”Glöm piraterna!”

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
OnT:
Jag är seriöst imponerad!
Känns väldigt bra att se någon som faktiskt kommit på att man måste använda hjärnan för att skapa innehåll i plånboken och inte tvärt om.

OfT:
Ditt argument om att det är lagringstillverkarnas fel är ju dock helt uppåt väggarna. I så fall får vi ju börja skylla på bil-tillverkarna för att folk kör för fort, på alkoholtillverkarna att de kör onyktra eller varför inte skylla på tillverkarna av skidor m.m. när folk ramlar och bryter någonting i backen?

Det är inte lagringstillverkarnas fel att folk piratkopierar, precis lika lite som att det är våra internetoperatörers fel att folk laddar hem saker. Visst, mer lagring betyder att de har ett sätt att spara det som de får hem, men det tvingar dem på inget sätt att faktiskt ladda hem någonting.

Piratkopiering beror på minst 1 av 2 saker, i de flesta fall antagligen båda. Den första är att folk är snåla, den andra är att de är slöa. Folk vill inte betala 4-500kr för ett spel, det är för mycket och de anser inte att det är värt det. Detta betyder itne att de tvunget inte vill betala alls, bara inte så mycket som marknaden tycker. Sen är det mycket enklare och bekvämare att bara sitta hemma, klicka på en knapp och en stund senare vara igång än att behöva dra sig in till närmaste butik. Och det är dessa två saker som skapar en platform för piratkopieringen att stå på. Det är alltså folks eget fel, med en stor dos uppmuntran från marknaden, inte de som skapar lagringsutrymme.

det är fortfarande en bidragande faktor , hade inte deta funits så hade nog inte vi heller kommit på att vi ska kopiera eller nått heller , i övrigt så har allt en baksida köper man en bil så vill man se va den går för ,o man kör fortare osv som du skrev ,sånt man kan inte komma undan med ,det är där lagarna finns så vi o andra ska känna sig skyddade osv ´, lika dant är det med piratkopieringen hade inte lagen om att piratkopiering är förbjuden funnits så kanske det varit mer omfattatnde att kopiera osv

Visa signatur

Blir så jävla less ,aldrig mera E8XXX eller nånsin 45nm teknologi.. bara skit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Siggemc
det är fortfarande en bidragande faktor , hade inte deta funits så hade nog inte vi heller kommit på att vi ska kopiera eller nått heller , i övrigt så har allt en baksida köper man en bil så vill man se va den går för ,o man kör fortare osv som du skrev ,sånt man kan inte komma undan med ,det är där lagarna finns så vi o andra ska känna sig skyddade osv ´, lika dant är det med piratkopieringen hade inte lagen om att piratkopiering är förbjuden funnits så kanske det varit mer omfattatnde att kopiera osv

Hade vi inte haft skjutvapen så hade ingen blivit skjuten heller. Lysande logik.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

"Piraterna finns visserligen till de flesta konsoler också, men där är det betydligt krångligare att piratkopiera."

Jag har både chippat Wii och XBOX360.
Måste säga att kopiera och installera på PCn är mycket krångligare.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr_Spackel
Tycker inte man skall klaga på PC spel priserna. Ta en titt på lite spel så märker ni snart att priserna inte är så farligt dyra.
Visst kostar ett PC spel runt 500 kr vid realeasedatum, men gör som jag. Vänta en månad eller 2 innan ni köper det.
Köpte nyligen Crysis för 250kr och UT3 för 200kr, tycker ni det är dyrt för ett spel så är uppenbarligen hoppet ute för PC marknaden.

Håller helt med.

Är det nått spel som jag verkligen sett fram emot så köper jag det direkt när det kommer ut eller om det är CE version.

Permalänk

Ha, ha, killen tänker likadant som jag gör. Sitter själv och försöker skapa ett eget spel där karaktären just nu är animerad av 21 stycken texturer (bilder).

