Permalänk
Medlem

ZEPTO Znote 6625WD, tangentbord.

Har läst lite reviews gällande 6625WD´n och ser att många gnälller på tangentbordet, ni som äger eller har känt på en 6625:a hur är tangentbordet igentligen, vad är det som är så dåligt med det?

Jag har i mitt liv bara upplevt ett tangentbord som jag inte gillade och det var på min första dator ifrån 1995 så jag är väl inte direkt kräsen när det gäller tangentbord, för 6625:ans kan väl inte vara så dåligt som det budget tangentbort ifrån 1995 jag hade.

Eller är det som med allt annat, smaken är som baken...

Visa signatur

/Fredrick

Permalänk
Inaktiv

Vet inte om det är samma som 3415w men skulle tro att det är liknande, det jag ogillar är att det lpter plastigt när man skriver på det samt att det är lite konstigt motstånd i tangenterna.

Men det fungerar som det ska och det är huvudsaken, för mig är det bara en liten grej..inte hela världen.

Permalänk
Medlem

Ok. det blir säkert bra, sitter bara och oroar mig att jag "köpt fel dator" men det brukar jag alltid göra så fort jag lagt en order på något, man kan ju inte sitta och vela och läsa reviews i all oändlighet för då lär man ju aldrig hinna lägga en beställning förens det kommit ut något nytt på marknaden som "kanske" är bättre...

Någon som känner igen sig i mitt tänkande?

Datorn: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Visa signatur

/Fredrick

Permalänk
Inaktiv

Känner igen mig som tusan, kan ,läsa ihjäl mig och aldrig bli nöjd ändå. Jag är nöjd med min Zepto trots att tangentbordet låter lite ihåligt...inte hela världen. Kör Linux på den också vilket jag tycker är viktigt att det fungerar.

Egentligen är jag bara irriteerad på ljudet på tangentbordet...det fungerar och känns bra annars.

Permalänk
Medlem

Det kan tilläggas att tangentbordet på 3415W är av annan typ än det till 6625WD.

Permalänk
Inaktiv

Aha ok..didn´t know that. Då ska jag inte forsätta min recension

Permalänk
Medlem

Har fått och testat datorn nu..... Skickar tillbaka den i morgon om ingen här vill köpa den till reducerat pris (vad det kostar att skicka tillbaka den 500 - 600kr)

Visa signatur

/Fredrick

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredrick
Har fått och testat datorn nu..... Skickar tillbaka den i morgon om ingen här vill köpa den till reducerat pris (vad det kostar att skicka tillbaka den 500 - 600kr)

Inte nöjd?

Permalänk
Medlem

Nope... Tangentbordet + den usla batteri tiden fick mig att ångra mitt köp. att den desutom saknar HDMI utgång kunde jag levt med om bara datorn hade haft en "normal" S-video utgång.

Visa signatur

/Fredrick

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredrick
Nope... Tangentbordet + den usla batteri tiden fick mig att ångra mitt köp. att den desutom saknar HDMI utgång kunde jag levt med om bara datorn hade haft en "normal" S-video utgång.

Har den inte en normal s-video utgång?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av insats
Har den inte en normal s-video utgång?

Ja, den har

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Ja vanlig 4 stifts S-Video passade tydligen i den 7 stiftiga utången...

En annan sak som jag precis märkte med datorn är att så fort man rör skärmen, för att fälla ner den eller bara ändra lite på den så blir det på en punkt precis som man skulle trycka direkt på skärmen, precis som att det skulle ligga någonting i mot på baksidan och skava, men det kanske skall vara så?

Jag har 14 dagar på mig att tänka på en retur....

Visa signatur

/Fredrick

Permalänk

om man en gång börjar störa sig på nått, så kommer man aldrig sluta... skicka tillbaka och köp en annan!!

Permalänk
Medlem

Vad skall man köpa då?
ASUS, ACER, DELL?

Funderar faktiskt på en DELL...

Alltså jag kan inte direkt sätta fingret på vad som är fel med Zepton men så fort jag använder den känns det inte bra och jag kommer att tänka på avsaknaden av HDMI utgång samt tangentbordet är lite billigt, sen så den usla batteri tiden... vid vanligt surfande på Youtub så ligger ett fullladdat batteri på ca 1 timme och då så börjar den klaga när det är 10 minuter kvar så säg att den brukbara tiden är ca 50 minuter vilket inte är specielt bra i mina ögon...

Prestandan är det dock inget fel på.... men vad behöver jag som aldrig spelar???

Hur bra klarar man sig på 256mb i grafikkortsminne? zepton har 512mb en XPS dell har bara 256mb (går det att uppgradera senare på en dell?)

Visa signatur

/Fredrick

Permalänk
Medlem

Jag får väl tillägga att jag tycker tangentbordet är riktigt grymt, det fanns en liten delay ibland när man exempelvis suddade snabbt genom att trycka ned backspace repeterat i snabb hastighet, den som hoppade över vissa knapptrycknigar. Jag hade dock bara problemet i Vista och XP men inte i Linux konstigt nog, men med senaste BIOS-uppgraderingen har jag inte märkt någonting, datorn fungerar kanon.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Jag får väl tillägga att jag tycker tangentbordet är riktigt grymt, det fanns en liten delay ibland när man exempelvis suddade snabbt genom att trycka ned backspace repeterat i snabb hastighet, den som hoppade över vissa knapptrycknigar. Jag hade dock bara problemet i Vista och XP men inte i Linux konstigt nog, men med senaste BIOS-uppgraderingen har jag inte märkt någonting, datorn fungerar kanon.

Jepp, den delayen är BIOS-kontrollerad såvitt jag vet.