Permalänk
Robot

Tripleheadskrivbord och chassi

Mitt skrivbord med skärmar. Bra för kodande.
Datorlåda med en del lysrör i.

Delarna i datorn står i min profil.

*rättade stavfel i rubrik

Besök albumet: Tripleheadskrivbord och chassi av Aqualize

Permalänk

Jaha?

Skaffa tre likadana skärmar om det ska vara något speciellt att se på..

Permalänk
Medlem

najs med sneställd wide, för kodande antar jag?

Visa signatur

Asus Zenbook UX32VD-R4002V.

Permalänk
Medlem

Vafan inget whinande det är ju förfasen 3 skärmar hade varit härligt när man sitter med vyritningar. 9poäng ;D

Permalänk

Håller med ovanstående om att tre skärmar inte är helt fel!

Permalänk
Avstängd

10.a av mig... då jag har en lika dan hp skärm!

Visa signatur

•Alienware: Q9450 @ CoolIT-FreeZone, HD2900XT, Blitz Formula, Crucial Ballistix 8500(old rev), Raptor 36GB 16mb+560GB, Hipro5 PSU
•Lian-Li + VappoLS: E6300, P5B, 2GB KHX 800mhz CL4, X1600XT, Hiper 580w Modular
•Lanbox Lite All @ H2O: P4 CedarMill @3,2Ghz, GA-G33M-DS2R, 2GB-667mhz, 7300GS Passiv, 320GB, Hiper530w

Permalänk

Får man fråga hur du har löst det med skärmarna?
Antar att du har dubbla grafik kort men det kan är ju alltid värt att fråga.
Sen hur har du gjort med "utökat" skrivbord?
Menar alltså om du måste föra ut det som du vill ha på "kod" skärmen ut genom höger sidan på den högra skärmen..
Hmm. Inte den bästa beskrivning kanske men hoppas du förstår hur jag mennar..

Visa signatur

CPU: i5-200k @3.30GHz, HDD SSD OCZ Agilty... boot failer........
Technical information:
*** STOP: 0x00000019 (0x00000000, 0xC00E0FF0, 0xFFFFEFD4, 0xC0000000) BAD_SSD_DISK
Ps. Alla grammatik polis ombeds ej att hava ett föreskrivit svar, då något ej kommer ges till handa tillbaks.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skogsmulletrance
Menar alltså om du måste föra ut det som du vill ha på "kod" skärmen ut genom höger sidan på den högra skärmen..

går ju annars att ställa in i egenskaper *höger musknapp på skrivbordet*

Visa signatur

Jag hatar Ånge.

Permalänk
Avstängd

Bordet

Har du inte råd med bättre skrivbord efter att du köpte skärmarna LOL

sjysst annars men alldeles för litet skrivbord

ger dig en 6 iallafall

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk

Nice!

Visa signatur

"-You like sex AND money? We should hang out!" -"Idiocracy"

MSI P45 Platinum, e6850@3ghz, 4gb Corsair 6400c5dhx, 500gb+320gb, HD4850 Crossfire (Sapphire/His), Coolermaster Cosmos RC 1000

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av had0c
går ju annars att ställa in i egenskaper *höger musknapp på skrivbordet*

Trevligt med lite humor

Visa signatur

CPU: i5-200k @3.30GHz, HDD SSD OCZ Agilty... boot failer........
Technical information:
*** STOP: 0x00000019 (0x00000000, 0xC00E0FF0, 0xFFFFEFD4, 0xC0000000) BAD_SSD_DISK
Ps. Alla grammatik polis ombeds ej att hava ett föreskrivit svar, då något ej kommer ges till handa tillbaks.

Permalänk
Medlem

Går det att köra med utökat skrivbord, när en skärm är stående och en (eller i det här fallet två) är liggande?

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi.....7800X3D.....Noctua D15.....64GB Kingston Fury Beast 6000MHz CL36.....Gigabyte Gamer OC 5080.....Corsair RM750X V2.....Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6 med tre Noctua-fläktar.....Win 11.....Dell G3223Q 144Hz 4K IPS + Acer Nitro XV275KV IPS 4K 160Hz.....Sig uppdaterad 2025-05-03.....
Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.

Permalänk
Medlem

går vell koppla 3 st skärmar på ett gaffe ? man har ju 2 st dvi utgångar + 1 s-video. funkar iaf när jag kör till tv

om jag såg rätt så fans det adapter från s-video till dvi någon stanns

Visa signatur

Q9550@3,9 /4Gb-Dominator /2x Ati 3870@840 -2200 /Antec P190
20084 3DMarks.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pumbi
går vell koppla 3 st skärmar på ett gaffe ? man har ju 2 st dvi utgångar + 1 s-video. funkar iaf när jag kör till tv

Skulle du köra så skulle du få rätt kass bild på den tredje skärmen. Jag kör också med 3 skärmar och det är dubbla grafikkort som gäller här

Visa signatur

Antec P180B SPCR, Asus P5B Deluxe WIFI, C2D E6600/Scythe Ninja @ 3.2, 2Gb Corsair Twin2xPRO-800, Tagan 530 Easycon, 250 gb Seagate 7200.10, Sapphire X1900XT @ XTX flash

FJ Xi 1546 2.0Ghz C2D, 2 Gb Ram, 240Gb Raid 0, Nvidia 7600.

