Permalänk
Medlem

Gaming Mus?!

Hälloj!

Jag har spelat med en kulmus sedan CoD 1 kom ut, och tyvärr fastnade jag i "kulmusvärlden" och har spelat med kulmöss.

Nu har jag fått nog på kulmöss och vill ha en bra Gaming-Mus som funkar bra till en nybörjare med hyfsat pris.

Kom med förslag!

//Blakey

Permalänk
Medlem

Logitech MX518

Enligt min mening den bästa gamingmusen på marknaden. Men kolla den här tråden:

http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=73860...

Där kan du få många tips och idéer!

Lycka till!

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

En mus som inte finns att rösta på i tråden som PaE länkade är Steelseries Ikari. Jag har själv aldrig testat den, men den rekommenderas av både Sweclockers och många här i forumet.

Permalänk
Avstängd

http://www.kjell.com/?item=91168&path=

En sjukt skön lasermus och du får dessutom en riktigt stor och bra musmatta.

Jag har haft den musen och den musmattan i tre år nu och det har alltid funkat. Ett riktigt bra köp!

Permalänk
Avstängd

Razer Diamondback 3G går inte av för hackor heller, och är mer estetiskt tilltalande än MX518

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk

microsoft intellimouse 3.0 eller MX518- razer Om du är vänsterhänt

Visa signatur

"There is no greater evidence of superior intelligence than to be surprised at nothing. "

Permalänk
Medlem

intellimouse explorer 3.0 är otroligt bra, har ett bra pris och en riktigt fin uppdateringshastighet, 9000 gånger/s.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wazzabi
intellimouse explorer 3.0 är otroligt bra, har ett bra pris och en riktigt fin uppdateringshastighet, 9000 gånger/s.

Föreslår den här med Bra pris också

Visa signatur

[Q6600 @ 3 ghz] [HD4870 X2 2GB] [Asus P45 P5Q SE] [4096MB DDR2 Corsair XMS2-6400] [Corsair HX 620W] [Antec P182] [Thermalright Ultra-120 eXtreme] [Windows Vista 64bit] [LG L245WP-BN] [WD 150GB VelociRaptor 10,000 rpm]

Permalänk
Medlem

"A4Tech X-750BF"

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=1124949

Rekommenderar verkligen denna, sjukt prisvärd.

600-2600 dpi, samt så skickar de med 2 omgångar med utbytbara glidytor.

Permalänk
Medlem

Som redan nämnts, ms 3.0. En riktigt skön mus som klarar av "ryck" utan att hoppa. Sen ä det nästan ett måste att köpa en bra musmatta, för att 3.0 ska funka bra.

Permalänk

Har själv en Mx518 och kan varmt rekommendera den!

Permalänk
Medlem

3.0an har bra pris och är ganska stor..

Permalänk

Har alltid suttit med Logitech, först vare min gamla trotjänare MX500 som fortfarande håller måttet i mina ögon, har dock gått över till en minst lika bra mus i Logitech G5V2 och jag älskar den. Emellan dom två har jag även haft en MX1000 men den är ju trådlös och krånglade en del, men trots det en riktigt skön mus att handskas med. Så om jag ska rekommendera någon mus så blire nog G5V2, ett riktigt kap.

Visa signatur

Fractal Design Define C, Intel Core i7 7700k @ 4,8GHz, Noctua NH-D15, ASUS ROG Strix Z270-E, ASUS ROG Strix GTX1080, Corsair 16 GB Vengeance LPX 3000 MHz CL15, Intel 600p 512 GB, EVGA Supernova G3 750W

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar :D, ska ta och överväga lite nu och får fram den bästa för mig

Permalänk
Medlem

Det viktigaste enligt min mening är att den är skön i handen för just dig!

Men jag kan rekommendera Logitech 500-serie för de är sjukt bra enligt min erfaranhet.

Visa signatur

3900X | 2080 TI | 64GB RAM | 1TB NVME Pcie4 | C49RG90

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wazzabi
intellimouse explorer 3.0 är otroligt bra, har ett bra pris och en riktigt fin uppdateringshastighet, 9000 gånger/s.

håller med

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gurra92
http://www.kjell.com/?item=91168&path=

En sjukt skön lasermus och du får dessutom en riktigt stor och bra musmatta.

Jag har haft den musen och den musmattan i tre år nu och det har alltid funkat. Ett riktigt bra köp!

Den hade jag innan, men jag slängde musen, behöll musmattan och köpte en Logitech MX518 dom två glider riktigt fint tillsammans xD

Permalänk
Medlem

Gå till nån affär som Siba/Elgiganten osv.. kläm lite på visningsexemplaren de har där , då får du bästa kollen över den som känns skön för just dig.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

Har haft min Ikari i snart ett halvår nu och är riktigt nöjd.... Skulle tipsa om att du går till en butik och känner lite på mössen. Varje mus har olika passformer...

Permalänk
Avstängd

kör logitech g9. ovan disayn i början, har dock lärt mig den nu och vill aldrig ha nåt annat <3

Permalänk
Medlem

Logitech mx518 är sjukt bekväm, Om du har små händer är också razer Deathadder skön. Köpte också en sidewinder för halvtimme sen och hittils verkar den skön men lite klumpig

Visa signatur

|Phenom X4 9850BE @ 3,0Ghz (Nexus AXM-8200) | MSI K9A2 Platinum V2 |ASUS Radeon 4850|4096mb Corsair XMS2|
2320Gb|Earthwatts 500w|Vista 32bit| A+ TwinEngine

Permalänk

Microsoft intellimouse 3.0!

Köp i alla fall inte Logitech g5 om du spelar cs 1.6, i små rörelser hänger den inte alls med.

Visa signatur

Surface

Permalänk

Jag har haft min MS 3.0 nu sen jul, den kör jag tillsammans med en Steelpad S&S jag vet inget som matchar det. skit bra glid, musen ligger som ett smeck i handen (iaf på mig) musen är riktigt snabb (9000 uppdateringar/sek) och det låter inte en massa som det tilllexempel gör med Icemat osv.

Permalänk
Hedersmedlem

Av personlig erfarenhet kan jag rekommendera Logitech MX518, Razers möss (speciellt Deathadder), och Steelseries Ikari. Jag har ganska stora händer, så dom passar mig perfekt.

Permalänk

jag använder mig av den gamla intellimouse 3.0 musen och kan varmt rekommendera den! den gamla kan nog vara svår att få tag på nu men den nya versionen är näst intill identisk.

Visa signatur

ASUS P5B . Intel Celeron 3.33GHz @ 4.33GHz . A-DATA 2048MB PC2-6400 . XFX GeForce 6600GT 128MB . Samsung 200GB IDE

Permalänk
Medlem

razer deathadder sitter som ett smäck i min hand

Permalänk
Medlem

MX 518 helt klart, passar mycket bra i handen även för en sån som mig som saknar pekfingret.

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar