Permalänk

Gå in på dell, konfigurera en dator efter det din har, sen sätter du ett pris som är lägre än det, ett pris som du skulle köpa en begagnad dator för i nyskick. Utgå från vad du själv skulle vilja ha för pris för den så hamnar du nog rätt ska du se.

Permalänk
Medlem

okej jag ska kollla upp det tänkte eftersom ni har ju grymt bra koll på sådana här saker

KOLLADE DET NU BLIR RUNT 16000 men sen har jag ju ett 9cells batteri extra om man sätter 13-14 tusen e det för mkt ???

Citat:

Ursprungligen inskrivet av anderscc
hejsan jag ska sälja min xps 1530 pga av pengabrist =(( vad ska jag sälja den för ??

knappt använt den 2 och en halv månad gammal

skärmen e en LG inga döda pixlar har köpt till extra ett 9cells batteri så du får ett 6+9 cells batteri med

SKICKET E SUPER INTE EN ENDA REPA PÅ NGT DATOR/KARTONG TILLBEHÖR ALLT E SOM NYTT MESTADELS E OANVÄNT LIGGER I PÅSAR

gav runt 18400 för den kvitto garanti finns

Intel® Core™ 2 Duo-processorer T7700 (2,40 GHz, 800 MHz FSB, 3 MB L2-cache)
Operativsystem Äkta Windows Vista™ Home Premium - svenska
Minne 4 096 MB 667 MHz DDR2 SDRAM-minne med dubbla kanaler [1x2048+1x1024]
Grafikkort NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB dedikerat grafikminne
Hårddisk 250 GB (7 400 v/min) SATA-hårddisk
Blu Ray Slim Slot-Load Drive, including SW
Trådlös anslutning Intel® nästa generations Wireless-N-minikort - Europa - Core 2 Duo Processors
Microsoft-programvara Microsoft® Works 9.0 - svenska
Standardsupport 1 års XPS Premium Warranty Support ¿ prioriterad telefonsupport och support på plats
Supporttjänster Basgaranti - 2 års XPS Premium hårdvarusupport (inkl. spel- och på-plats-support)
Säkerhetsprogram Ej antivirus- och säkerhetsskydd ¿ svenska
Strömförsörjning 90 W nätadapter, jordad
Bluetooth Dell™ trådlös 355 Bluetooth + Bluetooth-mus
Primärt batteri Primärt 6-cells litiumjonbatteri (56 wattimmar)
Biometric Identification Biometrisk fingeravtrycksläsare med SVART detalj
Media för system Resurs-DVD - (diagnostik och drivrutiner)
Färgval Kamera med 2,0 megapixlar i smokingsvart för CCFL-skärm
TV-tuner Dell™ resefjärrkontroll
Dells internetorder Dells internetorder
LCD-skärm 15,4-tums UltraSharp™ widescreen WSXGA+ (1680x1050) TFT-skärm med TrueLife™

vad ska jag sätta för pris ? mvh anderscc

Visa signatur

PC: Loque Ghost S1 MK2 || Intel i5 10600k || ASUS Z-490-I Gaming || Corsair 32GB @ 3400MHZ ||EVGA 2080ti BLACK || Intel 660p Series M.2 2280 SSD 2TB || Samsung 970 EVO 512SSD M2 || Samsung C49RG90 ||

Permalänk
Medlem

Slängde iväg en beställning idag på en 1330. Är dock nojig över att jag snikade och köpte 6cell batterierna. Men borde jag det? Hur lång tid räcker 6cell resp 9cell utan att behöva laddas?

Kan man senare om man vill köpa ett 9cell batterie och byta ut det mot det gamla 6cell batteriet? Eller kan bara batterier monteras vid en laptops födsel?

Tacksam för svar så att jag vet om jag skall kontakta dell och ändra till 9cell batterier.

MvH
Claes

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ClaesW
Slängde iväg en beställning idag på en 1330. Är dock nojig över att jag snikade och köpte 6cell batterierna. Men borde jag det? Hur lång tid räcker 6cell resp 9cell utan att behöva laddas?

Kan man senare om man vill köpa ett 9cell batterie och byta ut det mot det gamla 6cell batteriet? Eller kan bara batterier monteras vid en laptops födsel?

