalt 1160:-, en viss medlem här på sweclockers känner nog igen delarna som fick ta Xeon moderkortets plats.

Håller på med ett mer seriöst chassie till Xeon grejerna då jag kom på vad jag gjorde fel nu.

Besök albumet: Öhm, så det gick. av str8forthakill

Permalänk
Medlem

Stilrent chassi?
8p

Permalänk

Stilrent och snyggt...bra jobbat..=)

Visa signatur

// Patrik (rookie)
AMD Phenom II x2 555, ASUS MA478T-E, Corsair XMS3 4GB DDR3 PC3-12800 1600MHz, SSD OCZ-AGILITY2 40Gb, Radeon 4850 X 2 CF,
Windows 7 Ultimate 64-bit

Permalänk
Medlem

Förväntade mig en massa elak kritik ,tack.

Men det kommer väl snart

Permalänk
Inaktiv

Hade varit najs svartlackad. :3

Permalänk
Medlem

Närbilder på detaljerna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Närbilder på detaljerna.

Detaljer . Finns det såna?

Permalänk

Fan va nice! =D

Permalänk
Medlem

awsomesauce

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Detaljer . Finns det såna?

Det finns alltid detaljer

Permalänk
Quizmaster Karlstad 2022

Var inte M8 lite väl overkill på ett chassi? tufft annars:D

Permalänk
Medlem

Snyggt jobbat, 9P

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk
Hedersmedlem

Vad är det för komponenter då?

Permalänk

Snyggt, speciellt med tanke på att du använde ett skruvstäd.
Gillar M8orna också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stalked
Var inte M8 lite väl overkill på ett chassi? tufft annars:D

Det enda jag hittade passande muttrar till .

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWE|OggE
Vad är det för komponenter då?

Just nu är det: (allt är inte på bilderna)

Abit AV8 (3-rd eye?) socket 939
AMD Athlon 64 3700+ @ 2.2GHZ
1024MB TraxData ramminne (1*1024)
PNY GeForce 6800GT 256MB gddr3, med Zalman Fatality kylare.
10GB Western Digital IDE HDD (500GB extern dock)
Och GBLan/ljud integrerat.

Och ett Corsair VX500 som jag fick ärva från min mors dator.

Inte mycket att skryta med men det är en riktigt bra surfdator åt syrran, den är en fet uppgradering från P2 @ 333MHZ, 128MB ram, 2MB integrerad grafik osv... Kanske ska lägga upp bilden på gamla fronten också? Den var förfärligt ful.

Permalänk
Medlem

Dålig poäng du hade tycker jag...
Men, men en 8:a från mej i alla fall!

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt är det!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk

Snyggt!
De enda jag inte gillar är la den svarta knappen.
Annars tummen upp!

7p

Visa signatur

Jag är nog för gammal för att hänga här...

Permalänk
Medlem

Har du slipat eller polerat chassit? Såfall undrar ja hur du fick plåten så rak? Så fort jag försökte med nästan likadant projekt så böjde sig plåten även om jag gjorde det ute med vatten!:( PMA mig för lösningen=)

Visa signatur

baaah tjena! ;D

Permalänk

Den ser stöddig o robust ut! Satan vilken power on-knapp!

Visa signatur

"-You like sex AND money? We should hang out!" -"Idiocracy"

MSI P45 Platinum, e6850@3ghz, 4gb Corsair 6400c5dhx, 500gb+320gb, HD4850 Crossfire (Sapphire/His), Coolermaster Cosmos RC 1000

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Z0niCE
Har du slipat eller polerat chassit? Såfall undrar ja hur du fick plåten så rak? Så fort jag försökte med nästan likadant projekt så böjde sig plåten även om jag gjorde det ute med vatten!:( PMA mig för lösningen=)

Hemligheten är tjock plåt , inget som finns på moderna chassin . Använde först grovt sandpapper, den mindre grovt osv, sist någon mjuk sak som putsade ytan blank, en 1-cm tjock grej, vet inte riktigt vad det var men den fungerade tillfredsställande dock. Vart väldigt fint metallpulver som ramlade ner på golvet när jag använde den.

Och jag har gjort allt för hand, inga maskiner inte (Uotom borrmaskin till hål) och tryckluftskap till fiktminskning samt borttagning av den 0.5 KG tunga hdd-vaggan.

Permalänk

hur lykas man få med mer bilder en 6 i dessa gallerier maila snälla o biretta !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vanhenrik
hur lykas man få med mer bilder en 6 i dessa gallerier maila snälla o biretta !

[IMG][/IMG] länkar i beskrivningen?

Permalänk

Blir sugen på att såga och borra sönder mitt redan demolerade Chieftech chassi XD.

Inspiration!

Visa signatur

"-You like sex AND money? We should hang out!" -"Idiocracy"

MSI P45 Platinum, e6850@3ghz, 4gb Corsair 6400c5dhx, 500gb+320gb, HD4850 Crossfire (Sapphire/His), Coolermaster Cosmos RC 1000