Jag tycker att spelindustrin gjorde ett hopp när de gick över till bättre grafik. Istället för att det blev fler karaktärer och mer effekter så har det blivit precis tvärt om. Vem skulle inte vilja flyga över en hel arme av skelett och bombadera dem med gigantiska eldklot?

Permalänk
Avstängd

Det är nog både för att spelen kräver så mycket hårdvara och som några säger, en massa skitspel som antagligen är dåliga kopior av spel som redan finns. Ta bara Need For Speed, spelen har väl släppts nya versioner sedan DOS tiden. På senare tid har ju inte dom spelen utvecklas speciellt mycket, då kan dom ju lika gärna släppa efterföljarna som expansioner istället för en billigare peng.

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Jag köper alla mina spel , och har faktiskt aldrig laddat ner eller spelat piratkopierat. Vet inte riktigt varför jag är så himla ärlig när det gäller spel. Har väl *hrm* kanske inte samma höga moral när det gäller tex musik - men det är något visst med just spel - kanske har man extra respekt för spelutvecklare eller nåt...

Visa signatur

EIZO S2431W - mini review http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...
Antec Solo / Intel i5 3570K, Noctua NH-U12F/ Asus p8z77-v lx/ Corsair Vengeance 16GB DDR3 PC-12800 1600MHz / ASUS GeForce GTX 660 2GB DirectCU II / Corsair HX520W / Samsung 840 Pro Series SSD 256GB /2x WD SE16 1TB / / 24" Eizo FlexScan S2431W

Permalänk
Medlem

O ja visst fan är hyper gamers en liten marknad, men det måste ju finnas spel i allas smaker. men dom ser piratkopieringen som en ursåkt enligt mig en kass sådan, det går precis lika bra att kopiera till xboxen som till pc enda skillnaden är att man måste bränna en skiva och man inte får något konstigt super kopierings skydd installerat på datorn som pajar för en, men jag äger ingen av dom nyaste konsolerna och känner mig jätte, sviken av spel företagen det finns så många spel jag skulle vilja se till min kära PC,
Spel jag vill se;
EA Skate
SSX spelen
GTA4 (släpps väll inte till PC nu ialla fall)
Gears of war2 (spelade nyss 1an och dom har inte sagt att den kommer till pc)
emh okey hjärnan tog slut idag men min poäng är dom släpper så jävla mycke FPS till pc typ men inga andra roliga sport spel eller liknande,
visst kan jag köpa en Xbox men jag kan ju oxå koppla datorn till tvn och sitta med min handkontroll,

Visa signatur

Heidohoo

Permalänk
Medlem

Mycket av problemet enligt mig ligger i att det är så mycket enklare att bara ladda ner det och köra det direkt, steam har en mycket bra ide, väldigt enkelt och snabbt hemma!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Avstängd

spel man spelar mycket köper man helt enkelt.

Singelplayer spel som tar x timmar spela igenom fattar jag inte att folk ens köper?

Spel är ett sätt att skapa tidsfördriv, underhållning 0ch en utmaning för spelaren att utforska och mäta sin förmåga att lösa puzzel eller slakta monster eller att utmanövera andra i taktiska spel.

Väldigt få spel ger detta med bra grafik och innehåll idag.

MMOG samt Multiplayer är spel som jag köper då de ger mig valuta för det jag köper.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Det ENDA DOM BEHÖVER GÖRA är att fixa najs multiplayer och en cd-key-koll.
Kolla på Half-Life och Half-Life 2, visst är det skojj att köra singleplayer, men det är ju multiplayer som är skojj, speciellt modsen, och då behöver man en giltig cdkey.
Diablo och Diablo 2 är perfekta exempel också, visst kan man tanka ner det och få en känsla av spelet i singleplayer, men multiplayer är ju det som är skojjigast.
Nyligen köpte jag CoD 4: Modern Warfare, hade ju tankat ner det innan och lirat singleplayer, tyckte det var riktigt roligt så multiplayer såg riktigt lovande ut, det blev ett köp och jag är hur nöjd som helst.