Tacksam för svar så att jag vet om jag skall kontakta dell och ändra till 9cell batterier.

MvH
Claes

Du kan köpa ett 9cell när du vill och sätta i själv utan problem

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Fick datorn igår och givetvis var det en sketen Samsung-skärm (SEC3157). Med vit eller grå bakgrund ser det ut som att de smetat en jävla massa fett på skärmen. Hemskt att titta på. Kommer definitivt att skicka tillbaka den om jag inte får skärmen utbytt till en LG.

I övrigt måste jag säga att jag är imponerad av Schenker. Trodde att de skulle ringa innan (som de gjort med en del av er andra) och kommer överrens med en tidsperiod fö leverans. Men igår vid 12 ringde schenkersnubben och undrade om jag inte var hemma. Jag va på jobb och undrade om han inte kunde vänta en stund så kunde jag komma hem och möta honom och givetvis kunde han det. Schysst kille och bra service måste jag säga. Han kunde lika gärna han kört och skitet i vilket.

Permalänk
Medlem

En fråga till er som nyligen fått era 1530:
Fick ni med den där förvaringsfodralet "läder" där man kan ha manualen och cd-skivor i? Sen fick ni då samtidigt med de där "in-ear" creative lurarna som man sett på youtube att de har fått?

Jag fick inte det och efter att ha pratat med dell så säger de att inte skickas med längre. Gör de det?

ps. kan lägga till det att jag fick en samsung-skärm och efter att ha jämfört med min brossas LG är de likvärdiga. Tro mig! Vi gick in och synade de båda in i minsta detalj.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lambroo
[B]En fråga till er som nyligen fått era 1530:
Fick ni med den där förvaringsfodralet "läder" där man kan ha manualen och cd-skivor i? Sen fick ni då samtidigt med de där "in-ear" creative lurarna som man sett på youtube att de har fått?

Jag fick inte det och efter att ha pratat med dell så säger de att inte skickas med längre. Gör de det?

[/B]

Jag fick både läderfodralet och Creatives In-Ear lurar. Jag fick datorn igår.

Citat:

ps. kan lägga till det att jag fick en samsung-skärm och efter att ha jämfört med min brossas LG är de likvärdiga. Tro mig! Vi gick in och synade de båda in i minsta detalj.

Har du samma Samsung-skärm som mig, SEC3157? Har du inte problemet med att vissa backgrundsfärgerfärger (vitt bl.a.) ser fettigt och utsmetat ut? I övrigt så är det inget fel på skärmen, bra skärpa på text, bra kontrast osv.

Om det nu inte är nån skillnad på de skärmarna så är det ju inte lönt att få den utbytt utan bara att returnera datorn direkt om man nu inte kan lära sig acceptera "felet".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sicken

Jag fick både läderfodralet och Creatives In-Ear lurar. Jag fick datorn igår.

Har du samma Samsung-skärm som mig, SEC3157? Har du inte problemet med att vissa backgrundsfärgerfärger (vitt bl.a.) ser fettigt och utsmetat ut? I övrigt så är det inget fel på skärmen, bra skärpa på text, bra kontrast osv.
[/B]

Någon annan som fått läderfodralet och Creatives In-Ear lurar nu den senaste tiden?

Japp, SEC3157. Jag tror inte att det finns någon annan samsung. Nix, inte fett eller utsmetat. Det va det första jag kollade efter när jag såg att det va en samsung. Det vita är riktigt vitt och det svarta är riktigt svart. (Spelar en dvd-film med högsta ljusstyrkan, så man ser bara en tjock, svart linje. INTE 2, en svart och en grå under-från filmen. typ...)
Jag gillar nästan denna skärmen mer än den som jag har till den stationära. (Benq 24" FP241W Z)

Permalänk

Har länge följt denna tråd och väntat på rätt tillfälle... beställde igår! Det blev detta:

XPS M1530 (PRODUCT) RED CORE 2 DUO T9300 2.50GHz,800,6M
Display 15.4" UltraSharp Widescreen WSXGA+ (1680x1050) TFT with TrueLife (Wide Viewing
Angle)
Memory Dual Channel 4.0GB (2x2048) 667 MHz DDR2 SDRAM
Hard Drive 200GB Free Fall Sensor (7200RPM)
8xDVD+/-RW Slim Slot-Load Drive, including SW
Graphics Card 256MB NVIDIA GeForce Go 8600M GT

