Permalänk
Medlem

Popcorn A-100 - RGB?

Jag har tittat runt lite på diverse mediacenterlösningar, och har fastnat för Popcorn Hour. Bortser man från namnet och loggan så har den allt jag kan önska - förutom SCART-utgång. Jag har en tjock-tv som visserligen tar både S-Video och CVBS men den bilden är hemsk. därför vill jag helst köra RGB via scart. Jag undrar om man på något sätt kan få ut RGB via komponentutgångarna på Popcorn Hour.
Att göra någon form av RCA->Scart adapter borde inte heller vara så svårt, jag har en del kunskaper om lödning.

Ett annat alternativ vore om någon kan tipsa om en liknande maskin , som klarar att :
-Streama via trådbundet nätverk.
-Koda av DivX, XviD, WMA m.m.
-Skicka ut RGB via SCART.
-SPDIF, optisk eller coax spelar ingen stor roll, dock helst optisk.

Allt annat lull-lull som PH har kan jag klara mig utan, det viktigaste är de här fyra sakerna.
Tack på förhand.

Visa signatur

Speldator: Fractal Design Define XL | Corsair AX 650W | i5 2500k@4.4Ghz | Gigabyte Z68X-UD3H-B3| 2x4GB Corsair Vengeance 1600 Mhz | Sapphire Radeon HD7970@1200/1600 3GB | Corsair Force GT 120 GB | WDC Green 1 TB | 3xBenQ 24 " Eyefinity 5760x1080
Vattenkylning: EK Coolstream XT 360 | XSPC Rasa | EK FC-7970 | EK BAY SPIN Reservoir | Phobya DC12-400

Permalänk
Medlem

Har tittat på min Popcorn hour och den har iallafall S-Video och de kan man koppla ihop med Scart så det funkar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fowler
Har tittat på min Popcorn hour och den har iallafall S-Video och de kan man koppla ihop med Scart så det funkar.

Jo fast då är det fortfarande S-Video(Y/C). Jag vill kunna köra RGB.

Visa signatur

Speldator: Fractal Design Define XL | Corsair AX 650W | i5 2500k@4.4Ghz | Gigabyte Z68X-UD3H-B3| 2x4GB Corsair Vengeance 1600 Mhz | Sapphire Radeon HD7970@1200/1600 3GB | Corsair Force GT 120 GB | WDC Green 1 TB | 3xBenQ 24 " Eyefinity 5760x1080
Vattenkylning: EK Coolstream XT 360 | XSPC Rasa | EK FC-7970 | EK BAY SPIN Reservoir | Phobya DC12-400

Permalänk
Medlem

RGB är visserligen en komponent signal men det är inte samma sak som det man i dag kallar komponent. Det finns adaptrar för komponent-->scart, men rätt få tv-apparater klarar detta då det inte på långa vägar är någon standard men brukar finnas på vissa bättre dvd-spelare.

popcorn hour lär vara optimerad för den amerkinaksa marknaden, och där måste man erbjuda komponent så det är mest troligt därför.

Visserligen är ju RGB egentligen bättre än komponent sett till signalen om man pratar sdtv, men då de flesta tv-apparater konverterar till komponent i tv för att du ska kunna justera bilden så är det rätt konstigt att inte de flesta pal-tv klarar komponent i större utsträckning!

Men för att svara på frågan. Jag tror du får leta vidare, om det inte går ställa ppocorn hour att ge ut rgb. Tveksamt dock eftersom det lär bygga på en liten dator

Permalänk

Kan inte Tvix uppfylla dina krav...

Visa signatur
Permalänk

en chippad xbox skulle jag säga. Klarar allt det där och kostar mycket mindre. Jag köpte min för runt 500kr sedan köper men ett billigt chipp för 100kr.

Om du inte ska köra HD så finns det knappast någon vits att lägga så mycket pengar som 2000kr för att få samma funktioner som en xbox.

Permalänk

Ett chippat xbox har väl inte spdif utgång?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

det går ju att fixa eller så köper man en sådan kabel.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zack_Ersa
Ett chippat xbox har väl inte spdif utgång?

Min komponentkabel har optisk spdif.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Ja problemet löste sig då jag bestämde mig för att köpa en ny tv, en LCD med HDMI. Pengarna räckte dock inte till PH så den får inhandlas nästa lön istället.

Visa signatur

Speldator: Fractal Design Define XL | Corsair AX 650W | i5 2500k@4.4Ghz | Gigabyte Z68X-UD3H-B3| 2x4GB Corsair Vengeance 1600 Mhz | Sapphire Radeon HD7970@1200/1600 3GB | Corsair Force GT 120 GB | WDC Green 1 TB | 3xBenQ 24 " Eyefinity 5760x1080
Vattenkylning: EK Coolstream XT 360 | XSPC Rasa | EK FC-7970 | EK BAY SPIN Reservoir | Phobya DC12-400

Permalänk
Medlem

Kan trösta dig med att PH ändå inte finns i lager någonstans typ.

Permalänk
Medlem

Köp en Tvix , helt underbar maskin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Turbolax
Köp en Tvix , helt underbar maskin

När man kan få en PH för halva priset, pfft.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.