Permalänk
Medlem

Datorn kommer inte igång

Hejsan alla underbara datatekniker
Jag har ett problem som uppkom igår.
Jag satt vid datorn och spelade musik och titta lite på forum och sådant. Helt plötsligt så låser sig datorn. Jag tänker inte mer på det utan startar om den, har en knapp på burken som gör en omstart automatiskt. Jag gick iväg, och kom tillbaka, då hörde jag datorn ta kraft för att starta, men när den har försökt starta i ca 4-5 sekunder så släcks den, inget kommer upp på skärmen eller så. Fläktarna och så kommer igång, samt mina LED ljus. Men som sagt så slocknar den efter 4-5 sekunder.
Jag testar att starta den igen, då slocknar den efter 1 sekund. Den håller på så hela tiden tills jag stänger av nätagget.
Kanske något kretskort som gått? Jag har satt ihop skiten själv, så vettefan ifall det kan vara statisk elektricitet.
Eller brist på ström från nätagget? Eller har ingen aning, är inte speciellt duktig på sådant.

Operativsystem: Windows XP, crackat sådant.

Nätagg: Antec SmartPower 2.0 450W ATX2.0

Processor: Intel Core 2 Duo E6750 2.66GHz 4MB

Moderkort: Gigabyte GA-P35-DS4 (rev 2.x) iP35 4DDR2-DIMM 2PCI 5PCIe SATA Raid Audio GB-LAN Firewire Socket775 ATX

Grafikadapter/Grafikkort: Gainward BLISS GeForce 8800GTS 320MB DDR3 TV-out DUAL DVI SLI-ready RETAIL PCI Express

Hårddisk: Hitachi Deskstar T7K500 400GB 7200rpm 16MB SATA2

Ram: Corsair TWIN2X2048-8500C5D Dominator 2x1024MB(tot. 2048MB) XMS2-8500 1066MHz 5-5-5-15

Aerocool ExtremEngine 3T Miditower BLACK/SVART without PSU/utan nätagg.

Ett väldigt tack på förhand !

Visa signatur

Kristerz ris