9600GT problem med av skärmen stängs av!!

Permalänk
Medlem

9600GT problem med av skärmen stängs av!!

Hej, strtade en liknade tråd i forumet för felsökningen men jag tänkte att jag kanske kan få svar i den här delen också. Hoppas det är ok!

Jag har precis byggt ihop min första dator och allt funkade jättebra förutom att det blir en "svart skärm" då och då. Ffa när jag körde 3dMark06. Då hängde sig hela skiten och min skärm började blinka med loggan som den har när den går ned i väntläge (tror jag). Det var iallafall LG loggan...

Läst en del om problem med 9600gt och black screen utan att hitta någon lösning.
Hjälp mig? Vad ska jag göra? Vilka drivrutiner ska jag ha?

Jag har ett Antec 4480 chassi med tillhörande nätagg med 2*1024mb ram + AMD X2 4400+ och ett Gigabyte GA-MA78G-DS3H moderkort.

mvh
Magnus

Permalänk
Medlem

Vad har du för temp. på grafikkortet?

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmoth
Vad har du för temp. på grafikkortet?

haha, Var ser jag det? Det var nog ingen hög temp för problemet har kommit även när jag varit ute och läst på internet.
kan inte mycket om bios och spänningar och överklockning m.m...

Permalänk
Medlem

Får exakt samma syndrom med ett 8800GT, dock så har det bara uppkommit vid hög klockning. Någon lösning eller får man leva med det? Låter ju som ett värme problem med förslagsvis voltregulatorerna eller något likande, fast det är med en gissning.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.