Vattenblock/annan stor luftkylare som passar X2600XT? | Hur låser man clocken i CCC?

Permalänk
Medlem

Vattenblock/annan stor luftkylare som passar X2600XT? | Hur låser man clocken i CCC?

Hej!

Skruvade i mitt nya AGP-kort som jag skall ha fram tills jag har sparat ihop till nya delar för omkring 11k. Datorn var innan tystare än lcd-skärmens knappa surrande och nu när nya grafikkortet kom i så låter burken lite mer. Kortet är även något varmt för att klockas, men jag ville ändå prova och se vad man kan toppa det på, nu när det är nytt sägs det att det är bra att klocka vid inbrändning för att sedan kunna klocka ännu mer.

Aja, kylaren som kan monteras kräver 4 skruvar och originalkylaren täcker även minnena så jag skulle vilja hitta ett passande vattenblock för allt. Eller så får jag köpa mig någon stor passiv luftkylning. Men då måste man hitta massor av småkylningar till de övriga komponenterna. Jag vet någon som jag tror Arctic har tillverkat som kostade bara 200kr och verkade riktigt bra och var ungefär lika stort som hela kortet. Någon som vet några bra passiva/vattenkylare som passar eller är alla 4-skruviga fästen samma så det inte är något att bry sig om när man ska ha småkylningar till minne, voltregulatorer chipset osv...?

Sen undrar jag hur man låser klocken efter att man har valt frekvenser i CCC? Stänger man bara ner programet så är det oklockat, likaså om man trycker verkställ.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Medlem

haha det skulle hjälpa om du skriver vad det är för grafikkort med

Visa signatur

E2160 @ 3.0Ghz 400x8 || Thermalright Ultra-120 eXtreme || Gigabyte P35-DS4 || Nvidia 8800GTX || 4GB 6400 @ 800Mhz 4-4-4-12 || Samsung 320GB || Raptor 36GB

Permalänk
Medlem

Står i trådnamnet
Accelero S1 är det du syftar på men är inte säker på att den klarar X2600

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nvmuppen
Står i trådnamnet
Accelero S1 är det du syftar på men är inte säker på att den klarar X2600

Ja det var den tror jag, men räcker det att sätta lite zalmanminnsekylare på div kringkomponenter som behöver kylas?

I värsta fall får jag väl bygga ett nytt vattenblock från grunden som passar.:D

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23