De spel som har bra multiplayer är de spel som folk köper för det är de som håller i längden.

Permalänk

Personligen så tror jag att de som tankar ner spel är till 90% snåla och otåliga.

Dock har killen i artikeln rätt. Spel till PC behöver satsas på vad majoriteten sitter på för hårdvara. De stora elkedjorna säljer ju 8600 som ett grymt spelgrafikkort.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
De stora elkedjorna säljer ju 8600 som ett grymt spelgrafikkort.

Och det är bara sorgligt. :/

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Avstängd

Så sant som det var sagt. Jag personligen laddar aldrig ner spel som jag inte köpt dock. När det kommer till spel så föredrar jag att ha äkta vara, mindre strul och jag har tänkt jobba med spel i framtiden och då känns det lite dubbelmoraliskt att ladda ner spel.

Gillar att lira online så battle.net funkar inte så bra med piratversion så...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Det ENDA DOM BEHÖVER GÖRA är att fixa najs multiplayer och en cd-key-koll.
Kolla på Half-Life och Half-Life 2, visst är det skojj att köra singleplayer, men det är ju multiplayer som är skojj, speciellt modsen, och då behöver man en giltig cdkey.
Diablo och Diablo 2 är perfekta exempel också, visst kan man tanka ner det och få en känsla av spelet i singleplayer, men multiplayer är ju det som är skojjigast.
Nyligen köpte jag CoD 4: Modern Warfare, hade ju tankat ner det innan och lirat singleplayer, tyckte det var riktigt roligt så multiplayer såg riktigt lovande ut, det blev ett köp och jag är hur nöjd som helst.

De spel som har bra multiplayer är de spel som folk köper för det är de som håller i längden.

du har så jäkla rätt, det är spelen med en utmärkt multiplayer del som folk köper, jag köpte CoD 2, (enda spelet jag har KÖPT på länge), bara för att jag älskade de tidigare spelen i CoD serien, och körde igenom singleplayer, njöt totalt, sedan när jag fick bredband, spelade jag online, och nu, har jag snart spelad cod 2 i ett år, helnöjd, clockren multiplayer del, och cod 4 har också en sjukt bra multiplayer del, spelat över Hamachi med kompsiar (då är det pirat)
men det är itne alltid man får ihop tillräckligt med folk, och lagen blir inte alltid jämna.

som sagt, spel med bra multiplayer, säljer!

Permalänk

skönt med en vettig syn på det hela. dock så håller jag inte med om att det är lättare att piratkopiera till pc än konsoll, dock så räknar de väl med att det krävs modifierad hårdvara.

är det någon som vet vad mass effect kommer att ha för kopieringsskydd? gör de något bioshock-liknande stryks det från min köplista..

mmo-aktiga spel likt guildwars utan månadsavgift men som ändå måste spelas online då det bygger på interaktion med andra spelare borde bli mycket större i framtiden.

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk

Själv tycker jag att singleplayer ska liras på konsoll och multiplayer på PC.

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Siggemc
jag anser så här det är fan inte vi som rår för att piratkopiering finns det är datorhårdvaru leverantörerna som skapar större hd större mängd dvd o blueray brännare. klart folk bränner om man får chansen. jag minns 1995 då första cdbrännaren kom 5000:- som hittat. idag kostar en brännare inte mer en 200-400:- beroende om det är brännare eller dvd brännare. jag tycker om dom ska få nån branch i blueray filmerna så ska dom hålla bluray brännare på en hög kostnad så alla inte har råd o köpa en. nu finns det dom som gör filmer å så skälv men då har dom råd o betala 3000-5000:- åxå...ja nu har jga sagt va jag tycker många anser att jag har fel säkert men detta är va jag tycker o inget som nån annan måste tycka illa om att jag ger åsikt om.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Siggemc
det är fortfarande en bidragande faktor , hade inte deta funits så hade nog inte vi heller kommit på att vi ska kopiera eller nått heller , i övrigt så har allt en baksida köper man en bil så vill man se va den går för ,o man kör fortare osv som du skrev ,sånt man kan inte komma undan med ,det är där lagarna finns så vi o andra ska känna sig skyddade osv ´, lika dant är det med piratkopieringen hade inte lagen om att piratkopiering är förbjuden funnits så kanske det varit mer omfattatnde att kopiera osv

