Grafik/skärm - Acer Travelmate 4602 WLMI

Permalänk
Medlem

Grafik/skärm - Acer Travelmate 4602 WLMI

Hej!

Har lagt vantarna på en Acer Travelmate 4602 WLMI som inte fungerar som den ska. Jag har endast hunnit kolla på den i knappt en timme ännu men tänkte pula med denna allt efter som jag får tid över.

Vid uppstart så lyser skärmen med grått sken och så blinkar den till och blirs svart då och då. Man hör att HDD arbetar och man ser på indikatorn att CPU även jobbar på. Man får dock ingen bild på eländet.

Jag misstänker i första hand grafikkretsen/kortet men det hade vart kul om någon med hjälp av den lilla info jag gett kunde avgöra om det kanske är själva panelen som har börjat bli kass? Om det skulle vara grafikkretsen/kortet så står det att den har ett ATI Mobility Radeon x600 PCI-Express 64MB VRAM vilket för mej känns som ett eget grafikkort (dvs inte integrerad grafikkrets). Borde det inte då vara relativt enkelt att byta kortet i detta fall? Om så, kan man uppgradera med en senare modell så länge det är ett PCI-E kort? Om detta stämmer är det någon som har tips på ett prisvärt alternativ till ett dito?

Jag hittar inte heller något produktblad på denna slaptop på Acers hemsida - någon som sitter på en sådan i typ .pdf-format och vill dela med sig?

Andra tips på hur man bör felsöka på detta problem? Jag behöver inte vara superrädd om datorn då den mer eller mindre redan räknas som kasserad.

MVH
skrock