Hur montera Noctua Noctua NF-S12 på Thermalright U..

Permalänk

Hur montera Noctua Noctua NF-S12 på Thermalright U..

Hur monterar jag en Noctua NF-S12 på en Thermalright Ultra-120 eXtreme?

Får fan inte bygeln att göra jobbet, blir knäpp :/

Och kan det vara idé att klämma dit ett mynt/bricka på en gång medans man ändå är där och petar? Så den sitter bättre. Och i så fall.. när flänsen rubbas, bör jag tänka på något mer då .. ex. mer kylpasta? Monterad igår så det är relativt färskt.

Blir så skakis när man håller på med nya dyra saker

Visa signatur

Asus Rampage V Extreme U3.1 | Intel I7 5960x w. Corsair H110i GTX | Corsair Vengeance LPX 32gb 2666 Mhz | Asus GeForce GTX 1080 TI OC | Samsung 850 Pro + WD lagring | Corsair RM850x i ett Corsair Obsidian 750D

Permalänk

Jag använde ex antal buntband till min Ultra eftersom byglarna gick sönder. Har 2 fläktar som är sammanbundna med varann. Köpte en massa buntband på Clas Ohlsson, funkar finfint. Det är ju bra att fixa kabeldragning med också.

Blir också nervig av så dyra grejor som strular
Min kylare rör sig också lite, den har varit monterad nu i snart en vecka. Temperaturena är nu 67 grader full load (coretemp), så det är stabilt ändå + att jag vill knappast skruva hårdare.

Tyckte manualen var skräp, fattade precis tillräckligt efter en halvtimme

Visa signatur

"-You like sex AND money? We should hang out!" -"Idiocracy"

MSI P45 Platinum, e6850@3ghz, 4gb Corsair 6400c5dhx, 500gb+320gb, HD4850 Crossfire (Sapphire/His), Coolermaster Cosmos RC 1000

Permalänk

Jaha ja. Får kila iväg och köpa mig ett gäng också då. Om ingen kan förklara hur man kan göra annars.

Vad det gäller fästet, är det något man borde oroa sig för? Borde man klämma dit en bricka så skiten sitter bättre, och förmodligen kyller bättre/jämnare .. eller är det marginellt? Du kör som det är eller?

Visa signatur

Asus Rampage V Extreme U3.1 | Intel I7 5960x w. Corsair H110i GTX | Corsair Vengeance LPX 32gb 2666 Mhz | Asus GeForce GTX 1080 TI OC | Samsung 850 Pro + WD lagring | Corsair RM850x i ett Corsair Obsidian 750D

Permalänk

Hade samma problem
Det jag gjorde va att stoppa i ändarna alltså den delen som sitter i självakylaren i dom små hålen.

Sen gäller det att inte fega.

När du tror att "nu går den sönder" så böjer du lite till så gick det.

Kanske inte hjälper så mycket men det funkade för mig. Men lite nervig va man

Visa signatur

GA-P35-DS4 | E8500 3160 MHz @ 4303 MHz | Ultra-120 Extreme | 3x Noctua | GeForce 8800GTS 512MB | http://www.minhembio.com/Kneeclass

Permalänk

Hah, det är just det man är så satans rädd för, att ta i till bristningsgränsen

Men med "dom små hålen" menar du på fläkten eller dom ytepytte små på flänsen?

Visa signatur

Asus Rampage V Extreme U3.1 | Intel I7 5960x w. Corsair H110i GTX | Corsair Vengeance LPX 32gb 2666 Mhz | Asus GeForce GTX 1080 TI OC | Samsung 850 Pro + WD lagring | Corsair RM850x i ett Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem

Det är ju små hål längst mitten av kylaren. Ena änden ska in längst ner och andra längst upp. När man väl får till det är den ganska lätt att montera. Betydligt mycket lättare än min Scythe Infinity.

Permalänk

Okej, då ska jag göra ett försök när jag är hemma igen. Kommer bli ett jäkla bändande dock

Visa signatur

Asus Rampage V Extreme U3.1 | Intel I7 5960x w. Corsair H110i GTX | Corsair Vengeance LPX 32gb 2666 Mhz | Asus GeForce GTX 1080 TI OC | Samsung 850 Pro + WD lagring | Corsair RM850x i ett Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem

Hmm, ok jag tror att jag fattar vad som är felet. Ändarna ska in i hålen, det kan vara lite fippligt att få in dom men det ska inte vara några svårigheter. Sen ska den böjda delen inte över hela fläkten utan bara gå över flänsen och ner i hålet på den sidan av fläkten som är närmast kylaren. Jag tänker att du kanske försökt få hållaren över hela fläkten och det lär vara omöjligt. Vissa fläktar saknar också den där flänsen, NF-P12 är dock en fläkt som går montera på detta sättet.

Kolla på de här bilderna:
http://www.pithed.org/blogpics/ultra120installed.jpg

http://img370.imageshack.us/img370/644/ultra120andystech120mm...

Hoppas det hjälpte.

Permalänk

Tackar! Då var det fixat

Ett problem dock för den som har tid:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Varför skulle det inte krångla liksom :/

Visa signatur

Asus Rampage V Extreme U3.1 | Intel I7 5960x w. Corsair H110i GTX | Corsair Vengeance LPX 32gb 2666 Mhz | Asus GeForce GTX 1080 TI OC | Samsung 850 Pro + WD lagring | Corsair RM850x i ett Corsair Obsidian 750D

Permalänk

använd snöre eller ståltråd jag har min lodrät så fläkten hänger med snöre från kylare.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06