Permalänk
Medlem

Logitech G9

Stod länge i valet och kvalet men köpte till slut en Logitech G9 som ersättare till min gamla G7. Var inte helt övertygat eftersom den kändes lite konstig och var väldigt dyr - den var dock väldigt snygg. Men nu vill bara säga att denna mus är helt fantastisk att använda (och jag får inte pengar av Logitech för att säga det). Har provat massa andra spelmöss bla Creative 2020 och dom andra logitech i "G" serien men G9an är helt överlägsen. Man märker det först när man använder den på datorn - nästan magiskt. Con's är väl priset, lite meckiga inställningar och att den inte är mer lutat (men lutade high end möss finns ju inte längre). Får du den för under 600:- som jag fick så köp direkt om du funderar på en ny spelmus!

Visa signatur

||Corsair Crystal 570X RRG, MSI X370 AM4 ATX, AMD Ryzen 7 1800X CPU - 3,6 GHz - AMD AM4, Sapphire Radeon RX 580 Nitro+ 2xHDMI 2xDP 4GB, Corsair Vengeance LPX Red 32GB (4x8GB) / 2666MHz, Corsair HXi 750W, GigaWorks S750 7.1, Windows 10/Ubuntu 14, Philips Brilliance 272C4, Benq W750||

Permalänk

Tjena!

Kan jag bara fråga en sak?

Jag har G9 och när jag har mus acceleration PÅ och försöker dra musen diagonalt ner och höger samtidigt sakta så hackar bara pekaren fram och rör sig inte diagonalt.

http://forums.logitech.com/logitech/board/message?board.id=ge...

Läs hans problem, EXAKT likadant som jag har.

Vore schysst om du kunde kolla ifall du har samma problem.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

Nej, jag har inga sånna problem... har du dom senaste drivrutinerna? Provade med att ställa in acceleration från logitech-programmet och från kontrollpanelen och det var inga problem för min del.

Visa signatur

||Corsair Crystal 570X RRG, MSI X370 AM4 ATX, AMD Ryzen 7 1800X CPU - 3,6 GHz - AMD AM4, Sapphire Radeon RX 580 Nitro+ 2xHDMI 2xDP 4GB, Corsair Vengeance LPX Red 32GB (4x8GB) / 2666MHz, Corsair HXi 750W, GigaWorks S750 7.1, Windows 10/Ubuntu 14, Philips Brilliance 272C4, Benq W750||

Permalänk
Medlem

Jag gjorde samma byte som du, Alopex, från G7 till G9. Håller med om att det är kanonmus, särskilt med det grova greppet. Kändes ju lite konstigt först eftersom den är så platt, men den funkar otroligt bra när man är van.

Fick ett G15 II när jag fyllde år igår, så nu känner jag mig riktigt nördig

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

G11 här - fler nördknappar på den

Visa signatur

||Corsair Crystal 570X RRG, MSI X370 AM4 ATX, AMD Ryzen 7 1800X CPU - 3,6 GHz - AMD AM4, Sapphire Radeon RX 580 Nitro+ 2xHDMI 2xDP 4GB, Corsair Vengeance LPX Red 32GB (4x8GB) / 2666MHz, Corsair HXi 750W, GigaWorks S750 7.1, Windows 10/Ubuntu 14, Philips Brilliance 272C4, Benq W750||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull

Jag har G9 och när jag har mus acceleration PÅ och försöker dra musen diagonalt ner och höger samtidigt sakta så hackar bara pekaren fram och rör sig inte diagonalt.

Jag har samma problem som du, fast med en razer diamondback. sjukt störande, någon som vet vad man kan göra för att bli av med det?
Har försökt med allting, mousefix, usbpatch 500hz och nån razer"fix".

Permalänk
Medlem

Du skulle alltså säga att den är en märkbar förbättring över G7? Bättre precision, mer bekväm? Känner du någon skillnad alls när det gäller precision och/eller fördröjning? Är greppet mycket bättre, själv får jag ibland handsvett under särskilt intensiva spelsessioner, vilket gör den glatta G7'an ungefär lika lätthållen som en inoljad iller.

Sitter nämligen själv med en G7 för tillfället, och en G9 är helt klart ett lockande alternativ. Men då vill jag också att prestandaskillnaden är märkbar. Dock så verkar den lite liten, jag har vant mig så vid de äldre G-mössens (smått perfekta) form.