Ringde in och beställde och dyrt som f* blev det! ca 17 kkr. Beställde i går på eftermiddagen och vad händer då? Jo, Dell släpper en ny rabatt på 10%! Hittade den här http://www.snabblankar.se/shopping/rabattkod/ på eftermiddagen. Nåja, man kan inte alltid pricka rätt i affärer. Om det är en bra skärm så behåller jag den. Är grymt sugen på min lilla dell just nu...

Visa signatur

Dell XPS 1530 med Ubuntu Rockar! Forum om Warhammer Online

Permalänk
Medlem

tack för svaren har nu lagt upp xps 1530 för försäljning trist att man e tvungen o sälja den =(

Visa signatur

PC: Loque Ghost S1 MK2 || Intel i5 10600k || ASUS Z-490-I Gaming || Corsair 32GB @ 3400MHZ ||EVGA 2080ti BLACK || Intel 660p Series M.2 2280 SSD 2TB || Samsung 970 EVO 512SSD M2 || Samsung C49RG90 ||

Permalänk
Medlem

Jag är rätt så säker på att jag kommer beställa en XPS M1530, men jag undrar om det är någon som vet om det kommer en LED-skärm till den snart. Vill helst ha datorn som senast v25. Är det värt att vänta på en LED-skärm?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hobbe
Jag är rätt så säker på att jag kommer beställa en XPS M1530, men jag undrar om det är någon som vet om det kommer en LED-skärm till den snart. Vill helst ha datorn som senast v25. Är det värt att vänta på en LED-skärm?

Funderar på exakt samma sak! Har väntat och väntat och nu tänker jag vänta tills LED:en kommer!
Det märkliga är ju att den finns i USA, men det tar sån jävla tid! Fattar inte vad det sitter i, DELL borde ju vilja sälja!

Permalänk
Medlem

Någon som har ett humm om Dell kommer uppgradera sina graffekort till xps-serien? Typ 9500 i 1330: n kanske?

Eller ska man slå till på en 1530, för något 8800 kort kommer inte på 15 tummarn va?

Visa signatur

En server här, några servrar där.

Permalänk
Medlem

ang LED då när ja skulle köpa min 1530 så sa dom till mig i slutet av sommaren.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk

får man med Windows på en skiva när man köper xps1530 ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Non^Sense!
får man med Windows på en skiva när man köper xps1530 ?

Yah baby!

Permalänk

gött, då åker väl windows ut så fort som möjligt

Permalänk
Medlem

LED dröjer nog -minst- till slutet av sommaren och när det väl kommer ut kommer förmodligen produktionserien svärmas av beställningar vilket leder till förseningar upp mot en minst en månad. Jag skulle räkna med tidigt Augusti, förmodligen september.

Permalänk

vad ingår i "3 års garantisupport för maskinvara (Hardware Warranty Support)" för 1500 kr ? Ingår reparationer och reservdelar eller tillkommer det kostnader om något går sönder ??

edit: Klarar xps1530 av att spela upp hd-material ?

edit2: Jag har inte så bra koll vad gäller 64bitar, men om jag väljer 4gb i konfigen kommer jag få 4 gb om jag kör 64bitars OS va?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Non^Sense!
vad ingår i "3 års garantisupport för maskinvara (Hardware Warranty Support)" för 1500 kr ? Ingår reparationer och reservdelar eller tillkommer det kostnader om något går sönder ??

edit: Klarar xps1530 av att spela upp hd-material ?

edit2: Jag har inte så bra koll vad gäller 64bitar, men om jag väljer 4gb i konfigen kommer jag få 4 gb om jag kör 64bitars OS va?

ang edit2 så är det korrekt.
sen vet ja inget på dom andra 2 frågorna

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Hej, är ny här, ursäkta om jag har många frågor. Men de vore schysst om ni vill försöka besvara dom ni kan.