Vilken förbannat bottenlöst dålig argumentation och illa dold teknikfientlighet. Du tycker alltså att tillverkare konslat ska höja och kontrollera priserna efter bästa sovjetmetodik eftersom teknik annars blir för bra, för billig och för lättillgänglig?

Förutom detta är argumentet fel i grunden. Hade tekniken inte hunnit tid den är, hade även programmen varit mindre och likaledes lätt att kopiera. Faktum är ju att när det gäller spel, var det något lättare att kopiera förr i tiden innan spelen krävde saker som nätverk och autentisering över internet.

Så nej, det är fortfarande inte någon "bidragande faktor" eftersom den effekt du talar om ö.h.t. inte existerar.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Och det är bara sorgligt. :/

hoho..jag har ett 8600GTS..funkar bra till urban terror

Permalänk
Medlem

gör internet spel, det går ju inte att piratkopiera tex counter strike eller wow(nördspel) ju - och hur kul e det att spela offline på dom kan jag tänka mig...

fyfan vadj ag älängtar till gta

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rk
Blir till att köpa en kopia av Sins of a Solar Empire, tyckte Galactic Civilaztion var skitballt

Gillar också GC, visste inte äns att Solar Empire fanns
Väldigt intressant artikel för övrigt. Om han har 100% rätt eller inte vet jag inte, men klart läsvärt! Tummen upp.

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Det ENDA DOM BEHÖVER GÖRA är att fixa najs multiplayer och en cd-key-koll.
Kolla på Half-Life och Half-Life 2, visst är det skojj att köra singleplayer, men det är ju multiplayer som är skojj, speciellt modsen, och då behöver man en giltig cdkey.
Diablo och Diablo 2 är perfekta exempel också, visst kan man tanka ner det och få en känsla av spelet i singleplayer, men multiplayer är ju det som är skojjigast.
Nyligen köpte jag CoD 4: Modern Warfare, hade ju tankat ner det innan och lirat singleplayer, tyckte det var riktigt roligt så multiplayer såg riktigt lovande ut, det blev ett köp och jag är hur nöjd som helst.

De spel som har bra multiplayer är de spel som folk köper för det är de som håller i längden.

Vadå, det enda de behöver göra?
Bara för att du gillar multiplayer så måste alla speltillverkare skapa multiplayer-spel för att ha existensberättigande?

Vare sig du vill det eller ej så är singleplayerspel stort (nåja, det var stort). Och att skrota den delen av marknaden bara pga. pirater är rätt illa. Och så är det ju i praktiken nästan.

Konsoller borde väl vara ett bevis på det om något. Där är inte multiplayer lika utbrett och det är där som allt händer (visst, man kan spela flera på en konsoll i de flesta spel men inte riktigt samma sak).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Siggemc
det är fortfarande en bidragande faktor , hade inte deta funits så hade nog inte vi heller kommit på att vi ska kopiera eller nått heller , i övrigt så har allt en baksida köper man en bil så vill man se va den går för ,o man kör fortare osv som du skrev ,sånt man kan inte komma undan med ,det är där lagarna finns så vi o andra ska känna sig skyddade osv ´, lika dant är det med piratkopieringen hade inte lagen om att piratkopiering är förbjuden funnits så kanske det varit mer omfattatnde att kopiera osv

Du blandar fortfarande ihop orsak och konsekvens... Folk laddar inte ner för att det finns utrymme, utrymme skapas för att folk laddar ner. Precis som att biltillverkarna inte får folk att köra för fort, FOLK får folk att köra för fort. Det finns regler och lagar som säger att man inte får göra det, men ändå väljer folk att göra det.

