1. Gör det stor skillnad med en ”ren” version av Vista, är det svårt att installera en sån, hur lång tid tar det?
Inte speciellt stor skillnad alls. Du kan ta bort dom program du inte vill ha bara.
2. Är en 2,5 GHz 6MB värd att satsa på jämfört med 2,4 GHz 3MB?
Ja, om du har pengarna för det. Det är större skillnad på en CPU när cachen är dubbelt så stor. Men mellan 2.4 Ghz och 2.1 Ghz är det inte stor skillnad, egentligen.
3. Blir det dyrare att köpa det större batteriet i efterhand, eller ska man ta det direkt?
Ne, det är isåfall frakten som du betalar i efterhand, annars är det samma pris.
4. Tror ni att dom släpper nya LED-skärmen efter den här 10 %-rabatten? Eller hur ofta har dom såna här rabatter?
Sånna här rabbater dyker upp hela tiden hos dom. Att just 10% rabbaten ska komma tillbaka är väl inte tänkbart den närmaste månaden? Har sett att 10% rabbaterna har funnits sen nyår ungefär.
5. Saknar ni någon port eller annat viktigt på m1530an?
Nej, egentligen inte. Men jag kan inte släppa tanken vilka möjligheter det skulle finnas med en e-Sata port.
6. Har någon jämfört skärmen med till exempel en Macbook Pro? (min kompis har en med grym skärm, tror upplösningen är 1440x900) Allvarligt talat, han brukar köra skärmen på väldigt lite ljusstyrka, typ en tredjedel eller nåt, varför ska man behöva en så ljusstark, ser ingen mening i det!?
Båda är gloss, right? Apples skärmar blev faktiskt sämre efter gloss uppgraderingen, rent specifikationsmässigt alltså. Men bilden är klar och fin. Dells skärmar är väldigt lika macs tycker jag.
7. Har tänkt att köra med extern skärm. Jag undrar om det går att köra med båda skärmarna samtidigt, som två skrivbord. Min polare kan ha ett fönster på den vanliga skärmen och något annat fönster på den externa, samtidigt, på sin MBP? Går det med vista? Eller finns något program som man kan ta hem som fixar detta? Vill kunna köra det för det verkar väldigt schysst.
Ja, inga problem. Justera skärmgrafik inställningarna som vanligt.
8. Många här verkar ha ringt o snackat me försäljare när ni köpte? Går det få en bättre deal me dom eller är de för att ni vill ha något man inte kan konfigurera på nätet? Nu verkar dom nämligen ha det man vill ha på nätet, eller?
Nej, du får i regel inte bättre pris över telefon.
9. Vore kul o se statistik över de omskrivna skärmarna. Vet nån om de finns? Typ hur många som får vilket märke, vad man får om man ringer o klagar o får bytt skärm. Men antar att ingen har gjort statistik över detta, något att tänka på! [/B][/QUOTE]
Ehm? Vem skulle ha ett sånt jobb?