Permalänk

Wii säkra dosan

Hej!
Jag har ett wii som nyligen är köpt. Tror det är den nyaste versionen.
Jag har märkt att på gameplay-klipp på bl.a. youtube då folk startar ett spel så visas aldrig den jobbiga varningsrutan som säger at man ska spänna fast kontrollen runt handleden. Är det så att den har uppkommit i de senare versionerna av wii eller går funktionen att stänga av på något vis? Hittar inget om det i manualen..
Någon annan som har försökt sig på detta?

Visa signatur

-Live Long, And Prosper-

Permalänk
Medlem

Intressant fråga, vore kul om nån vet

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

Om jag inte minns helt fel så kom den efter release av wiin.
pga att folk slängde iväg dosorna genom fönster.. genom tvn osv.

Tror itne det går att stänga av den. Lyckades då aldrig när jag hade wii.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Bästa vore om den automatiskt stängdes av efter att du tappat/kastat iväg en kontroll, typ som "trial and error"

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Tycker med den är väldigt störande. Men som tur är så spelar jag alldrig wii längre. Måste nog vart dom sämst spenderande 2800kr i mitt liv. Sicket jävla skräp konsollen är :/

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
Tycker med den är väldigt störande. Men som tur är så spelar jag alldrig wii längre. Måste nog vart dom sämst spenderande 2800kr i mitt liv. Sicket jävla skräp konsollen är :/

nämen, vad viktigt att veta. gråt någon annanstans please.

ontopic: Läggs inte sånt in på spelen, Aka Zelda har inte en sådan då man startar det? Är inte 100% men skulle kunna kolla upp det om en stund, tänkte ändå lira lite sen

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim

smaken är som baken, inte riktigt det ämnet handlade om. go sit in a corner

Permalänk

tack

Tack för alla svaren.
Ja det är väl så att den där varningsskiten kom då nintendo kanske blev stämda för vissa nerviftade vaser osv. Det var väl även då silikonhöljet blev standard när man köper wii.
Det är väl nog troligast att det inte går att stänga av funktionen.

Visa signatur

-Live Long, And Prosper-

Permalänk
Medlem

Jag kan inte förstå de som kastar iväg kontrollen, det är ju inte så att man har ett dåligt grepp om den? Har tagit bort vristbanden, sitter ju bara i vägen...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saeros
Jag kan inte förstå de som kastar iväg kontrollen, det är ju inte så att man har ett dåligt grepp om den? Har tagit bort vristbanden, sitter ju bara i vägen...

Handsvett + löst grepp + överdrivna rörelser (nej, man behöver inte röra handen i en bana på 1.5m när man ska serva i Wii Sports tennis!) troligtvis.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem

Måste vara så, klantiga personer dock:P Blir så irriterad på att mitt Wii har sådan dålig mottagare för wifi, kan inte koppla upp mig på något nätverk, vill ju pröva Mario Kart...