Eller menar du att folk som sprang runt med kassar fulla av kopior på disketter på amigans tid verkligen gjorde det på grund av det överväldigande lagringsutrymmet som finns på en floppy!?

Givetvis utnyttjar tillverkarna av lagringsmedia det faktum att användarna behöver mer och mer utrymme för att lagra sina kopior, men de har fortfarande inte skapat detta behov, de svarar på det.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Det är nog både för att spelen kräver så mycket hårdvara och som några säger, en massa skitspel som antagligen är dåliga kopior av spel som redan finns. Ta bara Need For Speed, spelen har väl släppts nya versioner sedan DOS tiden. På senare tid har ju inte dom spelen utvecklas speciellt mycket, då kan dom ju lika gärna släppa efterföljarna som expansioner istället för en billigare peng.

Uhm. Need For Speed är väl raka motsatsen. Där kommer man med helt nya idéer till var och varanannan version. Hot-pursuit, underground, och det senaste vad det nu heter. Kan inte komma på ett enda spel som utvecklats så mycket som NFS har.
Sen så kan jag ju inte påstå att alla har varigt lysande men det är ju det som är poängen - att de vågat frångå ett vinnande koncept istället för att fortsätta köra i samma bana och dö ut med tiden.

Men hårdvaran håller jag med om. De enda spelen som får uppmärksamhet är de som kräver senaste hårdvaran och de spelen är inte intressanta för de flesta.

Permalänk
Medlem

Ang. artikeln har han fattat galoppen men sen är han ju partisk. Han pratar ju bara om multiplayer-spel, och de lider som sagts inte av detta alls i samma utsträckning.
Sen verkar han på något sätt fått för sig att kopieringsskydd har någon koppling till piratkopiering.

Men sen är det positivt att kopieringsskydd överges. De irriterar bara lagliga användare. Men återigen, multiplayer spel dras inte med det problemet heller.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja

Inget av ovan spel är något som majoriteten kommer att rata. Det borde nog de flesta vara överrens om därför att det finns alltid vissa saker som majoriteten gillar. ...

Jag håller inte med.
Anledningen till att du kan säga det där är enbart för att spelen är stora. Man har satsat löjligt mycket på hype och det är det enda de där spelen har i princip.

Klart som korvspad att Crysis som i flera års tid har varigt på tapeten får en stor användarbas. Även om så bara 5% av de som spelar det tycker om det kommer och därför köper det så kommer det ändå bli ett av de största spelen i sin genre. Gör det crysis till ett bra spel?

Du har inte listat spel efter kvalitet. Du har listat spel efter budget i princip. Kvalitet hittar man i de mindre välgjorda spelen. Jämför med stora hollywood-filmer. Där har du din kvalitet

Hade man gått på spelkänsla, som jag personligen anser är den absolut (överlägset) största faktorn om ett spel är bra eller ej, så hade listan sett helt annorlunda ut.

Permalänk

Jag tror snarare en orsak är att själva speldatorn kostar så mycket pengar, så att folk måste prioritera. Står någon mellan ett nytt grafikkort eller köpa ett par spel lagligt, så finns det många som väljer det första alternativet.

För oss med äldre datorer finns det äldre spel att köpa väldigt billigt, att nytillverka fps, bilspel etc. med låga systemkrav tror jag inte mycket på då det är grafiken som säljer. Visst kan de göra olika grafikinställningar, men då är problemet tillbaka med att folk står i valet mellan att köpa hård respektive mjukvara.
Gör de ett snyggt grafikkrävande spel så kan ju de spelet säljas i många år, först till de med kraftiga dyra datorer sedan till oss med äldre slöare datorer.

