Prata med en verklig människa på Telias support!? (telefon)

Permalänk

Prata med en verklig människa på Telias support!? (telefon)

Går det överhuvudtaget? Blir så rent ut sagt förbannad på deras värdelösa support. Det gäller ett ärende om att vårat bredband inte funkar som det ska.

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Avstängd

Närmaste teliabutik?

Om man kommer till en verklig människa per telefon så är det som att vinna oändligt mycket pengar på lotto om man kommer till en vettig person

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Tryck inget när du blir bed om det, efter ca 2 min blir du kopplad till en människa. Om dom inte har ändrat det nu vill säga.

Permalänk
Medlem

Felanmäl ditt bredband som fixas det snart^^

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Närmaste teliabutik?

Om man kommer till en verklig människa per telefon så är det som att vinna oändligt mycket pengar på lotto om man kommer till en vettig person

Mm, det är sant..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Tryck inget när du blir bed om det, efter ca 2 min blir du kopplad till en människa. Om dom inte har ändrat det nu vill säga.

Ska prova det

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Felanmäl ditt bredband som fixas det snart^^

Joovisst, men när jag ringer supporten och knappar in telefonumret när de ber om det, så sa den att de hade ett fel i mitt område typ. Det skulle åtgärdas vid 18,00 ungefär, kanske det gjorde men nu funkar det inte igen. Funkade en stund innan efter omstart av datorer och router.

Ber om ursäkt för eventuella stavfel, skriver på bärbar, det är jag inte alls van vid.

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Om det är fel i ditt område så är det väl bara att avvakta?

Permalänk
Sötast

Oh no, försök inte få tag på en människa på Telia

Dom är programmerade värre än deras autosvar :/

Permalänk
Medlem

e det ett fel i ditt område så är det bara som sagt att avvakta? Annars så e ju telias talsvar ganska simpelt. Säg att du vill ha hjälp med bredband och sedan att du vill komma till support så blir du kopplad till en verklig person..

Inte sådär jättesvårt precis.

Visa signatur

Leadtek Winfast Pro II Nforce 2 | AMD Athlon Barton 2500+ @ 2205 Mhz | 1024MB RAM | C3D Ati Radeon 9800 Pro | Seagate Barracuda 120GB/160GB/200GB/300GB S-ATA | LG 1730B
Laptops: Dell XPS 1530 | Fujitsu-Siemens 3438G | Acer 5021WLMI

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Osires
e det ett fel i ditt område så är det bara som sagt att avvakta? Annars så e ju telias talsvar ganska simpelt. Säg att du vill ha hjälp med bredband och sedan att du vill komma till support så blir du kopplad till en verklig person..

Inte sådär jättesvårt precis.

Joo, men saken är att när de kollar om det är något fel i området, så ibland upptäcker de nåt och ibland inte, även om vårat internet inte funkar. Ibland funkar nätet, ibland inte. Har hållt på så i typ ~5 dar.

Prova ring deras support och försök komma till en verklig person. Den frågar ju "Tryck 1 för bredband-support" (eller något sånt), man kommer aldrig till en verklig människa utan det är autosvar som säger att man ska starta om router och datorer osv.

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Har du ringt 90350 eller 90200? På 90200 ska du inte behöva knappa alls? Slutade just på Telias mobila kundtjänst f.ö.

Visa signatur

what's a buttfor?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av STFU
Har du ringt 90350 eller 90200? På 90200 ska du inte behöva knappa alls? Slutade just på Telias mobila kundtjänst f.ö.

senaste jag ringde till 90200 fick man ju kanske inte knappa, däremot hade dom en halvkass röstigenkänning som fungerade skunk och slängde en i massa loopar.

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk

Telia suger!, sist mitt internet krånglade, de funkade inte alls på kvällarna fick jag ringa flera gånger, dom första gångerna klagade dom på modemet och routern, men de funkade ju perfekt precis innan 18:00 efter de stängs internet av, efter flera samtal kommer jag äntligen till en vettig person som säger " ja, jag ser här att det har vart några störningar i erat nät och skickar nu ärendet vidare till teknikerna" perfekt tänkte ja, dagen efter ringde teknikerna och sa att det var fixat, JAAA Äntligen!! de var väll inte så svårt!

Besviken telia kund //Simon

Visa signatur

Optoma HD70 92"

Permalänk
Medlem

Telias telefonkösystem är nog för att bryta ner Rambo.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

Aldrig haft problem med telias knapp- eller sägvadduvill-val Kanske beror det på att jag pratar Svenska med den automatiska röstigenkännaren. Eller för att jag lyssnar på vad som sägs i instruktionerna. Om det är någo jag tycker att telia gör bra så är det supporten.

Vet iallafall en på jobbet som har lite problem med sånna där röstigenkänningsgrejjer. han kommer från Bosnien och snackar rätt dålig svenska "R som i Erik." jaja.

Nä jag tycker telias support är nåt av det som de gör bra. Har inte telia nu och tänker inte skaffa det med deras support funkar iallfall bra. och felanmälan är ju lätt att göra och så tar det kanske en dag så fixar de med en tekniker. Skitbra. Hade med dem att göra när vi precis fick telefonen inkopplad. En saldd var lös. Tog 23 timmar från felanmälan till att en tekniker fixade det. Kan ju kännas länge utan bredband och telefon. men finns ju andra som tar betydligt mycket längre tid på sig^^

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b