1. Gör det stor skillnad med en ”ren” version av Vista, är det svårt att installera en sån, hur lång tid tar det?

2. Är en 2,5 GHz 6MB värd att satsa på jämfört med 2,4 GHz 3MB?

3. Blir det dyrare att köpa det större batteriet i efterhand, eller ska man ta det direkt?

4. Tror ni att dom släpper nya LED-skärmen efter den här 10 %-rabatten? Eller hur ofta har dom såna här rabatter?

5. Saknar ni någon port eller annat viktigt på m1530an?

6. Har någon jämfört skärmen med till exempel en Macbook Pro? (min kompis har en med grym skärm, tror upplösningen är 1440x900) Allvarligt talat, han brukar köra skärmen på väldigt lite ljusstyrka, typ en tredjedel eller nåt, varför ska man behöva en så ljusstark, ser ingen mening i det!?

7. Har tänkt att köra med extern skärm. Jag undrar om det går att köra med båda skärmarna samtidigt, som två skrivbord. Min polare kan ha ett fönster på den vanliga skärmen och något annat fönster på den externa, samtidigt, på sin MBP? Går det med vista? Eller finns något program som man kan ta hem som fixar detta? Vill kunna köra det för det verkar väldigt schysst.

8. Många här verkar ha ringt o snackat me försäljare när ni köpte? Går det få en bättre deal me dom eller är de för att ni vill ha något man inte kan konfigurera på nätet? Nu verkar dom nämligen ha det man vill ha på nätet, eller?

9. Vore kul o se statistik över de omskrivna skärmarna. Vet nån om de finns? Typ hur många som får vilket märke, vad man får om man ringer o klagar o får bytt skärm. Men antar att ingen har gjort statistik över detta, något att tänka på!

Permalänk
Medlem

1. Gör det stor skillnad med en ”ren” version av Vista, är det svårt att installera en sån, hur lång tid tar det?

Inte speciellt stor skillnad alls. Du kan ta bort dom program du inte vill ha bara.

2. Är en 2,5 GHz 6MB värd att satsa på jämfört med 2,4 GHz 3MB?

Ja, om du har pengarna för det. Det är större skillnad på en CPU när cachen är dubbelt så stor. Men mellan 2.4 Ghz och 2.1 Ghz är det inte stor skillnad, egentligen.

3. Blir det dyrare att köpa det större batteriet i efterhand, eller ska man ta det direkt?

Ne, det är isåfall frakten som du betalar i efterhand, annars är det samma pris.

4. Tror ni att dom släpper nya LED-skärmen efter den här 10 %-rabatten? Eller hur ofta har dom såna här rabatter?

Sånna här rabbater dyker upp hela tiden hos dom. Att just 10% rabbaten ska komma tillbaka är väl inte tänkbart den närmaste månaden? Har sett att 10% rabbaterna har funnits sen nyår ungefär.

5. Saknar ni någon port eller annat viktigt på m1530an?

Nej, egentligen inte. Men jag kan inte släppa tanken vilka möjligheter det skulle finnas med en e-Sata port.

6. Har någon jämfört skärmen med till exempel en Macbook Pro? (min kompis har en med grym skärm, tror upplösningen är 1440x900) Allvarligt talat, han brukar köra skärmen på väldigt lite ljusstyrka, typ en tredjedel eller nåt, varför ska man behöva en så ljusstark, ser ingen mening i det!?

Båda är gloss, right? Apples skärmar blev faktiskt sämre efter gloss uppgraderingen, rent specifikationsmässigt alltså. Men bilden är klar och fin. Dells skärmar är väldigt lika macs tycker jag.

7. Har tänkt att köra med extern skärm. Jag undrar om det går att köra med båda skärmarna samtidigt, som två skrivbord. Min polare kan ha ett fönster på den vanliga skärmen och något annat fönster på den externa, samtidigt, på sin MBP? Går det med vista? Eller finns något program som man kan ta hem som fixar detta? Vill kunna köra det för det verkar väldigt schysst.

Ja, inga problem. Justera skärmgrafik inställningarna som vanligt.

8. Många här verkar ha ringt o snackat me försäljare när ni köpte? Går det få en bättre deal me dom eller är de för att ni vill ha något man inte kan konfigurera på nätet? Nu verkar dom nämligen ha det man vill ha på nätet, eller?