Men visst unika spel som inte är systemkrävande är ju skitsmart att göra, som WoW och Sims. Men det är inte lika lätt att göra ett unikt spel som den stora skaran gillar, mot att bara göra ett snyggt spel.

Angående mediatillverkare främst hd, så visst har utvecklingen där gynnas av piratkopieringen. Det finns gott om folk som har hårddiskar för tusenlappar, när de annars hade räckt med en billig. Och man hör då sällan Seagate, Western Digital klaga på piratkopiering, då det gynnar deras försäljning.
Men att skuldbelägga dem går inte, för om de inte gör större hdar så får de ju inga nya sålt. Dessutom är det flera aktörer, så skulle någon bromsa upp, ja hej då till den tillverkaren..
*edit*
Sedan vad exakt gör hd-tillverkarna för fel?

Angående skitspel, filmer etc. så tror jag det alltid kommer produceras. Om spelen/filmerna skulle bli bättre så blir vi bara kräsnare. -Se bara på vissa skitspel som vi körde förut och gillade grymt. T.ex. kung fu (nes) där man kunde spela exakt samma bana i flera år. Skulle ett liknande spel produceras idag, ja vem skulle spela det?

Så när spelen blir bättre kommer det alltid finnas mängder av spel som inte är likabra som de bästa, och som vi kommer kalla för skitspel.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Håller med att det pumpas ut för mycket skitspel. Det har ju blivit att man tankar hem spel för att testa hur de är.
Bioshock är ett praktexempel. Jag köpte spelet men blev rent ut sagt förbannad över att man bara får installera det 5 gånger max. Dessutom var spelet en besvikelse då jag hoppats på nåt i stil med System Shock 2.

Största skillnaden nu mot förr är att man inte vill spendera sina pengar blint. Skitspel säljer helt enkelt inte lika mycket.

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Själv drog man faktiskt ner CoH för att en polare gnällde på mig att vi skulle lira lan, så det gjorde jag... efter att ha spelat det i sisådär 2 timmar så bestämde jag mig för att köpa det och Opposing fronts, det var ett väldigt motiverande köp må jag säga. Spelet är väldigt roligt och as-snyggt på nyare datorer men fungerar fortfarande bra på min 4 år gamla dator med 3.2GHz P4 (HT) med radeon 9800pro (256m) ^^.

Köpte sins of a solar empire på samma sätt då det spelet är så grymt bra och det är fortfarande väldigt vackert på min dator! blir så glad av det spelet, lätt ett värt köp!

Visa signatur

E8400 @ 4.05GHz| Asus Radeon HD4870x2 | Corsair Dominator 1066MHz (2x2+1x2gb = 6gb) | Asus Maximus II Formula (P45) | Viewsonic 22" WS

Permalänk
Avstängd

Två spel jag tycker var värt pengarna är Diablo II 198:- och Jagged Alliance II minns ej priset. Det är spel man kan spela hur många gånger som helst utan att tröttna. Deus Ex 3 hoppas jag verkligen på, för ettan var ett kanonpspel det också.

Fenix
Kan man inte spela spelet efter fem intstallationer menar du?

PhippeH

Jag köpte båda spelen i ett dubbelpaket och sedan köpte jag 2 st ASUS HD3870 grafikkort och då fick jag 2 st Opposing Fronts med dessa kort, så nu har jag originalspelet + 3 st Opposing Fronts. Hmm, kanske kan vara bra med två extra om man skulle lira LAN nån gång

Sorry, lite offtopic mot slutet

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk

är det inte förra året pc spel sålde rekord mycket förra året i sverige?
samtidigt som sverige har flest folk i förhållande till folkmängd som piratkopierar??!!

så det kan inte ha med piratkopiering att göra men det är lätt att skylla på det.

Visa signatur

assrock!! hehe