Billigaste och dyraste nya bilen Km/h / krona?

Permalänk
Medlem

Billigaste och dyraste nya bilen Km/h / krona?

Vilken är den billigaste och dyraste bilen man kan köpa ny i förhållande till pengar/km/h?

Ett exempel Porsche GT9 5,6 miljoner kronor toppfart 407 kilometer i timmen.
Dyrast?

Blir ca 13759kr per km/h

Men en Hyundai i10 som toppar 151km/h men bara kostar 79,900kr Ink miljö rabatt.

Blir ca 529 kr per km/h.

Är det den billigaste och dyraste? lr finns det någon billigare/dyrare ny bil?

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Avstängd

Är inte bensinförbrukning mer vanligt att räkna på i såna här sammanhang? Samt försäkring, skatt osv Din uträkning har ju inte direkt med något att göra?

Dvs du ska ha en så dyr bil som möjligt som går så sakta som möjligt för att få ett högt värde? Och tvärt om för att få ett så lågt som möjligt.

Visa signatur

| GA-P35-DS3 | Intel E4500@3,2Ghz | 2x1024mb Corsair XMS2 6400 | GeCube HD3850 512mb | 320Gb SATA2 16mb |

Har vart här sen -04 men hette tidigare "the_7_eleven".

Permalänk
Medlem

Bugatti Veyron
406 km/h
Ca 10.6 Miljoner

Blir ca 26108kr per km/h

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gavve
Bugatti Veyron
406 km/h
Ca 10.6 Miljoner

Blir ca 26108kr per km/h

Hittar du en Veyron för 10.6mille? Jag tar den!

Finns en till salu i Sverige för 15.5 mille, det blir 38084kr per km/h
Fast klart, den har ju ökat i värde, nypris var väl runt din siffra

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Vila i frid

Veyron hade en ganska rund siffra på 100.000€ när den första såldes.
Men sen har ju priserna skjutit upp en aning.

Permalänk

Koenigsegg ccxr EDITION

Pris: 14.067.000 kr
Toppfart: Mycket luddiga 400+ km/h

Summa: 35142,5 kr per km/h

Permalänk

Vågar tro att det är en Rolls:

Pris: Stjärnstopp.
Maxfart: 8 km/h

Summa: Jättemycket per km.

Visa signatur

Lee Adama is a bitch!

Permalänk
Medlem

hehe

Bil: http://bil.feber.se/art/37825/17_500_kronor/?bild=42026
Pris: 17500kr
Maxfart: ~70km/h

Summa: 218,75kr per km/h

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

Pratar ni bara dyraste och billigaste?

Något jag tycker är att Saab? har ju kedjedrift på sina bilar vilket medför ett byte på den kedjan till fläkten bland annat o var 6000mil ska den bytas och det kostar lite mer än 6000 kr

Beror som sagt på vad det är för bil och hur händig man är själv. kan man byta bromsar och byta olja mm så är bilar före 95 de billigaste , sen att de drar lite mer soppa kan ju gämnföras att inköpskostnaden är mindre och att få saker kan gå sönder i de bilarna.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gavve
Bugatti Veyron
406 km/h
Ca 10.6 Miljoner

Blir ca 26108kr per km/h

Stämmer inte riktigt... toppfarten du har är det officiella dom säger att den ska komma upp i... inofficiellt har dom varit uppe i över 420km/h.

Myyycket pengar

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NickePicke
Stämmer inte riktigt... toppfarten du har är det officiella dom säger att den ska komma upp i... inofficiellt har dom varit uppe i över 420km/h.

Myyycket pengar

Har du källa på 420km/h?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Har du källa på 420km/h?

Nope, ska inte påstå att jag är säker, men jag har för mig att jag såg det på Top Gear/ Fifth Gear när dem intervjuade någon på Bugatti, och provkörde Veyron.

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Billigaste är valfri skräpbil för 1000kr

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NickePicke
Nope, ska inte påstå att jag är säker, men jag har för mig att jag såg det på Top Gear/ Fifth Gear när dem intervjuade någon på Bugatti, och provkörde Veyron.

När TopGear testar kärran så kommer dom upp i 407 km/h...

Jag tror fortfarande den svenska bilen är den dyraste NYA bilen per Kmh!!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Pratar ni bara dyraste och billigaste?

Något jag tycker är att Saab? har ju kedjedrift på sina bilar vilket medför ett byte på den kedjan till fläkten bland annat o var 6000mil ska den bytas och det kostar lite mer än 6000 kr

Beror som sagt på vad det är för bil och hur händig man är själv. kan man byta bromsar och byta olja mm så är bilar före 95 de billigaste , sen att de drar lite mer soppa kan ju gämnföras att inköpskostnaden är mindre och att få saker kan gå sönder i de bilarna.

Dom räknar på nypris delat med toppfart =/ Ingen logik alls i det. Jag är helt på din sida!

Visa signatur

| GA-P35-DS3 | Intel E4500@3,2Ghz | 2x1024mb Corsair XMS2 6400 | GeCube HD3850 512mb | 320Gb SATA2 16mb |

Har vart här sen -04 men hette tidigare "the_7_eleven".