Team Fortress 2-tråden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swiifty
Går ytterst segt och ladda ner spelet! Men ska bli kul och testa, speciellt när spelet fått så bra kritik. Undrar bara en sak, finns det servers där critical hit inte är påslaget? Även, vilken är den mesta valda klassen?

Ja, det finns servrar där crits är avslaget, även om de är ovanligare.
Det är de som det står TFTrue på om jag förstått rätt ?

Vilken klass som är mest vald är svårt att säga. Det varierar väldigt.
Soldat är väl det som kan rekommenderas för en nybörjare och verkar väljas av rätt många. Den är lätt att spela hyfsat utan så mycket träning iallfall.
Sniper verkar rätt populärt bland nybörjarna också.

Spion är nog den klass jag minst kan rekommendera till nybörjare. Är rätt frustrerande och kräver en del träning för att ens spela hyfsat.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

Visst spelar många noobs sniper, men det betyder inte att de borde göra det eller att de är bra på det.

*shruggs* free headshots 4 me...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teleportation
Visst spelar många noobs sniper, men det betyder inte att de borde göra det eller att de är bra på det.

*shruggs* free headshots 4 me...

Nä, det stämmer bra.
Stör mig väldigt på när halva laget kör sniper och ändå inte lyckas döda moståndarnas snipers. De verkar mest stå där som mänskliga offer.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Då har jag misstagit mig rejält när det gäller spies. Har sett några videos och de ser ut och äga rätt så bra, speciellt när det är osynliga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swiifty
Då har jag misstagit mig rejält när det gäller spies. Har sett några videos och de ser ut och äga rätt så bra, speciellt när det är osynliga.

Spies är grymma om man kan hantera dom en bra spy kan vara skillnad mellan vinst/förlust (ta ut farliga *insert random class* + medic combos / ta ut Sentries/teleporters/dispensers) men somsagt man måste kunna dom fast tycker dom är rätt enkla. Eftersom dom inte kan attackera direkt ur stealth så krävs det finess med att stealtha till bra ställen och sen disguisa sig så att det ser troget ut att man är på deras lag (inte så troligt att en teammate kommer oskadd ur fiendens bas ^^)

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
Ja, det finns servrar där crits är avslaget, även om de är ovanligare.
Det är de som det står TFTrue på om jag förstått rätt ?

Vilken klass som är mest vald är svårt att säga. Det varierar väldigt.
Soldat är väl det som kan rekommenderas för en nybörjare och verkar väljas av rätt många. Den är lätt att spela hyfsat utan så mycket träning iallfall.
Sniper verkar rätt populärt bland nybörjarna också.

Spion är nog den klass jag minst kan rekommendera till nybörjare. Är rätt frustrerande och kräver en del träning för att ens spela hyfsat.

TFTrue är ett tillägg som man i kan välja No Crits i, men det är numera rättså onödigt eftersom efter senaste/förrförra uppdateringen kan man göra det direkt i spelet. Soldier är nog bra att börja med, sniper är ju ungefär samma sak i alla fps-spel så det är ju rätt simpelt också. Spion äger ju som sagt rätt bra när man har skillen inne, det tar dock ett tag:)

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem

Trött på tråkiga public?

Vill du spela i Team?

Är du Bra med Scout/Demo?

Skriv en ansökan på www.rc-tf2.tk Eller PM.a Mig

Vi på Road Crew är ute efter en bra scout, och då måste du vara riktigt bra!

Permalänk
Medlem

Tankar just nu hem en enorm update till Team fortress 2, nästan lika stor som halva det tidigare spelet..

Måste vara Goldrush och annat som nu har dykt upp !
Blir till att lägga sig sent nu...

Edit :
Från 70% till 88% färdig på en timma nu...
Inte går det snabbt med 2 Megabitsuppkopplingen jag har.
Får hoppas att det är värt det och jag inte suttit uppe i onödan..

Edit2: Orka...
Vad var det som laddades hem egentligen ?
Det blev ju ingen som helst skillnad ?
Eller buggade det sig bara så att en stor del av spelet behövde laddas hem igen..?

