Forskare skapar dator av bakterier

Permalänk
Melding Plague

Forskare skapar dator av bakterier

Forskare från två amerikanska universitet har lyckats genmodifiera bakterier att utföra matematiska beräkningar. Bakteriedatorn programmerades att lösa ett klassiskt matematiskt problem som går ut på att sortera på ett effektivt vis.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bara en rättelse: Det ska stå pannkaka, inte pankaka.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk

Fan vad sjukt .

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Skulle vara trevligt om man kunde använda den ofantliga beräkningskapaciteten man tydligen har i tangentbordet till ett par extra fps

Citat:

Office toilet seats had 49 germs per square inch, he found. But desktops had almost 21,000 germs per square inch. Phones were worse -- more than 25,000 germs per square inch.

källa: CNN

Permalänk

Det är väl fiffigt, man sväljer problemet, och så skiter man ut svaret nästa dag.

Permalänk
Quizmaster Karlstad 2022

sånt där gör mej mörkrädd...

Permalänk

*host host* - tillfälligöverklockning av Bakteriedatorn

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk

Nice om bakterierna muterar som de är så utvecklade för att göra och *poff* så har man en snabbare dator. Eller värre en dator som inte kan räkna alls men kan producera ofantliga mängder grönt slem endast med hjälp av vattenånga, värme och syre.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ecchi-BANZAII!!!
*host host* - tillfälligöverklockning av Bakteriedatorn

hehe, extrema överklockare får det jobbigt

Visa signatur

strippklubb dåligt, vapenaffär bra!

Permalänk

Lite ärtsoppa så klockar man lätt 20%. Allvarligt så blir jag också lite rädd när jag läser sånt här. Man kan väl inte ha 100% koll på att dom där extra generna inte är skadliga på något vis, eller muterar till något okontrollerbart dödligt elände. Men det är kanske okunskap från min sida, jag får verkligen hoppas att dom vet vad dom håller på med.

Permalänk

läskigt

Snart kan man fan scora sitt skit i 3D Vantage shit asså

Visa signatur

INTEL CORE2DUO XEON3060@3GHZ, AMD FIREPRO 3D V4800 1GB, 8GB DDR2 GIGABYTE GA-G33M-DS2R MOBO WINDOWS 8.1 PRO 64bit

Permalänk
Medlem

.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Bara en rättelse: Det ska stå pannkaka, inte pankaka.

Och även till bildtexten där det just nu står panpaka...

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Medlem

Ger ny betydelse åt konceptet virus och anti-virus

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Väldigt cool teknologi, men om detta blir verklighet inom min livstid kommer iaf jag sluta bygga egna datorer. Ser inte riktigt poängen med en snabb dator om jag kommer spendera all min tid på toaletten.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Ger ny betydelse åt konceptet virus och anti-virus

Haha ja, lär uppstå mycket förvirring om vilket slags virus man har fått i datorn.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

va fan... man blir ju fan rädd av sånt där... de är sjukt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tycker det är läskigt att dom håller på att labba med virus och göra dom smartare :S snart kommer dom väll vara smarta nog att modifiera sig själv och börja kunna lösa sånna saker som människan inte har lyckats klurat ut än ? ^^ Typ cancer och vipps så har vi en I Am A Legend Eller varför inte en Terminator ?

Permalänk
Hedersmedlem

Jag kom att tänka på bio-neural gel packs från Star Trek.
http://memory-alpha.org/en/wiki/Bioneural_gel_pack
Kanske lite utveckling mot det hållet (men de innehåller inte bakterier).

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Så när man slänger datorn sen måste man göra det i en behållare med den här symbolen:
http://deyan.dyankov.name/wp-content/uploads/2008/02/biohazar...

Permalänk

läskigt:S fattar inte att man kan göra nått sånt

Visa signatur

WS: E6550@3710mhz True | Gigabyte GA-P35-DQ6 | 2048mb Corsair XMS2 1060mhz 5-5-5-15 | Sapphire HD4850 512mb 720/2200 | Wd 250gb | Corsair TX 750W | Samsung Syncmaster 959NF |

Permalänk
Medlem

usch, tycker det känns pinsamt när bakterier räknar bättre än jag gör..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Inte nog med det, de räknar bättre än din dator

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Oj vad vitsiga ni är

Läste en bok faktiskt (deckare) där det handlade om en Biologisk dator som blev stulen av någon okänd och användes för att hacka sig i genom alla säkerhetssystem USA hade osv. Denne dator var ungefär 50 ggr bättre än den bästa superdator som finns idag, vilket gjorde att den tog sig genom brandväggar och lösenord som rinnande vatten...

Nu börjar man nästan tro att detta kan bli verklighet, läskigt.

Visa signatur

CCNP R/S + SPCOR, NSE7 (emeritus)

Permalänk

Satsar fortfarande mina pengar på kvantdatorn i slutändan.

Permalänk

Ja vill inte ha en dator gjord på bakterier som kan flippa pankakor :s

Visa signatur

Intel 2500K @ 4.4Ghz II Corsair Vengance 1600Mhz 2x4Gb II 4870x2 2Gb II Corsair HX520

Permalänk
Medlem

blir mest glad av denna nyhet visar framsteg iaf

dock tror jag inte nått annat än en kvantdator borde kallas för läskig en sån i dagsläget skulle knäcka de flesta krypteringar på nån sekund.. >.<

Permalänk
Medlem

Kul att se att utveckling av datorer gör framsteg utanför kiselvärlden. Skulle nog tro att när jag är gammal gubbe och ligger på min dödsbädd att vi ser "hybriddatorer" som använder sig av olika tekniker för att bearbeta data.

Dock hoppas jag inte att detta ska leda till ökad tro om att vi kan manipulera verkligheten och vår exicetens.

Som en viss franskforskare visade tendenser av när han ville klona människor till föräldrar utan förmåga att föda barn, om jag inte minns fel.

Permalänk

Kvalar detta in som nobelpriskandidat måntro?
USA ftw

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stalked
sånt där gör mej mörkrädd...

me2.. läskigt.

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------