Permalänk
Medlem

Lite svårt att säga men det känns som jag har direktkontakt med vad som händer på skärmen med G9an på ett sätt som jag inte hade med G7an. Låter ju som jag blivigt hjärntvättad men jag är helt såld G9an. Tyckte inte G9an var så märkvärdig i butiken när jag kände på den men när man väl kopplat in den och tweekat lite äger man. Jag har maximala tyngder i och kör på en mkt bra musmatta (q-pad 1, 5mm). Jag använder också det större greppet som ska motverka "inoljning" och det funkar bra (hade iof inga större problem med G7an heller). Min tjej provade den med och hon sa rent spontant att den var mkt bra (och hon har inte alls koll på vad den kostade eller att den var speciell).

Visa signatur

||Corsair Crystal 570X RRG, MSI X370 AM4 ATX, AMD Ryzen 7 1800X CPU - 3,6 GHz - AMD AM4, Sapphire Radeon RX 580 Nitro+ 2xHDMI 2xDP 4GB, Corsair Vengeance LPX Red 32GB (4x8GB) / 2666MHz, Corsair HXi 750W, GigaWorks S750 7.1, Windows 10/Ubuntu 14, Philips Brilliance 272C4, Benq W750||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alopex
Nej, jag har inga sånna problem... har du dom senaste drivrutinerna? Provade med att ställa in acceleration från logitech-programmet och från kontrollpanelen och det var inga problem för min del.

Japp, senaste drivrutiner. Nu har jag även testat musen på 4 olika datorer, samma problem på alla.

Detta händer alltså bara om jag har "Använd operatissystemets inbyggda drivenheter för muspekarens hastighet och acceleration" ibockad, bockar jag av den och stänger av musaccsen i kontrollpanelen men har kvar accelerationen i SetPoint funkar det utan problem.

Det händer bara när "Förbättra pekarens precision är på", går inte att röra musen snett ner till vänster sakta, men om jag drar musen fort går det.

Skumt.
Ringde logitech-support precis och det var upptaget, vafan?

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

Vilket opperativsystem kör du?

Visa signatur

||Corsair Crystal 570X RRG, MSI X370 AM4 ATX, AMD Ryzen 7 1800X CPU - 3,6 GHz - AMD AM4, Sapphire Radeon RX 580 Nitro+ 2xHDMI 2xDP 4GB, Corsair Vengeance LPX Red 32GB (4x8GB) / 2666MHz, Corsair HXi 750W, GigaWorks S750 7.1, Windows 10/Ubuntu 14, Philips Brilliance 272C4, Benq W750||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alopex
Vilket opperativsystem kör du?

Windows XP Service Pack 2 Svenskt.

Föressten, läs detta:
http://forums.polyloop.net/111105-post20.html

Det verkar som det är ett känt problem, men jag förstår inte hur du kan få det och funka, för du kör väl också Service Pack 2.

Kan du inte testa att gå in i SetPoint, Enhetsinställningar och återställa dom 3 medkommande profilerna. Kör sedan profil "Gaming", den gröna, på 800DPI (2 gröna pinnar på musen). Testa sedan att dra musen VÄLDIGT sakta ner och höger (Sydost).

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

Gaming, gröna, 800DPI, två pinnar, sakta ner mot höger vänster upp ner osv... nej, inga som helst problem . Jag kör iof Vista SP 1 - nått var det bra för

Visa signatur

||Corsair Crystal 570X RRG, MSI X370 AM4 ATX, AMD Ryzen 7 1800X CPU - 3,6 GHz - AMD AM4, Sapphire Radeon RX 580 Nitro+ 2xHDMI 2xDP 4GB, Corsair Vengeance LPX Red 32GB (4x8GB) / 2666MHz, Corsair HXi 750W, GigaWorks S750 7.1, Windows 10/Ubuntu 14, Philips Brilliance 272C4, Benq W750||

Permalänk
Hedersmedlem

Hur är skrolljulet på G9:n?

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Ok tycker jag. Man kan ställa in det på hack eller utan. Någon hade klagat på autoscrollen läste jag men den behöver man inte köra med.

Senare inlägg: sitter och jämför en Creative Fatal1ty 2020 mus med Logitech G9 - otroligt att det kan vara sådan skillnad! Måste säga att jag trodde det var lite pengar i sjön på extrem-mössen men G9 är helt fantastisk där Fatal1ty'n sviker. Och båda är som sagt extreme gamer möss. Och nej, jag är inte en Logitech fan boy (men jag blir snart det...)

Visa signatur

||Corsair Crystal 570X RRG, MSI X370 AM4 ATX, AMD Ryzen 7 1800X CPU - 3,6 GHz - AMD AM4, Sapphire Radeon RX 580 Nitro+ 2xHDMI 2xDP 4GB, Corsair Vengeance LPX Red 32GB (4x8GB) / 2666MHz, Corsair HXi 750W, GigaWorks S750 7.1, Windows 10/Ubuntu 14, Philips Brilliance 272C4, Benq W750||