Permalänk
Avstängd

måste fråga var finns den där bakgrunden?

Permalänk
Medlem

Vill också ha den bakgrundbilden! Vart hittar man den?
Riktigt fett med 3 skrämar!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk

Han använder väl en sådan där Matrox Triplehead2Go antar jag då han skrev triplehead skrivbord. Rätt schysst för programmering och sådant.

Visa signatur

.: Phenom II 940 @ 3Ghz Scythe Ninja 2 | 8192Mb DDR2 800 MHz | Nvidia GTX 275 | 5 TB| Gigabyte Odin GT 800W | Logitech Mx518 Razer Destructor| Saitec Eclipse II| Eizo 2431WK :.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredrikposse
Jaha?

Skaffa tre likadana skärmar om det ska vara något speciellt att se på..

Varför måste de vara likadana? Det fungerar så bra så. Jag lade upp bilderna för att ha dem någonstans, inte för att få tusen beundrare så jag är inte sårad.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kon87
najs med sneställd wide, för kodande antar jag?

Perfekt att köra PuTTY med terminal 80x72 (breddxhöjd) tecken. Man ser så mycket och det är inte för smått.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skogsmulletrance

Ja det är dubbla grafikkort. Geforce 8800GTS 640 MiB tillsammans med ett 8400GS (passivt kylt).
Jag kör med utökat skrivbord. När man har det så kan man placera skärmarna som man vill i inställningarna. Så jag drar fönster till vänster om de ska ut på vänster skärm och vice versa.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Catman
Har du inte råd med bättre skrivbord efter att du köpte skärmarna LOL

sjysst annars men alldeles för litet skrivbord

ger dig en 6 iallafall

Nu synns det inte på bilderna men skrivbordet fortsätter några decimeter mer framför tangentbordet (eller bredvid egentligen). Sen är det en ursågning så man sitter en bit "in" och har skrivbordet under hela armarna (faktiskt en bit bakom armbågen. Visst är det lite litet på bredden (1 meter) men fasiken så jäkla bra det är. Haft det sedan 1997 och det lär få ramla sönder före jag köper nytt... tror jag.
För några dagar sen blev jag väldigt sugen på att köpa en 22" widescreenskärm. Men efter mycket grubblande kom jag inte på något vettigt alternativ att ha 4 skärmar på

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bartil
Går det att köra med utökat skrivbord, när en skärm är stående och en (eller i det här fallet två) är liggande?

Fungerar utmärkt. Skärmen är "stående" (vriden 90 grader) i nvidia-inställningarna. Finns hos ATI också. Sen är det bara i vanliga windowsrutan där man väljer upplösning att placera skärmarna rätt relativt varandra.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pumbi

Förutom att inga vanliga "datorskärmar" har s-video så tror jag inte kvalitén på det skulle vara så fint. Det finns grafikkort med 3 skärmutgångar men de är varken billiga eller bra spelprestanda.
Mitten och högerskärm körs på DVI-D från 8800-kortet och vänsterskärmen på DVI-D från 8400-kortet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawa
måste fråga var finns den där bakgrunden?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av anemic
Vill också ha den bakgrundbilden! Vart hittar man den?
Riktigt fett med 3 skrämar!

http://ekud.deviantart.com/art/HEART-64620625

Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_blueflame
Han använder väl en sådan där Matrox Triplehead2Go antar jag då han skrev triplehead skrivbord. Rätt schysst för programmering och sådant.

Blev lite sammanblandning där. Nej inget matrox triplehead2go.
Dessutom ger väl det samma höjd på bildytan (3840x1024 t.ex.). Det går ju inte med en skärm sådär som jag har det.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk

Sorry om jag drar upp ett gammalt galleri, men ser att du har 2 st fläktar på din TRUE, och sedan chassi fläkten precis efter det. Har du båda fläktarna blåsande mot chassi fläkten eller blåser dom mot varandra? Märker du stor skillnad på temp gemfört med bara 1 fläkt på CPU kylarn?

Permalänk
Hedersmedlem

TRUE? Det är en kylare väl?
Den jag har är U-120 extreme.
De var monterade i push&pull så luften gick från främre sidan (närmast hårddiskarna) rakt igenom allt och ut ur chassit.

Nej det var ingen temperaturskillnad att tala om, har jag för mig. Numera kör jag bara en (push) fläkt på cpu:n. Andra 120mm fläkten hänger gettoaktigt i min server. Den var mycket tystare än de två 60mm fläktarna som satt där förut (VOS-32 kylare för slot-A athlon).

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk

Jo precis, TRUE=Thermalright Ultra 120 extreme, sån som du har antar jag=)

Ah okej, jag undrade bara för att jag har sett endel andra som har på samma sätt. Trodde ni hade dom vinklade mot varandra, så det skulle bli som en virrvel i kylaren^^