Någon annan som stötte på denna nedladdning, eller var det bara något med mitt spel ?

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
Tankar just nu hem en enorm update till Team fortress 2, nästan lika stor som halva det tidigare spelet..

Måste vara Goldrush och annat som nu har dykt upp !
Blir till att lägga sig sent nu...

Edit :
Från 70% till 88% färdig på en timma nu...
Inte går det snabbt med 2 Megabitsuppkopplingen jag har.
Får hoppas att det är värt det och jag inte suttit uppe i onödan..

Edit2: Orka...
Vad var det som laddades hem egentligen ?
Det blev ju ingen som helst skillnad ?
Eller buggade det sig bara så att en stor del av spelet behövde laddas hem igen..?

Någon annan som stötte på denna nedladdning, eller var det bara något med mitt spel ?

Den ända update jag fick var

[-]March 13, 2008 - Team Fortress 2 Update Released

Updates to Team Fortress 2 have been released. The updates will be applied automatically when your Steam client is restarted. The specific changes include:

Team Fortress 2

Fixed Linux dedicated server map load problems on certain Athlon processors

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

"Steam is temporarly unavailable" står det för mig...tar mig inte ens in på steam?! :S hoppas jag inte är ensam

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
"Steam is temporarly unavailable" står det för mig...tar mig inte ens in på steam?! :S hoppas jag inte är ensam

Permalänk
Medlem

funkar nu..(eller för någon timme sedan) läste på ett forum att man kunde ta bort

ClientRegistry.blob från steam mappen, gjorde det och efter det funka det.
Det gör att steam måste uppdatera från början igen och återställa vissa filer tydligen. Inga spel eller så försvinner, eller inställningar...

så har ni inte fått igång det än så prova ta bort den filen och sedan starta steam igen

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Stödjer Team fortress 2 - Dubbla kärnor?

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

I Chapter 4: Lego Batman & TF2 från GameTrailers TV - Valve Studios nämner de Goldrush i slutet. Kanske lite gammal då den släpptes första mars, men det är möjligt att någon annan missat den också.

Permalänk
Medlem

Nån som vet ett smidigt sätt att få server att gå till nästa bana efter xx minuter.
i DODs kör man ju med mp_timelimit "30"
Det funkar inte i TF2 verkar det som.

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem

Precis samma i TF2

rcon mp_timelimit 30

tex. sen måst edu lägga till fler banor i .bat filen du använder för att starta servern eller maplisten..

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
Precis samma i TF2

rcon mp_timelimit 30

tex. sen måst edu lägga till fler banor i .bat filen du använder för att starta servern eller maplisten..

funkar inte med mp_timelimit på något sett.
Jodå, mapplista har jag och den funkar bra, byter banor efter den vid matchslut automtiskt.

har aldrig haft problem med mp_timelimit på någon av alla CS och DOD servrar jag har satt upp.

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JenzA
funkar inte med mp_timelimit på något sett.
Jodå, mapplista har jag och den funkar bra, byter banor efter den vid matchslut automtiskt.

har aldrig haft problem med mp_timelimit på någon av alla CS och DOD servrar jag har satt upp.

ja då är det något som är galet med din server, för det är det kommandot som är rätt.

Funkar hur bra som helst för mig.

rcon mp_timelimit 30

då blir det 30 minuters timelimit, vad händer då? står det något felmeddelande eller?

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk

tjena alla TF2 spelare, skaffade spelet just idag och omg! så ballt haha! älskar SentryGuns fast ja en SPy som är Elite äger mer eller mindre mig HEHE! btw jag lirade på en server med 20-30 Pers Well mappen och maxade allt allt på High Reflect o allt! 16 AA 16 AF och jag kom ner på 45 FPS på nått viist ställe är det möjligt? 8800GTS har jag E8400 4GB ram ha de fett

Permalänk
Medlem

Hej och välkommen till spelet !

