Permalänk
Medlem

Acer 5020-serien och spruckna skärmar

Hejsan!

Jag har råkat ut för ett särdeles delikat fel på min Acer 5021 och jag undrar hur många förutom jag som råkat ut för detta problem.
Det är så att min maskin har spruckit fruktansvärt mycket vid gångjärnen till den grad att datorn inte längre startar. Jag har identifierat problemet på en kamrats dator och kommit fram till att det är en liten sladd som går mellan skärmen och moderkortet som glappar eller har hoppat ur.

Här kommer bilder på hur skärmen ser ut (inte tagna av mig och det är inte min dator, fast det är precis samma fel).

Tack till Earok's Blog för bilderna.

Så min delikata fråga är följande:
Är detta ett vanligt problem hos er som har Acer-datorer med samma skal som 5020-serien? Jag är nämligen intresserad över om detta skulle kunna klassas som ett fabrikationsfel eller inte. Och jag undrar även om någon faktiskt har fått sin Acer-dator reparerad av Acer inom reklamation eller garanti för just detta specifika fel.

Tackar på förhand!

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem

Syrran har samma dator som dig. Hon har exakt samma problem. Vore intressant och se om någon fått detta lagat.

Permalänk
Medlem

inte acer dock men samma sak hände på min gammmmla lappower 133 mmx.
det borde vara ett fabrikationsfel eftersom datorn ska gå att öppna utan att den går sönder.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem

Hej

Jag hade exakt samma dator som din (modell då) som jag senare gav till sambon.

hade samma problem som du har, har försökt åtgärda detta på alla olika sett.. men det är omöjligt.. är för mkt påfrestningar just där.. ingenting håller..

Permalänk
Medlem

Jag har också haft samma problem dock inte så brutala sprickor som på bilderna men det var på god väg.

FÖRSTA gången skärmen sprack skickade jag in det till acer och fick en ny skärm utan problem. Nu har den också börjat spricka så blir till att skicka in den igen.

När jag pratade med de på supporten verkade det vara ett kännt fel så skall nog inte vara några problem.

Permalänk

Big_PHat har du lirat ut förut?
Känner igen nicket

Visa signatur

IQX9650, XFX nForce 780i , BFG 9800GX2 QSLI OCZ Reaper DDR 2 1066MHz 4Gb Raptor 150gb + 4tb Seagate Tagan 2 FII 1,3kw Cooler Master Cosmos S

Permalänk
Medlem

Exakt samma problem för mig

Visa signatur

Intel i9 12900K | Asus Z690 Apex | 32GB G.Skill DDR5 6400C32
Asus Strix 2080Ti | Asus Rog Swift PG279Q | 2xWD Black SN850
Corsair AX1200i | Lian Li O11DXL Dynamic | EKWB Custom loop