Nej, du får i regel inte bättre pris över telefon.

9. Vore kul o se statistik över de omskrivna skärmarna. Vet nån om de finns? Typ hur många som får vilket märke, vad man får om man ringer o klagar o får bytt skärm. Men antar att ingen har gjort statistik över detta, något att tänka på! [/B][/QUOTE]

Ehm? Vem skulle ha ett sånt jobb?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P37uR

Båda är gloss, right? Apples skärmar blev faktiskt sämre efter gloss uppgraderingen, rent specifikationsmässigt alltså. Men bilden är klar och fin. Dells skärmar är väldigt lika macs tycker jag.

9. Vore kul o se statistik över de omskrivna skärmarna. Vet nån om de finns? Typ hur många som får vilket märke, vad man får om man ringer o klagar o får bytt skärm. Men antar att ingen har gjort statistik över detta, något att tänka på!

Ehm? Vem skulle ha ett sånt jobb?

6. Nä, tror den e antireflexbehandlad, not glossy. De kan väl bli jobbiga reflexer, tex om man sitt med stark lampa eller solen i ryggen?

9. Jag tänkte på om nån orkade samla ihop alla i tråden o fråga dom, för göra lite statistik över det här. Inte som jobb, utan som hobby.

Permalänk

Har dell kommit med några nya matta skärmar som gör att det går att använda burken utomhus? Har för mej att någon pratade om detta för några månader sedan?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredrick
Kan man inte maila den tekniska supporten?

Det har jag gjort, gjorde det i tisdags men fortfarande inget svar. Vad fan är detta för något?

Är det ingen annan som haft problem med sin nätadapter? Går det inte köpa billigare på något ställe eller är det som han på CO sa att Dell kör med specielgrejer så att man inte ska kunna köpa billigare kopior?

Visa signatur

Zlatan är bättre än Henke.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cambsound
Har dell kommit med några nya matta skärmar som gör att det går att använda burken utomhus? Har för mej att någon pratade om detta för några månader sedan?

Som det ser ut nu är matta skärmar troligtvis påväg ut, dom kanske inte kommer att övertas av dom som är glossy, men blablabalbal...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P37uR
Som det ser ut nu är matta skärmar troligtvis påväg ut, dom kanske inte kommer att övertas av dom som är glossy, men blablabalbal...

Fan va irriterande! Jag skulle slå till på en 1530 på stubben om det inte är så att skärmen verkar va värdelös för utomhusbruk! Tänkte ju sitta ute i det (förhoppningsvis) vackra vädret och knacka på en bärbar under semestern, men då verkar ju inte 1530:in va något bra alternativ, eller?

Har funderat på nån HP dv6700- eller dv6800-serien, men jag antar att de inte är mycket bättre på den punkten heller...am I right?

Är 1530:ins skärm på något sätt ännu sämre än andra "glossy" skärmar?

Jag kan bara inte förstå att ett sånt "mode" kan uppstå för bärbara datorer!!! De är ju för f-n till för att man ska kunna sitta i en massa olika miljöer och ljusförhållanden med datorn! Ofattbart!

Vad är bästa köpet om man vill ha en bärbar som man kan sitta utomhus med utan att det enda man ser är sig själv?

(Jag menar, jag vill ju inte pynta flera tusen för en jävla spegel! )

Permalänk

Är de nya LED-skärmarna bättre jämfört med glossy i svåra ljusförhållande?

Jag förstår inte att detta problem är mer diskuterat här då det för mej är självklart att kunna sitta utomhus att jobba med en bärbar!
Är det så illa att en dator i denna prisklassen inte är brukbar utomhus vid solsken? Jag har provat en ny 5000 krs laptop med glossyskärm och den behövde jag inte starta upp för att förstå att det inte skulle fungera. Får jag samma resultat om jag beställer min XPS.

Skall jag behöva behålla min gamla matta laptop och använda den då jag vill sitta ute?

Permalänk
Medlem

LED skärmarna ska vara väldigt mycket bättre vid utomhusbruk. Och det är en ren och skär rekomendation att betala det där extra för LED skärmen, 700 kronor eller så.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har LED-skärmarna kommit till xps överhuvudtaget?