Ja, sentryguns kan vara roliga. Att placera ut dem lite dolda bakom nån krök och se folk springa fram och överraskas och köttas av dom är alltid lika kul..

Det är som du säger ett spel som inte verkar kräva speciellt mycket för att kunna köras på max. Tom jag med mitt laptopgrafikkort 8600m GT kan köra det på max (i 1440x900) (även om det då ibland droppar till väl låga fps..).
Med ditt system bör du lätt kunna köra allt på max med hög fps.

Själv har jag ställt ner alla grafikinställningar så långt det går och kör i 1024x640. Det ser faktiskt fortfarande bra ut och ger framför allt en mycket högre fps på mitt lite sämre system..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

I vilka servrar spelar ni? Själv kör jag mest på [Dogs]... och Sweswat.

Permalänk

hehe jafan älskar att kötta folk med Gunsen bästa som finns, men tror att jag börjar gilla Scouten mer och mer, eller ja har inte spelat så mycket med den:P men den är så snabb och lurig

jadå asså jag lirar hur bra som hälst men finns ställen den drar ner till 45 typ om det finns 100 platser på mappen så på 1 eller 2 ställen droppar den till 45-55 när man är 30 på mappen annars går det bra hehe

woow lirade du på den upplösningen :S hehe:P
ja eller hur det är skitsnyggt även på Low jadå kan ni säga var ni lirar?

IP eller nått? orkar inte lira på random servrar:P hehe ha de fint grabz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratom
I vilka servrar spelar ni? Själv kör jag mest på [Dogs]... och Sweswat.

Spelar på våran egna public clan server ^^
217.78.19.165:28015

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArreGanne
hehe jafan älskar att kötta folk med Gunsen bästa som finns, men tror att jag börjar gilla Scouten mer och mer, eller ja har inte spelat så mycket med den:P men den är så snabb och lurig

jadå asså jag lirar hur bra som hälst men finns ställen den drar ner till 45 typ om det finns 100 platser på mappen så på 1 eller 2 ställen droppar den till 45-55 när man är 30 på mappen annars går det bra hehe

woow lirade du på den upplösningen :S hehe:P
ja eller hur det är skitsnyggt även på Low jadå kan ni säga var ni lirar?

IP eller nått? orkar inte lira på random servrar:P hehe ha de fint grabz

Jag har på det mest low, 800x400, samma grafikkort som JesperT där innan och självklart en laptop. Om du gillar scout så bör du testa att dra ner upplösningen, det blir lättare att träffa motståndaren, testa och avgör själv.

Permalänk

fett egen server haha! cool!:P får man vara med o spela där eller måste man vara med clanen eller nått? jag lirar på 1024X764 nått där kommer inte helt vad det är ska jag hade ännu lägre??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArreGanne
fett egen server haha! cool!:P får man vara med o spela där eller måste man vara med clanen eller nått? jag lirar på 1024X764 nått där kommer inte helt vad det är ska jag hade ännu lägre??

Servern är sponsrad och alla är välkommna, förutom de som sabbar spelet.

Permalänk
Medlem

Bara jag som får intrycket att ArreGanne faktiskt är en speedad hamster?

Visa signatur

Mycket mumbo-jumbo nu känner jag.

Permalänk
Medlem

mjoo börjar också misstänka det...:P

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Visste inte att ni var medlemmar på Sweclockers Keng. Måste säga att ni har en väldigt stabil och populationsrik server. Finns tyvärr inte så många svenska servers vad jag har sett iallafall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swiifty
Visste inte att ni var medlemmar på Sweclockers Keng. Måste säga att ni har en väldigt stabil och populationsrik server. Finns tyvärr inte så många svenska servers vad jag har sett iallafall.

Hehe, finns faktiskt rätt så många svenska servrar minst ett 20tal populära.
Såg att du även blev medlem på vårat forum, bara att skriva tips på vad du kommer på som vi kan förbättra där.

Permalänk
Medlem

Okej, då är det nog att jag inte har under 50 ping på alla servarna.
Letar ni fortfarande efter nya medlemmar i guilden?